دور دوم دستورات اجرایی بایدن برای لغو فرامین ترامپ

جو بایدن در مسیر جلو زدن از دونالد ترامپ در زمینه تعداد دستورات اجرایی صادر شده در هفته‌های اول ریاست‌جمهوری قرار دارد.

دور دوم دستورات اجرایی بایدن برای لغو فرامین ترامپ

وی در عرض سه روز، ۳۰ دستور و اقدام اجرایی را امضا کرده که تنها سه مورد کمتر از تعدادی است که ترامپ در عرض ۱۰۰ روز امضا کرد. انتظار می‌رود این رئیس‌جمهور آمریکا در دومین هفته ریاست جمهوری خود موج امضای دستورات اجرایی را ادامه دهد.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در هفته پیش رو یک مجموعه کامل از دستورات اجرایی جدید را مد نظر داشته و یک یادداشت که به دست پایگاه هیل رسیده در خصوص این تصمیمات که رئیس جمهور ۷۸ ساله آمریکا را تمام هفته به خود مشغول خواهند ساخت، با دسته بندی موضوعی توضیح داده است.

دوشنبه

براساس گزارش این رسانه امروز (دوشنبه) بایدن به امضای یک دستور اجرایی با هدف تشدید الزام به خریداری کالاها و خدمات بیشتر اصناف آمریکایی از سوی آژانسهای دولتی می پردازد و انتظار می‌رود این اقدام در راستای کمک به عملی شدن وعده انتخاباتی "آمریکایی بخرید" از سوی این دموکرات باشد .

سه‌شنبه

همچنین بایدن روز سه شنبه احتمالا دستورات اجرایی در ارتباط با مهاجرت، رفع ممنوعیت مربوط به حضور افراد تراجنسیتی در ارتش، دستوری به جهت رد تبعیض و آزار علیه اعضای جوامع آسیایی-آمریکایی و جزایر حوزه اقیانوس آرام، دستور ابلاغ "تقویت تعامل" با قبایل بومی آمریکایی به آژانسهای فدرال، دستوراتی به وزارت دادگستری به جهت اتخاذ گامهایی برای از بین بردن استفاده از زندانهای خصوصی و تشکیل یک کمیسیون پلیسی را امضا کند.

چهارشنبه

روز چهارشنبه مصادف با یک هفته‌ای شدن ریاست جمهوری بایدن انتظار می رود که او رسما به اعلام یک اجلاس آب و هوایی با میزبانی آمریکایی در روز زمین (۲۲ آوریل) به منظور افزایش قوانین مربوط به آلودگی و دسته بندی کردن تغییرات آب و هوایی به عنوان "یک اولویت امنیت ملی" بپردازد. انتظار می رود این دستور چندگانه به رفع میراث رئیس جمهور قبلی که قوانین را لغو کرده و آمریکا را از توافق آب و هوایی پاریس خارج ساخت ادامه دهد. بایدن در اولین روز ریاست جمهوری اش مجددا به این توافق پیوست.

پنجشنبه

انتظار میرود موضوع اقدامات اجرایی بایدن برای روز پنجشنبه بهداشت و درمان باشد. بر اساس این یادداشت، دستور کار بایدن شامل امضای یک دستور به جهت لغو سیاست ممنوعیت استفاده از پولهای کمکی آمریکا برای تامین ملی سقط جنین در خارج باشد. این قانون که همچنین به "سیاست مکزیکو سیتی" شناخته شده، از سوی روسای جمهور آمریکا مثل توپ فوتبال به این طرف و آن طرف انداخته شده و معمولا دموکراتها آن را لغو کرده و جمهوریخواهان مکررا آن را بازیابی کرده‌اند.

همچنین انتظار می رود که بایدن در روز پنجشنبه به امضای یک دستور با هدف تقویت برنامه حمایتی درمانی مدیکید ( Medicaid ) و شروع یک دوره جدید ثبت نام برای قانون موسوم به قانون مراقبت مقرون به صرفه (یک قانون مربوط به دوره باراک اوباما با هدف بهبود دسترسی آمریکایی های فقیر به مراقبتهای سلامت با تسهیل دسترسی به بیمه) بپردازد. ترامپ در سال ۲۰۱۶ تهدید به "لغو و جایگزینی" این قانون کرده و بخش زیادی از زمان ریاست جمهوری خود را صرف تلاش برای تضعیف آن کرد. تلاشهای جمهوریخواهان برای لغو این قانون بعد از رای منفی چند سناتور جمهوریخواه به لغو این قانون در سال ۲۰۱۷ شکست خورد.

جمعه

نهایتا روز جمعه انتظار می رود یک سری دستورات اجرایی صرف مساله مهاجرت شده و بر اساس گزارشها شامل برنامه‌هایی برای لغو سیاستهای دوران ترامپ در زمینه پناهندگی و راه انداختن توفان فکری در زمینه چگونگی متوقف کردن مهاجرت غیرقانونی از سمت آمریکای مرکزی است. علاوه بر آن انتظار می رود بایدن یک نیروی ضربت برای متحد ساختن هزاران خانواده مهاجر جدا شده در زمان ریاست جمهوری رئیس جمهور قبلی تشکیل دهد. مشخص نیست آیا این سیاست بر خانواده‌های جدا شده در زمان رئیس قبلی بایدن نیز تاثیر خواهد گذاشت یا خیر. دو دستور دیگر مرتبط با بررسی فرآیند اعطای شهروندی خواهد بود.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها