بهره‌برداری از مجهزترین دستگاه MRI استان مازندران در بهشهر

رئیس بیمارستان امام خمینی(ره) بهشهر گفت: دستگاه ام‌آرآی بیمارستان امام بهشهر با هزینه 7 میلیارد تومان به‌عنوان مجهزترین دستگاه ام‌آرآی استان مازندران تا دو هفته دیگر افتتاح می‌شود.

بهره‌برداری از مجهزترین دستگاه MRI استان مازندران در بهشهر

به گزارش خبر فوری به نقل از ایسنا، «افشین امیرخانلو» ظهر دیروز پنج‌شنبه هفتم دی ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه بهشهر، اظهار کرد: در طرح تحول سلامت طبق تعرفه دولتی هزینه پرداختی از جیب مردم 3 درصد است اما متأسفانه برخی افراد توان مالی پرداخت همان 3 درصد را ندارند و خانواده بیمار برای ترخیص از بیمارستان اقدام نمی‌کنند، از همین‌رو هم‌اکنون یک موسسه خیریه در بیمارستان امام بهشهر با همت پزشکان، پرستاران، کادر درمانی و خیرین شهر تشکیل شده تا هزینه بیماران بی‌بضاعت پرداخت و سپس ترخیص شوند.

وی با اشاره به حجم وسیع خدمات درمانی و بالینی بیمارستان امام بهشهر، افزود: ماهیانه این بیمارستان در بخش اورژانس به 18 هزار بیمار، در درمانگاه تخصصی به 4000 بیمار، در بخش بستری و ترخیص 1500 بیمار، در بخش جراحی به 700 تا هزار بیمار، در بخش دیالیز 1350 مورد و به 100 مورد بیمار تالاسمی خدمت ارائه می دهد.

رئیس بیمارستان امام خمینی(ره) بهشهر خاطرنشان کرد: در 9 ماهه امسال 1150 مورد اعزام اورژانس 115 برای انتقال بیمار به بیمارستان امام خمینی بهشهر صورت گرفت.

امیرخانلو گفت: جمعیت شهرستان بهشهر 170 هزار نفر است اما 240 هزار نفر در سال از بیمارستان امام بهشهر خدمت دریافت می‌کنند.

وی افزود: هم‌اکنون 170 بیمار در بیمارستان امام بهشهر بستری هستند که به طور متوسط روزانه 50 نفر ترخیص و 50 نفر پذیرش می‌شوند اما گاهی اوقات شمار پذیرش بیشتر از ترخیص است و از همین‌رو شهرستان بهشهر به بیمارستان جدید نیاز داشت که بیمارستان 220 تختخوابی خاتم‌الانبیا در نیمه نخست سال 97 افتتاح و پس از تجهیز راه‌اندازی می‌شود.

رئیس بیمارستان امام خمینی(ره) بهشهر اظهار کرد: دستگاه ام‌آرآی بیمارستان امام بهشهر با هزینه 7 میلیارد تومان به‌عنوان مجهزترین دستگاه ام آر آی استان مازندران تا دو هفته دیگر افتتاح می‌شود.

امیرخانلو خاطرنشان کرد: هر بیمارستان به ازای یک تخت 750 لیتر پساب تولید می‌کند و در بیمارستان 200 تختخوابی امام بهشهر روزانه 80 هزار لیتر معادل 80 مترمکعب پساب تولید می‌شود که در سیستم تصفیه‌خانه مجهز این بیمارستان پساب جمع‌آوری و در مراحل مختلف تصفیه می‌شود و در 6 بازدید و نمونه‌برداری که توسط سازمان محیط زیست طی 2 سال گذشته از خروجی پساب تصفیه‌خانه این بیمارستان صورت گرفت، این پساب غیرآلاینده تشخیص داده شد.

وی افزود: بیمارستان امام بهشهر دارای دو سردخانه است که در مجموع ظرفیت 4 جسد را دارد اما گاهی اوقات پاسخگوی نگهداری اجساد فوتی‌های این شهرستان نیست، از همین‌رو این بیمارستان به سردخانه جدید نیاز دارد.

رئیس بیمارستان امام خمینی(ره) بهشهر با بیان این‌که چهار نوع زباله بیمارستانی شامل عفونی، غیرعفونی، تیز و برنده، شیمیایی و دارویی وجود دارد، تصریح کرد: بیمارستان امام بهشهر روزانه 850 کیلوگرم زباله تولید می‌کند که از این میان 350 کیلوگرم عفوفی و 500 کیلوگرم غیرعفونی است.

امیرخانلو گفت: حقوق پزشکان، پرستاران و پرسنل بیمارستان امام بهشهر مانند همه بیمارستان های دولتی کشور به صورت اتوماتیک پایان هر ماه واریز می‌شود و فقط سهم آن‌ها از درآمد بیمارستان تاکنون به مدت 10 ماه پرداخت نشده است که این تأخیر به‌علت پرداخت نکردن بدهی سازمان‌های بیمه‌گر به بیمارستان است.

وی تصریح کرد: سازمان‌های بیمه‌گر طی یک سال گذشته حدود 24 میلیارد تومان به بیمارستان امام بهشهر بدهکار هستند و این بدهی اسناد بیمه‌ای است که از بیماران جمع‌آوری می‌شود و در واقع درآمد بیمارستان امام خمینی بهشهر است که اگر سازمان‌های بیمه‌گر هر ماه به موقع این بدهی را پرداخت کنند سهم پرستاران، پزشکان و پرسنل از درآمد بیمارستان نیز به موقع پرداخت می‌شود.

رئیس بیمارستان امام خمینی(ره) بهشهر با بیان این‌که ضریب اشغال تخت این بیمارستان 100 درصد است در حالی که نرمال اشتغال تخت بیمارستان‌ها 80 درصد بوده تا در شرایط خاص قدرت مانور برای پذیرش بیماران و مدیریت تخت‌ها داشته باشیم، تصریح کرد: با توجه به جمعیت این شهرستان، بیمارستان امام بهشهر کمبود نیروی انسانی دارد که قطعاً با افتتاح و راه‌اندازی بیمارستان 220 تختخوابی خاتم‌الانبیا بهشهر این مشکل برطرف می‌شود.

منبع: ایسنا

58

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها