اعزام ۱۰۰۰ عضو نظام‌پزشکی به مناطق زلزله‌زده/پیگیری ساخت مراکز درمانی

دبیر شورای عالی نظام پزشکی کشور از اعزام بیش از یکهزار نیروی عضو سازمان نظام پزشکی به مناطق زلزله زده استان کرمانشاه خبر داد.

اعزام ۱۰۰۰ عضو نظام‌پزشکی به مناطق زلزله‌زده/پیگیری ساخت مراکز درمانی

به گارش خبر فوری به نقل از ایسنا، دکتر محسن مصلحی با اشاره به زلزله اخیر در استان کرمانشاه، گفت: بعد از این حادثه دلخراش سازمان نظام پزشکی کشور نمایندگان خود را جهت بررسی سریع اوضاع منطقه و هماهنگی های لازم در دو تا سه نوبت طی دو ماه گذشته به منطقه اعزام کرد.

وی افزود: در بحث تامین نیازهای بهداشتی و درمانی منطقه در حوزه نیروی تخصصی و نیروی انسانی اقدامات لازم با محوریت سازمان نظام پزشکی استان انجام شده است.

مصلحی به سفر دو روزه 30 عضو سازمان نظام پزشکی به کرمانشاه اشاره کرد و گفت: در این سفر پیگیر فعالیت‌های انجام شده و هماهنگی های لازم جهت اقدامات بعدی مورد نیاز در منطقه هستیم.

دبیر شورای عالی سازمان نظام پزشکی از اعزام بیش از یکهزار نیروی سازمان نظام پزشکی در رشته‌های مختلف به مناطق زلزله زده خبر داد و افزود: این نیروها در شیفت‌های مختلف به منطقه اعزام و بصورت رایگان خدمات ارائه دادند.

وی افزود: در حال حاضر موضوع اصلی و مورد توجه ما بحث استمرار فعالیت‌های بهداشتی در مناطق زلزله زده و موضوع اسکان بهتر مردم در منطقه است.

وی تصریح کرد: همچنین پیگیری بحث احداث بیمارستان‌ها یا مراکز درمانی در منطقه جهت استمرار خدمات درمانی و بهداشتی بهتر، از اهداف حضور ما در منطقه است.

مصلحی افزود: قرار است در پایان سفر و پس از اتمام بازدید از مناطق زلزله زده جمع‌بندی نهایی درباره نیازهای بهداشتی و درمانی منطقه داشته و مطابق با این نیازها تصمیم گیری کنیم.

وی افزود: تلاش ما این است متناسب با نیاز منطقه بتوانیم هزینه احداث برخی مراکز بهداشتی و درمانی را تأمین کنیم و هزینه احداث این مراکز از طریق سازمان نظام پزشکی تامین خواهد شد.

منبع: ایسنا

58

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها