طرز تهیه املت مرغ و کلم بروکلی

املت از خوراک های خوشمزه و پرطرفدار در جهان است که معمولا در وعده صبحانه میل می شود، طیف متنوعی از املت ها وجود دارد و می توان گفت هر نقطه از جهان املت خاص خودش را دارد.

طرز تهیه املت مرغ و کلم بروکلی

مواد لازم:

پیاز: یک عدد

جعفری: یک دسته کوچک

نمک،فلفل،زردچوبه: به مقدار لازم

تخم مرغ: 4 عدد جوش شیرین مقدار کمی

پودر سیر: به مقدار لازم

کلم بروکلی: 100 گرم

سینه مرغ: یک عدد

برگ بو: به مقدار لازم

روغن: به مقدار کافی

آرد گندم: یک قاشق چایخور

طرز تهیه:

مرحله اول تهیه املت مرغ و کلم بروکلی:

سینه مرغ را با کمی آب و برگ بو بپزید.

ابتدا یک عدد سینه مرغ را کامل بشویید، پوستش را جدا کنید و داخل یک قابلمه قرار داده و کمی برگ بو به آن اضافه کنید، دو لیوان آب داخل قابلمه ریخته و قابلمه را روی حرارت متوسط قرار دهید تا سینه مرغ پس از حدود یک ساعت کاملا پخته شود، درب قابلمه را نیمه بسته بگذارید و بیش از حد برگ بو نریزید زیرا آب مرغ را تلخ می کند هدف فقط از بین بردن بوی مرغ است.

پس از یک ساعت آب مرغ را صاف کنید و برای مصارفی دیگر مثل تهیه سوپ، سس و خورش ها مورد استفاده قرار دهید در این غذا به آب مرغ احتیاجی نداریم، گوشت سینه مرغ را از استخوانش جدا کنید، سپس آن را تکه تکه نمایید و کنار بگذارید.

مرحله دوم تهیه املت مرغ و کلم بروکلی:

کلم بروکلی را آب پز کنید.

100 گرم کلم بروکلی را بشویید و گلچه های آن را از هم جدا کنید، یک قابلمه تا نیمه آب کرده و روی حرارت بگذارید تا به جوش آید سپس مقداری نمک به آن افزوده و کلم بروکلی ها را داخل آن بریزید حدود 3 تا 5 دقیقه صبر کنید تا آب بجوشد و گلچه های کلم بروکلی نرم و پخته شود سپس یک صافی را بیاورید و کل محتویات قابلمه را داخل آن برگردانید تا آب جوش دور ریخته شده و گلچه های آب پز شده باقی بماند.

مرحله سوم تهیه املت مرغ و کلم بروکلی:

مایه املت را آماده نمایید.

یک دسته کوچک جعفری را پاک کنید و سپس بشویید و با چاقو تیز خرد و ساطوری اش کنید و کنار بگذارید؛ 1 عدد پیاز را هم پوست گرفته و شسته و با رنده ریز رنده کنید.

4 عدد تخم مرغ را در یک کاسه بشکنید و با همزن مفتولی هم بزنید تا رقیق شده و از لختی بیرون بیایند؛ سپس جعفری ساطوری شده، پیاز رنده شده، مقداری جوش شیرین و مقداری نمک و فلفل و زردچوبه و یک قاشق چایخوری آرد و کمی پودر سیر را به آن اضافه کنید و به همزدن ادامه دهید تا مایه املت به دست بیاید.

مرحله چهارم تهیه املت مرغ و کلم بروکلی:

املت را بپزید و سرو نمایید.

یک تابه را روی حرارت قرار دهید و شعله گاز را متوسط کنید بهتر است از تابه تفلون استفاده نمایید چون می خواهیم مایه املت را پس از پختن برگردانیم، کمی روغن داخل تابه ریخته و بگذارید گرم شود سپس مایه املت را داخل تابه بریزید و با پشت قاشق صاف کنید.

سپس از یک دم کنی استفاده کرده و درب تابه قرار دهید و مهلت بدهید تا یک طرف املت بپزد.

پس از آن که یک طرف املت پخته شد آن را برگردانده تا طرف دیگر آن هم کاملا پخته و آماده خوردن شود، املت را از تابه خارج کنید و داخل یک بشقاب بگذارید وسط آن مرغ و کلم بروکلی آب پز بریزید و برای زیبا تر شدن ظاهر آن یک طرف املت را روی طرف دیگر تا بزنید و سرو کنید.

این املت را می توانید با خیارشور، گوجه و انواع سس های دلخواه میل نمایید.

منبع: مامی فود

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها