۱۲۰ نفر در قم از نهضت سوادآموزی به مدارج عالیه رسیده‌اند

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش‌وپرورش استان قم با بیان اینکه ۳ هزار نفر در کل کشور شناسایی‌شده که از نهضت سوادآموزی شروع کرده‌اند و به اکنون به مدارج عالیه دست پیداکرده‌اند، گفت: ۱۲۰ نفر از این افراد در قم هستند.

۱۲۰ نفر در قم از نهضت سوادآموزی به مدارج عالیه رسیده‌اند

به گزارش خبر فوری به نقل از تسنیم از قم ، حجت‌الاسلام محمدرضا قاسمی‌نیا صبح امروز در دیدار با آیت‌الله سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) که در حرم مطهر برگزار شد، اظهار داشت: تا به امروز 3 هزار نفر در کشور شناسایی‌شده‌اند که از نهضت سوادآموزی شروع کرده‌اند و به مدارج عالیه تحصیلی دست پیداکرده‌اند.

وی بیان کرد: از این 3 هزار نفر، 120 نفر آن‌ها از استان قم هستند که در حال حاضر در مدارج عالیه قرار داشته و در دانشگاه‌ها در حال تحصیل هستند.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش‌وپرورش استان قم ادامه داد: برخی از این افراد به‌قدری همت داشته که حتی به‌عنوان عضو هیئت‌علمی مراکز علمی رسیده‌اند و یا به‌عنوان اساتید حوزه و دانشگاه در حال تدریس هستند.

وی با تأکید بر اینکه بعضی از این 120 نفر در حال حاضر به‌عنوان کارآفرین نمونه استانی معرفی‌شده‌اند، تصریح کرد: برای علم جهت‌دار نیز آموزش احکام، نماز و قرآن کریم را در برنامه‌های آموزشی نهضت سوادآموزی گنجانده‌ایم که در کنار دروس به افراد آموزش داده می‌شود.

قاسمی‌نیا به راه‌اندازی مراکز یادگیری محلی اشاره کرد و گفت: این مراکز سه سال است که در قم راه‌اندازی شده و ضمن سوادآموزی، به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای می‌پردازند.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش‌وپرورش استان قم افزود: برای زندانیان و مدد جویان زندان‌های استان قم و افرادی که تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) بوده کلاس‌های نهضت سوادآموزی برگزارشده است.

منبع: تسنیم

58

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها