اشرف بروجردی پاسخ داد:

حضور سران قوا در انتخابات آسیب‌زا است؟

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد که با جابجا شدن قوا برای شرکت در انتخابات کارها معطل می‌ماند.

حضور سران قوا در انتخابات آسیب‌زا است؟

اشرف بروجردی در خصوص عدم استعفا روسای قوا برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری و تاثیر آن اظهار کرد: انتخابات تبعات و آثاری دارد ولی در قانون هیچ قیدی نشده که روسای قوا در عین حالی که مسئولیت دارند می توانند به عنوان کاندیدا مطرح شوند و قانون قبلی در این زمینه سکوت دارد. طبیعی است که هر آدم عاقلی می فهمد مهمترین تبعات این قانون استفاده از منبع قدرت برای دستیابی به یک قدرت فراتر است تا بتواند بهره برداری داشته و در یک جایگاه مهمتر قرار بگیرد.

او افزود: من فکر می کنم که این موضوع می تواند آسیب رسان انتخابات باشد. نکته دیگر این است که کسی که مسئولیت یک قوه را در اختیار دارد، اعمال مسئولیت و قدرت می کند. جابه جا شدن باعث می شود که کارها معطل بماند و در یک برهه زمانی ماموریت و مسئولیت از انجام وظیفه حذف شود.

بروجردی گفت: برای مثال رئیس قوه قضائیه قرار است کاندیدای ریاست جمهوری شود طبیعتا باید به مدت طولانی یکی دو ماه کار را رها کند و به تبلیغات انتخاباتی برسد که این خود باعث می شود که کار آن قوه معطل بماند. بنابراین آسیب جدی دارد و تا جایی که من می دانم در قانون قبلی سکوت وجود دارد. اینها با این قانون جدید این موضوع را بلامانع اعلام کردند ولی تا جایی که من اطلاع دارم، شورای نگهبان رسما این مصوبه مجلس را مسکوت گذاشته و به آن نپرداخته است.

این فعال سیاسی اصلاح طلب اظهار کرد: شورای نگهبان هم ظاهرا با این تصحیحی که بر روی قانون شده موافق نیست. من فکر می کنم اجرایی و عملیاتی نخواهد شد مگر اینکه فرد از این مسئولیت قبلی استعفا بدهد تا بتواند در عرصه جدید وارد شود.

او ادامه داد: نکته اصلی این است که میزان سرمایه اجتماعی در کشور کاهش پیدا کرده یعنی اعتماد مردم به حاکمیت در عرصه های مختلف مثل سابق نیست. در صورت تصویب، این تلقی خواهد شد که اینها فقط به دنبال قدرت هستند نه اینکه بخواهند خدمتی ارائه بدهند. این آسیب جدی به ارکان دیگر هم لطمه می زند.

منبع: برنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • رزز
    0

    چه قیافه ای داره حال ملت ازشما بی عرَشه ها در این هشت سال بهم میخوره

  • کاربر ناشناس
    0

    متاسفانه مسئولین از شکم سیری فکر انتخابات و چپاول مملکت هستند و مردم به فکر سیر کردن شکم و هزار بدبختی دیگر که با رای دادن به انها نسیب انها شده

  • احمد
    0

    خانم بروجردی میخواهی همه دین کنار تا شما بیایید؟!

  • صفر ندری پری
    0

    خانم میرحسین موسوی اشرف بروجردی .شما ازفتنه سال ۸۸ چیزی به دست نیاوردید.؟حالا دیگرچه فتنه ای درسردارید.

  • کاربر ناشناس
    0

    احسنت درست میگه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها