اجتماع حامیان ولایت در سالروز حماسه 9 دی در 1200 نقطه کشور

مراسم هشتمین سالگرد حماسه 9 دی در حمایت از ولایت و نظام اسلامی روز شنبه با حضور گسترده اقشار مختلف مردم در بیش از 1200 نقطه کشور برگزار شد.

اجتماع حامیان ولایت در سالروز حماسه 9 دی در 1200 نقطه کشور

به گزارش سايت خبرفوري، مراسم بزرگداشت «حماسه 9 دی ماه» روز بصیرت و میثاق امت با ولایت شنبه 9 دی ماه 1396 در مراکز استان ها و شهرهای سراسر کشور در بیش از 1200 نقطه با حضور پرشور و آگاهانه ملت فهیم و بصیر ایران اسلامی برگزار شد.

رهبر معظم انقلاب در توصیف حماسه 9 دی فرموده اند: «حماسه 9 دی ماه و حضور عاشورایی مردم حماسه ساز و ولایتمدار ایران اسلامی در راهپیمایی 9 دی ماه 1388 نقطه عطفی در تاریخ انقلاب و برگ زریّن دیگری در افتخارات مرد و زن ایرانی به حساب می آید.

حماسه 9 دی نماد عزّت، استقلال و بصیرت مردمی است که تا پای جان برای حفظ اصول اسلام و آرمان‌های انقلاب ایستاده اند و با صدای رسا اعلام کردند که اگر دشمن در برابر دین آنها بایستد در برابرتمام دنیای آنها خواهند ایستاد.

9 دی ماه در تاریخ انقلاب اسلامی با عنوان روز «بصیرت» تبدیل به یوم الله و ماندگار شد.

خبرهای بزرگداشت حماسه 9 دی ماه در مراکز استانها به شرح ذیل است:

**قزوین

اجتماع با شکوه حامیان ولایت به مناسبت گرامیداشت سالروز حماسه 9 دی در قزوین برگزار شد. این تجمع با حضور گروه ها و اقشار مختلف مردم مومن و ولایتمدار قزوین در خیابان شهدا (سپه) انجام شد.
'مرگ بر آمریکا،مرگ بر اسرائیل'، 'رهبر اگر فرمان دهد، جان را نثارش می کنیم'،' ای رهبر آزاده، آماده ایم آماده'،' خامنه ای کوثر است، دشمن او ابتر است' از جمله شعارهای تجمع کنندگان در آیین گرامیداشت سالروز حماسه 9 دی در قزوین بود.
آیت الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین و عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین و جمع دیگری از مسئولان استانی نیز در این آیین حضور داشتند.

**خوزستان (اهواز )

آیت الله سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه در اجتماع عظیم مردم اهواز در آستان مقدس حضرت علی ابن مهزبار اهواز(ع) با تببین و تجلیل ازحماسه 9 دی گفت: فتنه 88 جنگ نرم دشمنان برای براندازی و استحاله انقلاب اسلامی بود ولی با حضور حماسی و تاریخی ملت ایران، تیر زهرآگین دشمنان به سنگ خورد و در عمل کاری از پیش نبردند.

وی، حماسه 9 دی را تداوم خروش ملت ایران در تیر 78 ارزیابی کرد و افزود:9 دی 88 در واقع تبلور صلابت و نقش موثر و تعیین کننده ولایت فقیه در دفاع از کیان اسلام و تجلی تکلیف مداری مردم در پاسداری از شریعت و امامت بود.

آیت الله سعیدی حماسه 9 دی را اصرار ملت ایران بر قانون گرایی در برابر اهرم فشار و جنجال آفرینی توصیف کرد و افزود: انتخابات 88 در کمال سلامت برگزار شد و هیاهوها و جنجال آفرینی فتنه گران و دشمنان برای مخدوش جلوه دادن انقلاب سلامت انتخابات شکست خورد.

پس از این تجمع حماسی ، در پاسداشت حماسه 9 دی 88 ، از آستانه مقدس علی ابن مهزیار اهوازی(ع) تا حسینیه ثارا... اهواز راهپیمایی کردند.

در این راهپیمایی مردم با سردادن شعارهای حماسی ، انقلابی و ضد آمریکایی - صهیونیستی آمادگی خود را در دفاع از ارزش های اسلامی و اصل ولایت فقیه اعلام کردند.

** کرمانشاه

مراسم گرامیداشت حماسه 9 دی 'روز بصیرت و میثاق امت با ولایت' همزمان با سراسر کشور صبح امروز در مقابل مسجد جامع کرمانشاه در حال برگزاری شد.
شرکت کنندگان در این مراسم با سر دادن شعارهای تا زنده ایم با ولایت رهبری هستیم، ما همگی برادریم مطیع امر رهبریم و خونی که رگ ماست هدیه به رهبر ماست، حمایت خود را از انقلاب و نظام اسلامی اعلام کردند.
قرار است در این مراسم حجت الاسلام علی شیراز ی نماینده ولی فقیه در سپاه قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سخنرانی کند.

**سمنان

آیین گرامیداشت 9 دی با حضور قشرهای مختلف مردم در میادین مرکزی هشت شهرستان استان سمنان برگزار شد.این آیین در مرکز استان سمنان ساعت 9 صبح امروز در میدان امام خمینی (ره) شهرستان سمنان با حضور قشرهای مختلف مردم و مسوولان شهرستان برگزار شد ، در این آیین سخنرانان حماسه 9 دی را برای مردم تبیین کردند.

ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند - مرگ بر امریکا - مرگ بر اسراییل- مرگ بر فتنه گر - جانم فدای رهبر ' از جمله شعارهای آیین گرامیداشت 9 دی در سمنان بود که اجتماع کنندگان آن را فریاد می زدند.

**یزد

همزمان با سراسر کشور و به مناسبت 9 دی ماه مراسم « روز بصیرت و میثاق با ولایت» به طرز با شکوهی صبح امروز در 21 شهر استان یزد و با حضور قشرهای مختلف مردم برگزار شد.

معاون بین الملل و مسوول دفتر اجتماعی و سیاسی حوزه های علمیه در مراسمی که به همین منظور در مسجد روضه محمدیه یزد برگزار شد، گفت: انسجام تمام نیروهای مومن و دلسوز درون نظام در سایه ولایت فقیه و متابعت از فرامین مقام معظم رهبری از نیازهای اساسی امروز ایران است.
حجت الاسلام محمدحسن زمانی افزود: ملت ایران و سلائق مختلف باید با هوشیاری و با اطاعت از فرامین رهبر فرزانه ، توطئه های دشمنان را خنثی کنند.

وی ادامه داد: ملت ایران در 40 سال گذشته در سایه ولایتمداری ، وحدت کلمه و بصیرت انقلابی ، توطئه های مختلف داخلی و خارجی را نقش بر آب کردند و همچنان با هوشیاری در پیگیری آرمان های نورانی امام راحل (ره) ، شهیدان و منویات مقام معظم رهبری وظایف دینی و انقلابی خود را انجام می دهند.

**گیلان (رشت)

مردم رشت همگام با مردم سراسر ایران اسلامی در 9 دی ماه ، روز بصیرت و میثاق امت با ولایت در میدان شهدای ذهاب این شهر حضور یافته و با سردادن شعارهایی، وفاداری خود به آرمان های انقلاب اسلامی و پیروی از فرامین مقام معظم رهبری را فریاد زدند.
حجت الاسلام حیدر مصلحی وزیر سابق اطلاعات نیز در اجتماع پرشور مردم در میدان شهدای ذهاب رشت، سخنرانی کرد.

** خراسان رضوی (مشهد)

راهپیمایی سالروز حماسه مردمی 9 دی ماه با حضور استاندار، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد، مسئولان و اقشار مختلف مردم از میدان شهدا تا حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار شد.

مرگ بر فتنه گر، مرگ بر آمریکا، مشهدی بیدار است از فتنه گر بیزار است، مفسد اقتصادی دشمن انقلابی و حزب الله بیدار است از فتنه گر بیزار' است شعارهای مردم مشهد در این راهپیمایی بود.

استاندار خراسان رضوی گفت: ملت ما اجازه سوءاستفاده به دشمنان را از مشکلات حوزه های اقتصادی و معیشتی نخواهد داد. حضور همیشگی ملت ایران در صحنه ضامن پیروزی، استمرار و تداوم انقلاب اسلامی، نظام مقدس جمهوری اسلامی و پاسداشت خون هزاران شهید است.

علیرضا رشیدیان افزود: مردم ما نشان دادند پای انقلاب خود ایستاده اند و مشکلات فعلی در حوزه های اقتصادی و معیشتی نمی تواند دستمایه دشمنان انقلاب اسلامی برای سوءاستفاده در این شرایط باشد.

** همدان

مردم همدان در سالروز گرامیداشت حماسه 9 دی همگام با دیگر نقاط کشورصبح امروز در مسیر میدان امامزاده عبدالله همدان تا آرامگاه بوعلی سینا راهپیمایی کردند.
اقشار مختلف مردم، روحانیان و مسئولان همچنین در اعتراض به تجمع عده ای از آشوبگران که در عصر دیروز در همدان شعارهای ساختارشکنانه سر داده بودند، به میدان آمده و راهپیمایی کردند.

در این راهپیمایی مردم همدان شعارهایی همچون 'مرگ بر ضد ولایت فقیه'، 'مرگ بر بی بی سی، فتنه انگلیسی'، 'مرگ بر آمریکا' و 'مرگ بر اسرائیل' سر دادند.

راهپیمایان همچنین با تقدیر از نیروی انتظامی که روز گذشته با آشوبگران مقابله کرد، شعار 'نیروی انتظامی، تشکر تشکر' سر دادند.

همچنین راهپیمایان علیه افرادی که روز گذشته در شهر همدان به اموال عمومی خسارت وارد کردند با سردادن شعارهایی نظیر 'خسارت بیت المال، فتنه آمریکایی'، ' فتنه گر حیا کن، اقتصاد رو رها کن' و 'برای دفع فتنه، ایران پر از جهادی است' اعتراض خود را نشان دادند.

**کردستان (سنندج)

مراسم گرامیداشت حماسه 9 دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت در سالن آزادی سنندج برگزار شد .

نماینده ولی فقیه در استان کردستان در آیین گرامیداشت حماسه 9 دی روز میثاق امت با ولایت در سنندج گفت: توطئه ای که با عنوان تقلب در انتخابات توسط دشمنان مطرح شد یک فتنه بود.

آیت الله سیدمحمد حسینی شاهرودی اظهار کرد: فتنه به گونه ای است که قابل تشخیص نیست و ظاهری گول زننده دارد لذا ممکن است افرادی با فتنه و فتنه گران همراه شوند که در سال 88 این اتفاق در کشور افتاد.

وی افزود: فتنه از جنگ رو در رو خطرناک تر است چرا که در جنگ دشمن شناخته شده است و می توان با آن مقابله کرد اما فتنه گول زننده است و بسیاری آن را باور می کنند و تا این باور از بین برود ممکن است اتفاقات ناگواری پیش آید.

**قم

مردم متدین و انقلابی قم همگام با سراسر کشور با حضور گسترده و باشکوه در مدرسه فیضیه قم وفاداری خود را به آرمان های انقلاب اسلامی اعلام و بر تبعیت از مقام معظم رهبری تاکید کردند.

مردم قم پس ازاین تجمع و سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنور نماینده قم در مجلس شورای اسلامی از مدرسه فیضیه تا میدان شهدای قم نیز راهپیمایی و ضمن سردادن شعارهایی از جمله مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل ، با آرمانهای امام راحل و شهدا تجدید میثاق نمودند.

** خراسان جنوبی (بیرجند)

آیین های بزرگداشت سالگرد حماسه 9 دی همزمان با سراسر کشور در سراسر استان مرزی خراسان جنوبی با حضور سخنگو و مسئول روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، استاندار، جمعی از مسئولان استان و قشرهای مختلف مردم در مسجد امام حسین (ع) بیرجند برگزار شد.

سردار رمضان شریف سخنران ویژه این آیین گفت: ملت ایران از 40 سال گذشته تاکنون در مقابل مواضع بزرگی ایستاده و مشکلات عدیده ای را حل کرده است به طوری که امروز با افتخار می توانیم بگوییم دشمن در برابر ملت ما رنگ باخته است.

مردم بیرجند پس از شرکت در آیین بزرگداشت نهم دی مسیر مسجد امام حسین (ع) تا میدان قدس را نیز راهپیمایی و با سردادن شعارهای انقلابی و ضداستکباری بر حفظ بصیرت و هوشیاری آحاد جامعه و پیروی از ولایت فقیه تاکید کردند.

**لرستان (خرم آباد)

مراسم گرامیداشت حماسه 9 دی 'روز بصیرت و میثاق امت با ولایت' همزمان با سراسر کشور در حوزه علمیه کمالیه خرم آباد برگزار شد.
نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه ریشه فتنه 88 پیوند منافقان و استکبار جهانی است گفت: 9 دی درس بصیرت و هوشمندی است.

آیت الله سید احمد میرعمادی در آیین گرامیداشت حماسه 9 دی افزود: ریشه فتنه، نفاق، دورویی است، گرچه چشم فتنه در حماسه 9 دی کور شد ولی مانند یک غده سرطانی است و استکبار جهانی دست بردار نیست.
وی با اشاره به تدیبر حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب در کنترل فتنه 88 افزود: فتنه 88 با صبر و بصیرت افزایی رهبر و حضور مردم در صحنه مهار شد.

**اردبیل

آئین بزرگداشت 9 دی با حضور جمعی از مسئولان و مردم در مصلای نماز جمعه اردبیل برگزار شد.

معاون نظارت مجلس شورای اسلامی در این آئین گفت: مردم ایران در یوم الله 9 دی با حضور در صحنه از نظام اسلامی و ارزش های آن دفاع کردند.

حسین مظفر با اشاره به اینکه حماسه 9 دی امتداد 22 بهمن 1357 و هشت سال دفاع مقدس بود، افزود: وقتی مردم متوجه فتنه در سال 88 شدند با حضور میلیونی خود در خیابان ها درس بزرگی به فتنه گران دادند.

او حق گرا بودن، حضور و مشارکت مردم در صحنه و شناخت امام و رهبری را از مولفه های بصیرت عنوان کرد.

در این آئین شرکت کنندگان با شعارهای ' لبیک یا خامنه ای لبیک یا حسین است' ، ' خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست' و ' ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند ' از مقام معظم رهبری حمایت خود را اعلام کردند.
شرکت کنندگان در این تجمع همچنین در پایان در مسیر مصلی تا چهارراه امام (ره) شهر اردبیل راهپیمایی کرده و با مقام معظم رهبری و آرمان های انقلاب تجدید بیعت کردند.

** کرمان

هشتیمن سالروز حماسه 9 دی در شهر کرمان با حضور حجت الاسلام سید احمد خاتمی، استاندار کرمان، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، آیت الله سیدی یحیی جعفری نماینده سابق ولی فقیه در کرمان و جمعی از مسئولان استان برگزار شد.

مردم ولایتمدار و مومن شهرهای مختلف دیار کریمان با حضور پرشور و دشمن شکنانه خود بار دیگر بر پیروی از آرمانهای انقلاب، امام راحل (ره) و تبعیت از مقام عظمای ولایت تاکید کردند.

شرکت کنندگان با در دست داشتن پلاکارها، پرچم های سه رنگ جمهوری اسلامی حضور حماسی خود را به منصه ظهور رساندند.

شرکت کنندگان در این آیین شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر فتنه گر، مرگ بر ضد ولایت فقیه را سر دادند.

حجت الاسلام سید احمد خاتمی نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری سخنران این مراسم بود.

**خراسان شمالی (بجنورد)

راهپیمایی بزرگداشت حماسه 9 دی از میدان شهید بجنورد به سمت مسجد انقلاب این شهربا حضور مسئولان استانی و اقشار مختلف مردم برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد در این آیین با بیان اینکه امروز ملت ایران اجازه نمی دهد هر کسی در داخل کشور شورش کرده و مردم را گرفتارکند، گفت: دشمن در سالروز فتنه 88 می خواهد فتنه دیگری را برپا کند.

** مازندران (ساری)

مراسم گرامیداشت 9 دی در امامزاده یحیی (ع) شهر ساری با سخنرانی حجت الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی فرد برگزار شد.

نائب رئیس مجلس نهم در این مراسم شرکت کنندگان را به پیوند زدن صبر فردی با صبر جمعی فراخواند و گفت : صبر جمعی نیاز جدی امروز برای تدوام انقلاب اسلامی است و باید صبر فردی را با صبر جمعی پیوند بزنیم تا قدرتمندانه بر مشکلات اجتماعی و اقتصادی غلبه کنیم.

وی بر ضرورت وظیفه شناسی در کنار تحمل مشکلات و ثابت قدم ماندن در مسیر اهداف انقلاب تاکید کرد و گفت : شهیدان انقلاب ، هشت سال دفاع مقدس ، شهدای ترور بویژه شهدای هسته ای با صبر و تلاش ، استوار و ثابت قدم ، اهداف انقلاب اسلامی را محقق کردند.

ابوترابی فرد با فراخوان جریان های سیاسی به پیشه کردن صبر و تحمل ، گفت : اقتصاد ایران و معضلات اجتماعی نیز با صبر جمعی راه حل خود را پیدا کرده و حل و فصل می شود و جریانات سیاسی نیز باید صبور باشند.

**گلستان (گرگان)

اجتماع بزرگداشت نهم دی ماه در گرگان مرکز استان باشکوه خاصی و با حضور آیت الله سید کاظم نورمفیدی امام جمعه گرگان و نماینده ولی فقیه در گلستان، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، مدیران کل دستگاه ها، مسئولان استانی و شهرستانی و اقشار مختلف مردم این شهرستان در مصلی وحدت برگزار شد.

حمید رضا مقدم فر مشاور فرهنگی و رسانه ای فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سخنران مراسم بزرگداشت نهم دی ماه در گرگان بود و گفت که خلق حماسه و اجتماع باشکوه مردم در 9 دی سال 88 در محکومیت فتنه، مدل دائمی حفظ بصیرت با تبعیت از رهنمودهای مقام معظم رهبری در برابر دشمنان شده است.

**کهگیلویه و بویراحمد(یاسوج)

آیین بزرگداشت هشتمین سالگرد حماسه 9 دی همزمان با سراسر کشور در مصلای امام خمینی (ره) شهر یاسوج به‌صورت تجمع عمومی در نقاط مختلف کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

مداحی و سردادن شعارهایی شامل «مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر فتنه گر، حسین حسین شعار ماست شهادت افتخار ماست، این‌همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده و وای اگر خامنه‌ای حکم جهادم دهد ارتش دنیا نتواند که جوابم دهد» از جمله برنامه‌های اجرا شده در این آیین در شهر یاسوج بود.

**استان مرکزی (اراک)

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: حضور پر شور ملت در صحنه در روز 9 دی 88 نشان داد که انقلاب اسلامی باور و خواسته قلبی ملت است و هرگز دست از پشتیبانی انقلاب بر نمی دارند.
حجت الاسلام والمسلمین مجید تلخابی توطئه بزرگ نمایی مشکلات و دامن زدن به نارضایتی را راهبرد جدید دشمنان علیه نظام اسلامی دانست و گفت: هوشیاری و بصیرت و ولایتمداری مهمترین موضوع در شرایط کنونی است.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: در توطئه اقتصادی دشمن علیه ایران مسئولان باید با تمام توان در صحنه باشند و برای جلب رضایت عمومی گام بردارند و با استقرار عدالت، مقابله با تبعیض و گرانی، توجه ویژه به تولید و اشتغال، بار دیگر دشمن سرافکنده کنند.

**البرز(کرج)

همزمان با سایر شهرستان های استان البرز مردم کرج مرکز استان البرز با حضور با شکوه در مصلی این کلانشهر در همایش طلایه داران بصیرت سالروز حماسه 9 دی را گرامی داشتند.

رژه موتور سوران، راهپیمایی مردم انقلابی کرج از امامزاده حسن(ع) به سمت مصلی امام خمینی (ره) کرج و سر دادن شعارهایی در دفاع از نظام و نفرت از دشمنان انقلاب اسلامی از برنامه های این همایش مردمی در کرج بود.

تجمع کنندگان در مصلی کرج با سر دادن شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر فتنه گر، ای رهبر آزاده، آماده ایم آماده، با امام راحل، مقام معظم رهبری و آرمان های انقلاب اسلامی تجدید پیمان کردند.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • محمد حسین مطابق
    0

    سلام... لطفا اگر سلاح میدانید برای بازنشستگان تامین اجتمایی با ۹۰۰ هزار تومان یا یک ملیون چکار کنند چقدر باید خجالت زن و بچه و نوه بکشند ....سپاسگذارم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها