استاندار زنجان:

تردد شبانه خودروها در سطح شهر با وجود محدودیت‌ها نگران کننده است

استاندار زنجان گفت: طبق آمارها تردد شبانه خودروها با وجود محدودیتهای کرونایی به حدود ۸۰۰ مورد رسیده، که این رقم بالا و نشان دهنده برگزاری دورهمی‌ها بوده و بسیار نگران کننده است.

تردد شبانه خودروها در سطح شهر با وجود محدودیت‌ها نگران کننده است

فتح الله حقیقی در ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد افزود: بر این اساس به نیروی انتظامی تاکید شده است که تردد خودروها در ساعات مربوط به محدودیت های کرونایی جدی گرفته شود بطوریکه پس از تخلف، پیامک جریمه ها ارسال و افرادی که از قانون تمکین نمی کنند شناسایی شوند.

حقیقی با اشاره به برگزاری دورهمی های مختلف نیز افزود: برگزاری هر نوع تجمع شیوع ویروس کرونا را افزایش می دهد و در این میان برگزاری دورهمی تخلف بوده است و افراد برگزار کننده آن در برابر سلامت دیگران مسوول هستند و باید پاسخگو باشند.

وی با بیان اینکه شیوه نامه اجرای قرنطینه خانگی مشخص شده است، اظهار داشت: وظایف دستگاههای مربوطه در این خصوص مشخص شده و این دستورالعمل ابلاغ می شود و در صورت بروز مشکلی مرکز بهداشت استان پاسخ می دهد و نظارت ها مستمر خواهد بود.

استاندار زنجان در خصوص شیوه نامه برگزاری نمازجمعه استان نیز گفت: در این خصوص طبق پروتکلها نمازگزاران غربالگری می شوند تا از ورود افراد مشکوک به کرونا جلوگیری شود و در این میان اولویت اصلی اقناع سازی و اطلاع رسانی مستمر است.

وی با بیان اینکه رسوب بیمارستانی کرونا در استان طی هفته های گذشته روندی کاهشی یافته است اظهار داشت: در زمان حاضر این روند متوقف شده است به این معنیکه در صورت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی بیماری شدت می گیرد.

حقیقی افزود: این موضوع مایه شرمندگی است که پس از گذشت ۱۱ ماه از شیوع ویروس کرونا بگوییم روند استفاده از ماسک در مکان های مختلف چندان مطلوب نیست و یا فاصله های اجتماعی رعایت نمی شود و یا اینکه فرد پی سی آر مثبت طی ترددهای مختلف افراد زیادی را آلوده می کند.

استاندار زنجان با بیان اینکه با اقدامات انجام گرفته در استان شمار تست های کرونایی روند افزایشی به خود گرفته است، ادامه داد: میزان سرایت ویروس کرونا هم اکنون نسبت به گذشته چند برابر افزایش یافته است.

وی اظهار داشت: همه شاخص و داده ها نشان می دهد ویروس کرونا نه تنها ضعیف نشده، بلکه خطرناک تر شده است که در صورت رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله اجتماعی می توان ایمن بود اما مشکل کنونی این است که آنگونه که باید و شاید مسائل جدی گرفته نمی شود.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه هر چند استان در وضعیت به نسبت خوب کرونایی قرار دارد، اما باید هشدارها جدی گرفته شود، گفت: بر این اساس باید زنجیره انتقال ویروس قطع شود که این مهم با مشارکت عمومی مردم و ورود جدی دستگاههای متولی امر محقق می شود که باید بیش از گذشته نسبت به برنامه های ترسیم شده اهتمام کرد.

وی با بیان اینکه در صورت بی توجهی مدیر مربوطه برخورد لازم انجام می گیرد، اضافه کرد: این استان با همکاری دستگاههای متولی امر نسبت به بیماریابی بهنگام اقدام سپس افراد بیمار را به قرنطینه هدایت کرده است و اطرافیانی که در تماس با فرد بیمار بوده اند مورد بررسی و رصد قرار می دهد.

حقیقی افزود: این استان از شیوع کرونا تا کنون حدود ۱۳۰ هزار تست انجام داده است به این معنی که به ازای هر یک هزار نفر ۱۳۰ مورد تست انجام شده که در کشور رقم بسیار عالی است و این مهم توسط علوم پزشکی و دستگاههای دیگر صورت گرفته است.

استاندار زنجان ادامه داد: استان در خصوص نقاهتگاهها نیز یک هزار و ۳۰۰ تخت آماده کرده است که جدا سازی فرد مبتلا از خانواده امری مهم و ضروری بوده و همکاری ها می تواند به پیشبرد کارها کمک کند که انتظار بر این است این مهم جدی گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه در صورت بی توجهی ها و بازگشت پیک بیماری محدودیتها برقرار بوده و حتی تشدید می شود، خاطرنشان کرد: سلامت عموم مردم اهمیت ویژه ای دارد و آمارها نشان می دهد فرد پی سی آر مثبت بدون توجه به مسائل بهداشتی افراد زیادی را مبتلا و همین مساله مشکلاتی را ایجاد می کند.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها