رئیس اداره امور تربیتی آموزش و پرورش البرز:

خانواده ها در شرایط کرونایی مشاوره مدارس را جدی بگیرند

رئیس اداره امورتربیتی، مشاوره و مراقبت در برابرآسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش البرز گفت: خانواده ها و دانش آموزان توجه به برنامه های مشاوره مدارس را در شرایط کرونایی جدی بگیرند.

خانواده ها در شرایط کرونایی مشاوره مدارس را جدی بگیرند

علی رحمانی روز دوشنبه رویکرد این طرح ها را تربیتی - پیشگیرانه دانست و افزود: طرح صدای مشاور و پیام مشاوربرای ارائه مشاوره های لازم به منظور کاهش استرس و مشاوره تحصیلی دانش آموزان و اولیا اجرایی شده است.

وی بیان داشت: در ایامی که به دلیل کنترل بیماری کرونا مدارس تعطیل شده است، برای پاسخگویی به سووالات اولیا و دانش آموزان درحوزه مشاوره تحصیلی ،تربیتی، پیشگیری از مشکلات روانی و اجتماعی طرح پیام و صدای مشاور با کارشناسان متخصص در سطح مراکز و هسته‌های مشاوره استان‌ فعال شده است.

رحمانی ادامه داد: طرح پیام مشاور با هدف مدیریت بحران و پیشگیری از مشکلات روانی و اجتماعی (اضطراب، ‌استرس) در دانش‌آموزان با مدیریت مشاوران مدارس برای دانش‌آموزان آموزشگاه مربوطه تشکیل شده است.

رییس اداره امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش البرز تصریح کرد: صدای مشاور هم برای مشاوره تحصیلی، تربیتی ، کاهش استرس‌های اجتماعی دانش‌آموزان و خانواده‌ها ارائه خدمت می کند.

رحمانی اضافه کرد: طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان (نماد) نیز با رویکرد پیشگیری از بروز آسیب در کودکان و نوجوانان درحال اجرا است؛ این طرح به منظور مراقبت از دانش‌آموزان در برابر رفتارهای پرخطر، آسیب‌های اجتماعی و جرائم از طریق مداخله به موقع و موثر انجام می‌شود.

رییس اداره امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش البرز عنوان کرد: اکنون طرح نماد به صورت پایلوت در مدارس شهرستان نظرآباد و در چند واحد آموزشی ناحیه سه کرج در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه محوری‌ترین طرح آموزش و پرورش برای توانمندسازی ، ارتقا و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، طرح نماد است، یادآورشد: طرح نماد می تواند دانش آموزان را از آسیب های اجتماعی دور کند.

رحمانی تاکید کرد: این طرح از آنجایی که به دنبال طراحی نظام ارجاع برای مداخله به موقع و موثر درخصوص مداخلات و آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموازن به ویژه دانش‌آموزان در معرض خطر است، دارای اهمیت ویژه‌ای است.

استان البرز دارای ۵۰۰ مشاور و ۴۷۳ هزار دانش آموز است.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها