کشف بیش‌از 35 تن انواع موادمخدر در خراسان‌جنوبی

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر خراسان‌جنوبی گفت: همکاران ما در سازمان موادمخدر در طول سال جاری 35 تن و 641 کیلوگرم انواع موادمخدر را کشف و ضبط کرده‌اند.

کشف بیش‌از 35 تن انواع موادمخدر در خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرفورب به نقل از فارس، علی زندی اظهار داشت: این استان، استانی مرزی است که با داشتن 460 کیلومتر مرز مشترک با بزرگترین کشور تولیدکننده موادمخدر و همجواری با استان سیستان و بلوچستان، سومین استان پهناور کشور است و این مسائل باعث شده که در زمینه حمل و نقل و مصرف موادمخدر به طور خاص درگیر باشیم.

وی با اشاره به اینکه خدای متعال دو نعمت سلامت و امنیت را برای ما به ارمغان آورده است، بیان داشت: ما معتقدیم که امنیت مقدم بر سلامت است، و خوشبختانه امروز غیورمردان ما در مرزبانی استان امنیت کافی را به ارمغان آورده‌اند و حلقه‌های امنیتی از نقاط صفر مرزی تا داخل شهرها تداوم دارد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه نیروهای انتظامی، سپاه، بسیج، اداره کل اطلاعات همه در حال تلاش هستند، بیان کرد: همکاران ما در سازمان موادمخدر در طول سال جاری 35 تن و 641 کیلوگرم انواع موادمخدر را کشف و ضبط کرده‌اند و 4 هزار و 110 نفر تحویل مراجع قضایی شده‌اند.

زندی افزود: امروزه وضعیت کاشت، داشت و برداشت موادمخدر حکایت از پدیده شومی را دارد که چه بسا اگر ما مدیریت نکنیم به زودی در خانه گریبانگیر خود ما و خانواده ما خواهد بود.

وی ادامه داد: خوشبختانه امروزه سازمان‌های مردم نهاد در راستای اهداف غیرانتفاعی خودشان حضور پیدا کرده‌اند و در حوزه آسیب‌های اجتماعی پیش قدم بوده‌اند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر خراسان‌جنوبی گفت: برابر اعلام رسمی سازمان ملل سطح زیرکشت افغانستان در سال 2017 نسبت به سال قبل 63 درصد افزایش داشته است و همچنین در این کشور تعداد استان‌های زیرکشت 14 درصد افزایش داشته است.

زندی افزود: در افغانستان برآورد تقریبی تولید تریاک 9 هزار تن اعلام شده است، بنابراین باید متوجه باشیم که دشمن در کمین و در حال فعالیت است.

زندی گفت: طبق برآورد سال 1383 بالغ بر 10 هزار میلیارد تومان خسارت‌های وارده از جانب موادمخدر بر پیکره جامعه ما بوده است که اگر ما به عنوان ید واحدی اقدام نکنیم، صدمات جبران‌ناپذیری وارد خواهد شد.

منبع: فارس

35

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها