رقابت اقتصادی در دنیا دانش‌بنیان است/پژوهشی که به تولید محصول منجر نشود جایگاهی ندارد

رئیس پارک علم و فناوری لرستان با بیان اینکه رقابت اقتصادی در دنیا دانش بنیان و دانش محور است، گفت: محصولی که دانش‌بنیان نباشد نمی‌تواند در بازار رقابت کند.

رقابت اقتصادی در دنیا دانش‌بنیان است/پژوهشی که به تولید محصول منجر نشود جایگاهی ندارد

به گزارش خبر فوری به نقل از ایسنا، دکتر محمودرضا شاکرمی آموزش و پژوهش را زیرساخت و پایه فناوری دانست و با بیان اینکه چنانچه پژوهشی منجر به تولید محصولی نشود و صرفا به یک مقاله ختم شود جایگاه و فایده‌ای ندارد، افزود: دنیا از این مقوله عبور کرده و نتایج پژوهش‌های خود را به شکل محصول به بازار عرضه می‌کند.


وی با بیان اینکه هم‌اکنون رقابت اقتصادی در دنیا دانش بنیان و دانش محور است، بیان کرد: محصولی که دانش‌بنیان نباشد نمی‌تواند در بازار رقابت کند.

رئیس پارک علم و فناوری لرستان گفت: در برخی کشورها مشاهده می‌شود چه انرژی زیادی روی این مقوله دانش‌بنیان گذاشتند و چقدر به مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری اهمیت می‌دهند.

شاکرمی اضافه کرد: باید ارتباط تنگاتنگی بین مراکز دانشگاهی با مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری ایجاد شود و از مدارس با این مقوله فناوری و دانش‌بنیان آشنا شوند تا به یک باوری برسند که بتوانند حتی کارگاه کوچک تحقیقاتی برای خود ایجاد کنند.

وی عنوان کرد: باید از مقوله آزمایشگاهی به تولید نمونه صنعتی و سپس عرضه به بازار رقابت برسیم.

رئیس پارک علم و فناوری لرستان یادآورشد: ایجاد یک کارخانه با تجهیزات و نیروی انسانی بالا دیگر جوابگوی نیازجامعه ما نیست و تنها راه نجات اقتصاد کشور رفتن به سمت اقتصاد دانش بنیان است.

منبع: ایسنا

58

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها