۷۰درصد اعتبار اشتغالزایی بهزیستی خراسان شمالی جذب شد

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی گفت: امسال ۳۱۹ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان بهزیستی استان اختصاص یافتته است که ۷۰ درصد آن پرداخت شده است.

۷۰درصد اعتبار اشتغالزایی بهزیستی خراسان شمالی جذب شد

اسماعیل قربانی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ۳۰ درصد تسهیلات پرداخت نشده هم بخاطر کارشکنی برخی بانک های خصوصی است که برای پرداخت تسهیلات شروطی از جمله داشتن استطاعت مالی ذکر می کنند.

وی گفت: این بانک ها آزمون وسع برای سنجش توان مالی مددجویان قائل شده اند در حالی که این تسهیلات هم چنان که از نام آن پیداست برای افرادی در نظر گرفته شده است که استطاعت مالی چندانی ندارند.

وی افزود: تسهیلات ویژه مددجویان بهزیستی بانک توسعه تعاون به طور کامل جذب شده و بانک رفاه نیز ۹۰ درصد تسهیلات خود را در این بخش پرداخت کرده است.

وی با بیان این که ۱۰۷ هزار مددجو از خدمات بهزیستی استفاده می کنند گفت: که ۲۵ هزار نفر از مددجویان بهزیستی معلول، ۹ هزار نفر زن سرپرست خانوار و ۶۰۸ نفر نیز کودکان بی سرپرست و بد سرپرست هستند.

ارائه خدمات به ۱۹۰هزار نفر

وی در مورد خدمات موردی بهزیستی نیز گفت: این نهاد حمایتی در راستای ارائه خدمات تخصصی خود علاوه بر مددجویان به دیگر افراد مرتبط با این حوزه نیز خدمات می دهد به طوری که امسال ۱۹۰ هزار نفر از خدمات بهزیستی بهره مند شده اند و این رقم در سال گذشته ۲۲۰ هزار نفر بود.

قربانی با بیان این که بهزیستی استان در زمینه ساخت مسکن مددجویان رتبه هفت و در زمینه واگذاری مسکن رتبه چهارم کشور را کسب کرده است اظهار داشت: امسال ۳۲۰ واحد مسکونی به مددجویان واگذار شد و تا پایان سال نیز ۱۵۰ واحد دیگر به مدجویان واگذار می شود.

وی گفت: پارسال نیز ۴۲۶ واحد مسکونی دیگر به مددجویان تحت پوشش این نهاد واگذار شده بود.

وی خاطرنشان کرد: فعالیت ۲۳۶ مهد کودک، ۴۴ مرکز مشاوره، ۲۰ مرکز کمپ ترک اعتیاد، ۷۱ مرکز کلینیک ترک اعتیاد، ۱۴ مرکز نگهداری کودکان بد سرپرست و ۳۴ مرکز در حوزه معلولان تحت نظارت و پوشش بهزیستی است.

تغییر جنسیت ۱۷ نفر

وی از ارائه خدمات به ۹۸۷ معتاد و بی خانمان در ۹ ماه امسال خبر داد و گفت: این افراد در مراکز کاهش آسیب، مراکز گذری ترک اعتیاد، مراکز سرپناه شبانه ما پذیرش شده اند.

وی افزود: هزار و ۴۴۰ معتاد در مراکز میان مدت و ۷۹ نفر نیز در مرکز جامع ترک اعتیاد ما پذیرش شده اند.

وی اظهار داشت: ۶۹ نفر که دارای اختلال هویت هستند از این نهاد خدمت می گیرند که ۱۷ نفر از این تعداد تغییر جنسیت داده و امسال نیز پنج نفر در نوبت تغییر جنسیت هستند.

مشاوره طلاق

معاون اجتماعی بهزیستی خراسان شمالی نیز دراین جلسه گفت: سامانه فرزند خواندگی در استان راه اندازی و امسال ۲۸ فزرند خوانده نیز به خانواده ها وگذار شده است اما ۱۸۷ نفر پشت نوبت دریافت فرزندخوانده هستند.

علی اکبر صحرانورد افزود: ۱۵ تا ۱۸درصد مشاوره های طلاق این نهاد منجر به سازش شده است.

وی گفت: امسال بیشترین تماس هایی که با اورژانش اجتماعی گرفته شده در رابطه با همسرآزاری است.

معاون پیشگیری این اداره کل نیز گفت: مشاوره های تلفنی این نهاد از ۸ صبح تا ساعت ۲۴ فعال است و در طی امسال ۲۰ هزار مشاوره ارائه شده است.

هاجر پاکدین افزود: امسال ۲۰ هزار و ۶۵۵ نفر با صدای مشاور تماس گرفته اند که ۱۱ هزار و ۲۸۳ مشاوره منجر به رفع مشکل شده است.

وی افزود:۶۰ زن باردار معتاد در طرح همیار مادر و کودک شناسایی شده اند که به آن ها خدمات می دهیم و هم چنین امسال ۸۹۴ زن معتاد نیز در مراکز درمانی تحت پوشش بهزیستی درمان شده اند.

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است که در این خطه قومیت های کرمانج، ترک، ترکمن، تات و بلوچ زندگی می کنند.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها