رئیس سازمان مدیریت بحران کشور:

۱۰ میلیون نفر تحت تاثیر مستقیم و غیرمستقیم زلزله احتمالی تهران قرار دارند

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: حادثه احتمالی زمین لرزه در تهران ۲ میلیون نفر را مستقیم و ۸ میلیون نفر را غیرمستقیم تحت تاثیر قرار خواهد داد.

۱۰ میلیون نفر تحت تاثیر مستقیم و غیرمستقیم زلزله احتمالی تهران قرار دارند

اسماعیل نجار امروز در آیین افتتاح پروژه‌های شهرستان ری اظهار داشت: حوادث احتمالی واقعیت‌هایی هستند که همواره با آن‌ها روبه‌رو هستیم. کشور ما نیز حادثه خیز است زیرا که از 45 حادثه در دنیا حدود 35 حادثه در کشور ما اتقاق می‌افتد.

وی افزود: کلانشهر تهران مرکز جمعیتی بزرگی است و با توجه به این‌که شهرستان ری نیز به تهران متصل است و گسل ری از این منطقه عبور می‌کند باید توجه ویژه در این منطقه برای حوادث احتمالی داشته باشیم.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه هر گسلی از تهران که فعال شود 100 درصد جمعیت تحت تاثیر آن قرار می‌گیرد تصریح کرد: با وقوع احتمالی زلزله در تهران 2 میلیون نفر تحت تاثیر مستقیم و 8 میلیون نفر جمعیت ساکن منطقه تحت تاثیر غیرمستقیم خواهد بود.

نجار تأکید کرد: از وقوع زلزله نمی‌توان پیشگیری کرد و با تمهیدات لازم می‌توان میزان خسارات را کاهش داد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در پایان با تاکید بر نظارت اصولی بر ساخت ‌و سازها و آیین‌نامه خاطرنشان کرد: برای کاهش میزان خسارات، مهندسین ناظر باید نظارت دقیق داشته باشند و از مصالح استاندارد استفاده کنند.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها