سنگان خواف یک مرکز بزرگ فولادی در ایران است

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: سنگان خواف یک مرکز بزرگ فولادی در ایران است و مرکز تولید زنجیره فولادکشور محسوب می‌شود.

سنگان خواف یک مرکز بزرگ فولادی در ایران است

به گزارش خبر فوری به نقل از ایسنا، «محمد شریعتمداری» در آئین بهره‌برداری از دو طرح زنجیره فولادی سنگان خواف که دیروز(پنج‌شنبه 7دی‌‍ماه) با حضور اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شد، اظهار کرد: در سال 99 از حدود 60 میلیون تن تولید کنسانتره سنگ آهن ایران 20 میلیون تن در منطقه سنگان تولید خواهد شد و در همان سال از 60 میلیون تن تولید گندله سنگ آهن کشور، تولید 15 میلیون تن در سنگان خواف خواهد بود.


وی با بیان این‌که حدود 10 هزار میلیارد تومان در سنگان خواف سرمایه‌گذاری می‌شود و 10 هزار شغل به‌صورت مستقیم ایجاد خواهد شد، افزود: با برنامه‌ریزی‌های امروز، دیگر دسترسی به تولید 55 فولاد در داخل و صادرات 15میلیون تن فولاد به خارج از کشور رویا نیست.

شریعتمداری خاطرنشان کرد: ستاد عالی فولاد کشور تشکیل شده و در این ستاد به‌دنبال ایجاد تعادل در زنجیره فولاد هستیم تا تولید کنسانتره، گندله، آهن اسفنجی و دیگر تولیدات فولادی به توازن تولید برسند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در حوزه زیرساخت‌ها برای توسعه طرح‌های فولادی سنگان خواف در بخش‌های برق و گاز شرایط مهیاست هستیم اما در بخش‌های ریل و آب نیازمند حمایت ویژه دولت هستیم که باید بطور جدی پیگیری شود.

وی یادآور شد: برای کمبود منابع آب اصلاً ناامید نیستیم و در شورای عالی آب باید موضوع کمبود آب سنگان را برطرف کنیم.

شریعتمداری گفت: ایجاد ظرفیت برای 110 میلیون تن حمل بار از طریق راه‌آهن نیاز داریم و باید ظرفیت فعلی حمل بار ریلی کشور را 5 برابر کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت معماری صحیح توسعه در سنگان خواف را مدیون زحمات سازمان نوسازی صنایع و معادن(ایمیدرو) دانست و تصریح کرد: قصد داریم از محل مطالبات فروش شرکت‌ها در طرح‌های توسعه‌ای سرمایه‌گذاری کنیم.

منبع: ایسنا

58

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها