وضعیت آبی کرونایی در ۸ شهرستان استان کرمانشاه/ موج‌های بعدی کرونا با عادی‌انگاری مردم دور از انتظار نیست

از ۱۴ شهرستان استان کرمانشاه ۸ شهرستان از نظر شیوع کرونا در وضعیت آبی قرار دارند، اما برای جلوگیری از صعودی شدن آمار ابتلا رعایت پروتکل‌ها همچنان الزامی است.

وضعیت آبی کرونایی در ۸ شهرستان استان کرمانشاه/ موج‌های بعدی کرونا با عادی‌انگاری مردم دور از انتظار نیست

با اجرای طرح شهید سلیمانی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم وضعیت استان از نظر شیوع کرونا همچون بسیاری از نقاط کشور در وضعیت مناسب‌تری نسبت به گذشته قرار گرفته است اما مسئولان همچنان نسبت به شکننده بودن این وضعیت هشدار می‌دهند.

هرچند تعداد بیماران بستری روزانه نسبت به گذشته کاهش چشمگیری داشته اما آمارهای چند روز گذشته نشان می‌دهد به صورت خیلی محدود باز هم در حال افزایش است و چنانچه رعایت نشود این افزایش آمار تشدید می‌شود.

با توجه به اعلام دانشگاه علوم پزشکی استان، شهرستان‌های اسلام‌آباد غرب، ثلاث باباجانی، دالاهو، روانسر، صحنه، قصرشیرین، کرمانشاه و هرسین در وضعیت آبی و شهرستان‌های پاوه، جوانرود، سرپل‌ذهاب، سنقر و کلیایی، کنگاور و گیلانغرب در وضعیت زرد قرار دارند.

مسعود بهرام‌‌نژاد، سخنگوی ستاد کرونای استان کرمانشاه در کرمانشاه، اظهار داشت: وضعیت استان از نظر شیوع کرونا تقریباً باثبات است اما هرگز نباید عادی انگاشته شود.

وی عنوان کرد: این بیماری و رفتار ویروس ثابت کرده هرگاه پروتکل‌های بهداشتی به درستی اجرا شود می‌توان به مهار بیماری خوشبین بود اما هرگاه گاه اوضاع برای مردم عادی شود و دستورالعمل‌ها رعایت نشود به طور قطع وضعیت همچون گذشته خواهد شد.

بهرام‌نژاد گفت: اکنون 8 شهرستان در وضعیت آبی و کم‌خطر و مابقی در وضعیت زرد و خطر متوسط قرار دارند اما این وضعیت کاملاً شکننده است.

وی افزود: تعداد بستری‌ها در حال افزایش است و چنانچه پروتکل‌ها عادی انگاشته شود تعداد بستری‌ها از این تعداد نیز بیشتر می‌شود.

بهرام‌نژاد بیان کرد: تا زمانی که واکسیناسیون عمومی و امنیت جسمانی عمومی انجام نشود در صورت رعایت نکردن مردم باید منتظر پیک‌های بعدی بیماری باشیم.

وی گفت: نحوه فعالیت اصناف، ادارات و مشاغل مختلف با توجه به وضعیت هر شهرستان مشخص است و در وضعیت آبی و زرد هیچ صنفی تعطیل نیست و خود مردم باید پروتکل‌ها را رعایت کنند.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها