پس لرزه توهین عجیب به روحانی در تلویزیون

چرا حرمت رئیس جمهوری که از سوی رهبری تنفیذ شده را اینگونه می شکنید؟

یکی از فقهای برجسته حوزه با اشاره به این که رفتارفرد درچارچوب آموزه‌های دینی والهی درجمهوری اسلامی، خط قرمزهایی دارد، تلاش برخی افراد برای حرمت شکنی علیه رییس جمهوری را خلاف تعالیم دینی و عبور از این خط قرمزها عنوان کرد.

چرا حرمت رئیس جمهوری که از سوی رهبری تنفیذ شده را اینگونه می شکنید؟

آیت الله سید محمد سجادی عطاء آبادی در این یادداشت که روز چهارشنبه به صورت اختصاصی در اختیار ایرنا قرار گرفت، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک نظام برگرفته از آموزه‌های دینی و الهی، در حوزه‌های مختلف اخلاقی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی خطوط قرمزی دارد که عبور از این خط قرمزها تحت هیچ شرایطی جایز نیست.

آیت الله سجادی عطاء آبادی، تهمت، دروغ، افترا به دیگران، تشویش اذهان عمومی و تخریب مسئولان نظام را از خطوط قرمز نظام جمهوری اسلامی ذکر کرد و گفت: همه باید به تاسی از اولیای دین و امامین انقلاب اسلامی از این خصیصه های رذیله پرهیز کنند.

استاد حوزه علمیه قم در ادامه این یادداشت تصریح کرد: فردی که از سوی شورای نگهبان تایید، مردم با ۲۴ میلیون رای او را انتخاب، بعد از آن نتیجه انتخابات توسط شورای نگهبان تایید و حکم وی نیز به وسیله رهبر معظم انقلاب، تنفیذ شده است و امروز رئیس جمهور است، چرا باید حرمت وی را اینگونه بشکنیم؟

متن کامل این یادداشت به شرح زیر است:

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

قُلْ أَعُوذُ بِرَبِّ النَّاسِ، مَلِکِ النَّاسِ، إِلَهِ النَّاسِ، مِنْ شَرِّ الْوَسْوَاسِ الْخَنَّاسِ، الَّذِی یُوَسْوِسُ فِی صُدُورِ النَّاسِ، مِنَ الْجِنَّةِ وَالنَّاسِ

جمهوری اسلامی ایران به عنوان نظامی برگرفته از آموزه های الهی در حوزه های مختلف اخلاقی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی خطوط قرمزی دارد که عبور از این خط قرمزها تحت هیچ شرایطی جایز نیست و باعث خسران خواهد شد.

همه اقشار در نظام جمهوری اسلامی اعم از مردم، سیاستمداران، تشکل های دینی، مذهبی و سیاسی و ... باید به تاسی از پیامبر رحمت حضرت محمد مصطفی (ص)، ائمه معصومین(ع) و مقتدایان و رهبران انقلاب اسلامی در عرصه های مختلف، اخلاق را در سرلوحه خود قرار داده و از هر گونه اقدامی که باعث تهمت، دروغ، افترا به دیگران، تشویش اذهان عمومی و تخریب افراد خدوم نظام و بی قانونی و بی نظمی می شود، با جدیت پرهیز کنند.

کشور ما امروز نیاز به وحدت و همدلی دارد، نباید به بهانه مسائل روزمره سیاسی و بگومگوهای جناحی، این وحدت را خدشه دار و باعث شادی دشمنان انقلاب شویم، الگوی ما باید رهبر معظم انقلاب باشند، ایشان پیوسته مردم و مسئولان را به وحدت و تلاش برای رفع مشکلات مردم ترغیب می کنند ولی متاسفانه عده ای خلاف سیره ایشان عمل می کنند. خداوند در سوره النَّاسِ به پیامبر اسلام (ص) دستور می‌دهد در مقابل وسوسه‌گرانِ پنهان و وسواس خناس، به خدا پناه ببرد، قرآن می فرماید" بگو پناه می‌برم به پروردگار از شرّ وسوسه‌گر نهانی که در سینه‌های مردم وسوسه می‌کند" و کسانی که سخن ها و رفتارهای پراکنده و بدون حساب و کتاب دست به اقداماتی خلاف مصلحت می زنند، مصداق وسوسه گران خناس هستند.

*نقش زبان در ترویج گناه

در روایات آمده است، شخصی نزد رسول خدا(ص) آمد که مرا را نصیحتی کن، پیامبر خطاب به ایشان فرمود" زبانت را حفظ کن"، آن شخص سه بار خواسته خود را از پیامبر تکرار کرد و که هر سه بار پیامبر به ایشان توصیه کردند" زبانت را حفظ کن". همچنین روایت است که پیامبر اسلام (ص) فرمودند" بسیاری از گناهان انسان از ناحیه زبان او است.» و نیز فرمود: «در روز قیامت بیشترین گرفتارها آنان هستند که بیهوده گو بوده و زبان لق و بی کنترل داشته اند.و نیز می فرمایند «خداوند هیچ یک از اعضاء انسان را مانند زبان عذاب نمی کند». بیشتر گناهان انسان ناشی از کلام هایی است که بر زبان جاری می سازد کلام های دروغ، تهمت های ناروا، غیبت و تشویش اذهان مردم از این گناهان کبیره است که نتیجه این سخنان بدبینی مردم نسبت به اسلام و مسلمین، کردن مردم به روحانیت و تشویش و انحراف افکار مردم است، آیا این افراد نمی دانند که از حاصل این سخن ها، افراد زیادی ممکن است به خطا بیفتند و اهل غیبت و تهمت و افترا شودند و به جهنم بروند؟

نقل است اصحاب پیامبر اسلام (ص) اغلب موقع سکوت می کردند تا هر حرفی را بر زبان جاری نکنند، اگربخواهیم گناهانی که از زبان ناشی می شود را برشماریم بالغ بر ۱۰۰ مورد می شود.

*آلوده شدن به گناه برای به قدرت رسیدن یک جناح

آیات و روایات به ما می گوید: وای به حال فرد یا افرادی و کسانی که بخواهند برای به قدرت رسیدن فرد یا جناح خاصی، اقدام به تخریب و لگدمال کردن گروه دیگری شوند و خود را مبتلا به این گناهان کند، مثلا کسی بخواهد یک طائفه، جریان، حزب و گروه را از بین ببرد تا جریان دیگری به قدرت برسد و برای این کار از همه ابزارها استفاده نماید این مانند کژدمی است که سرخود را نیش می زند.

باید از فرهنگ غنی اسلام در باب رعایت اخلاق، حرمت افراد و پرهیز از توهین، افترا و مشوش کردن ذهن مردم عمل شود، یکی از برنامه های اکثر علمای بزرگ اسلام سکوت بود، در نجف اشرف گاهی خدمت حضرت امام راحل می رسیدم گاهی یک ساعت هیچ سخنی بر زبان جاری نمی کردند مگر اینکه سوال پیش می آمد، مرحوم علامه طباطبایی، آیت الله بهجت و سایر علمای بزرگ چنین سیره ای داشتند و جز به نیک سخن نمی گفتند.

گاهی یک سخن و کلامی که دروغ، غیبت و افترا است، نعمت را از انسان می گیرد وباعث سقوط انسان و لغزش او از آسمان به زمین می شود، اگر خدای ناکرده ما جامعه اسلامی را به این مسیر سوق دهیم چه چیزی برایمان می ماند؟

*ضرورت حفظ حرمت رئیس جمهور

یک فردی که امروز رئیس جمهور کشور است و از طریق فرآیندهای قانونی، توسط شورای نگهبان تایید، توسط مردم در انتخابات با ۲۴ میلیون رای انتخاب، بعد از آن نتیجه انتخابات مجددا به وسیله شورای نگهبان تایید و حکم ریاست جمهوری وی نیز در نهایت توسط رهبر معظم انقلاب، تنفیذ شده است، چرا باید حرمت وی را اینگونه بشکنیم؟ برخی کارهای ما عبور از خطوط قرمز نظام است. آیا با خود فکر کرده ایم که عبور از خط قرمزهای اخلاقی، سیاسی و اجتماعی نظام ما را به کجا می رساند؟

متاسفانه نتیجه و حاصل برخی رفتارها، کردارها و اقدامات غیرقانونی، خودسرانه و اختلاف برانگیز، باعث می شود که دشمنان انقلاب شاد شوند و این به ضرر همه است، چرا ما هر حرف و ادعایی را بدون مدرک علیه دیگران مطرح می کنیم؟ مرحوم آیت الله بهجت می فرماید: "انسان وقتی حرفی را می زند فاصله ای وجود دارد تا حرف از زبانش به گوشش برسد، اما همین حرف قبل از اینکه از زبان فرد به گوش خود فرد برسد، خداوند آن را می شنود و حتی در قلب و دل خود وقتی نیتی می کنی، خداوند بر ان آگاه است، پس چرا ما اینقدر بی توجهی می کنیم؟

*شهید سلیمانی الگویی بی بدیل در عرصه اخلاق و سیاست

باید فضای جامعه به سمت اخلاقیات سوق پیدا کند تا باعث رفتارها و کردارهای خوب و رخت بربستن مفاسد از جامعه و تحقق وحدت در برابر دشمنان اسلام باشیم، در عرصه سیاست و اخلاق باید شهید سلیمانی الگوی ما باشد، او انسان بی بدیلی بود، هیچ زمان کلمه ای از ایشان سر نزده، که باعث اختلاف در کشور و مشوش شدن اذهان مردم نسبت به مسئولان شود، او همیشه پایبند به اخلاق اسلامی بودند، اهل جناح بازی و گروه بندی های سیاسی نبوده و خود را در این قید و بندهای روزمره، اسیر نساخت، به همین دلیل امروز محبوب همه قلب هاست.

اینکه امروز سخن از مکتب حاج قاسم سلیمانی به میان می آید، حرف بی حسابی نیست، او یک مبارز و مجاهد بزرگ بین المللی بود ولی در گفتار و کردارشان یک نمونه از مباحثی که امروز متاسفانه باب شده، پیدا نمی شود. فردی نقل می کرد، یکی از افرادی که اهل این جناح و گروه بندی های سیاسی بود و از این حرف های تند سیاسی می زد می خواست در زمان فرماندهی سردار سلیمانی، برای سخنرانی به سپاه قدس برود، ولی سردار اجازه این کار را ندادند و گفتند، سپاه قدس جای این کارها نیست، ایشان اگر بخواهند منزل بنده بیایند خدمت ایشان هستم ولی در سپاه قدس نه.، این کارها سردار سلیمانی را محبوب کرده و مکتب سیلمانی را شکل داد و از روزی که ایشان نیز به شهادت رسیدند کره زمین به واسطه بلاهای زیاد در حال لرزیدن است..عطا

متاسفانه گاهی افکار شیطانی سراغ انسان می آید و باعث می شود که شخص گاهی حتی گناه خود را با افکار شیطانی توجیه کند، هیچ حرف و سخنی نیست که از نگاه کاتب، ناظر، حافظ و شاهد انسان ها

منبع: ایرنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 72
  • کاربر ناشناس
    0

    فقهی من هستم

  • فاطمه
    0

    چون آقای روحانی برخلاف بعضی ها درد مردم را می داند اگر یک مشت شعار بی مصرف می داد و هوای چیب یک عده را هم داشت هرگز اینجور مورد اهانت قرار نمی گرفت

    نظرات شما -
    • م
      0

      فاطمه جان آقایان روحانی وجهانگیری بجد هوای ‌داداشانشان رادارند نه ملت آخر آنها ونوبخت وشریعتمداری وسالاری ونعمت زاده و...ید طولانی در کارچاق کنی ورانتخواری دارند ونوبت به مردم نمیرسد که مشمول الطافشان قرارگیرند

    • ارز ۴۲۰۰
      0

      چی زدی ؟؟!

  • کاربر ناشناس
    0

    همه شما دم از دین میزنید لباس پیغمبر را پوشیده اید و برای منافع شخصی و جناحی هر حرامی ومکروحی را انجام میدهید واقعا جای تاسف دارد

    نظرات شما -
    • ناشناس تر
      0

      برو املا تمرین کن "مکروهی"

    • کاربر ناشناس
      0

      نباید از این شخص راحت گدشت..توهین به رای ۲۴ ملیون ایرانی کرده..و حتما باید از همه پست های دولتی مادام العمر محروم بشه

  • کاربر ناشناس
    0

    رئیس جمهور به هرکس توهین کند اشکالی ندارد

  • کاربر ناشناس
    0

    پس از رئیس جمهور که غربگراست واز خانه بیرون نمی آید چه کسی باید بدبختی ملت را جواب بدهد روحانی مجلس و مردم را بیسواد می داند به همه کس توهین می کند نباید کسی جواب بدهد مغرورترین رئیس جمهور دنیاست

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      رئیس جمهوری که هر اوباشی بهش توهین میکنه ؟؟شما برخورد بی شرمانه یک فرد بی شعور را در ملاه عام به خانواده هاشمی دیدید که خود را مسئول پایگاه مقاومت بسیج پالایشگاه تهران معرفی میکند چکار با او کردند آیا اگه قانونی بود این مردک چنین اجازه ای به خود میداد از طرفی رئیس جمهوری که بودجه در اختیارش دست خودش نیست و دیگران برایش تصمیم میگیرند چگونه میتوانه مشکل مردم را حل کنه وجدان داشته باشید و بر اساس آن قضاوت کنید البته من تو هر دو دوره انتخابات به روحانی رای دادم ولی بسیار پشیمانم چون کسی که جرات زدن حرف حق را نداره لایق رئیس جمهوری نیست

    • کاربر ناشناس
      0

      رئیس جمهوری که هر اوباشی بهش توهین میکنه؟؟؟ شما برخورد بی شرمانه یک فرد بی شعور را در ملاه عام به خانواده هاشمی دیدید که خود را مسئول پایگاه مقاومت بسیج پالایشگاه تهران معرفی میکند چکار با او کردند آیا اگه قانونی بود این مردک چنین اجازه ای به خود میداد از طرفی رئیس جمهوری که* بودجه در اختیارش دست خودش نیست و دیگران برایش تصمیم میگیرند چگونه میتوانه مشکل مردم را حل کنه** وجدان داشته باشید و بر اسان آن قضاوت کنید البته من تو هر دو دوره انتخابات به روحانی رای دادم ولی بسیار پشیمانم چون کسی که جرات زدن حرف حق را نداره لایق رئیس جمهوری نیست

    • تابش
      0

      مجلس و اون ده درصدی که به اینا رای دادن که بیسواد هستن .دراین شکی نیست .اما روحانی اون روحانی که مردم بهش رای دادن نیست .یا عوض شده یا مجبور ش کردن عوضی بشه .

    • پرنیا
      0

      آقای تابش آقای روحانی تنهایی فقط همین قدر ازش بر می آمد یه رای دادیم بهش نشستیم تا تنهایی معجزه کند به اندازه این یک رای ماها دادیم جای همه ماها حرف زده کاری بیشترش تنهایی نمی توانست بکند باید ببینیم خود ما چقدر برای رسیدن به اهدافش کمکش کردیم هرچی فکر می کنم چی کاری نکردیم

  • کاربر ناشناس
    0

    مردم را بی شناسنامه می داند کسی نباید جواب دهد

    نظرات شما -
    • سیاسی
      0

      مردم را هرگز! بلکه شما 10 درصدی ها را بی شناسنامه دانسته. مثل همینجا که به عنوان کاربر ناشناس اومدی خخخخخخخخ

    • اجتماعی
      0

      سیاسی منظورت از مردم کیه?! کارگران هفت تپه که خودکشی کردند، خریداران پراید100میلیونی ویا خریداران مسکن و یا مرغ40تومنی. مردم مدنظرت شاید باارز4200بتونن اینا رو بخرم.خخخخخخخ

  • کاربر ناشناس
    0

    بنی صدر هم با تایید صلاحیت و رای اکثریت و تنفیذ رهبری روی کار آمد پس چرا او حرمت نداشت و این دارد

    نظرات شما -
    • خواننده مطلب
      0

      جهت اطلاع: بروید روبروی دانشگاه تهران کتاب دست دوم و کهنه هست که چاپش ممنوع شده. کتابی با عنوان کیش شخصیت نوشته بنی صدر را بخرید. سال 55 که هنوز 2 سال به انقلاب مونده، او پیش بینی کرده بود که این جماعت مدعی خدا ما را به طرفی خواهند برد که ادمها و شخصیتهای بالاسرمان را بپرستیم نه خدای واحد را !!! الان بعد از 47 سال یش بینی او به حقیقت پیوسته

    • درود بر بنی صدر
      0

      یه کتاب از بنی صدر خوندم از زمان شاه که بنی صدر به شاه درس اخلاق میده و می‌نویسد در زمان امام صادق ع هزاران نفر پای منبر ایشان مینشتن یه روز یه یهودی بلند شد و با فریاد به امام صادق بد فحش داد مومنان میخواستن او را کتک بزنند اما امام صادق ع نهیب زد ساکت باشید اینجا دانشگاه هست و باید با منطق جواب ایشان را داد .این کنایه را در زمان خفقان بنی صدر به شاه زده و یادش داد با مخالفان چطور بایستی برخورد کرد.

    • علیرضا
      0

      الان شاه با مخالفان چطور برخورد کرد؟ .بنی صدر مشاورش بود که شاه خاندان پهلوی را نابود کرد

  • صادق حسنی
    0

    در حالیکه برای آبدارچی شدن باید تست اعتیاد داد چرا برای ریاست جمهوری لازم نیست؟

  • رها
    0

    حرمت رییس جمهور بشکنه زشته ولی هشتاد میلیون رو بدبخت کرده زشت نیست و نباید از گل نازکتر بهش بگیم

    نظرات شما -
    • حمید
      0

      اگرحرمت شکنی نشده و واقعا رییس جمهور یک ملت معتاد است پس بدبختی حق اون ملت است. خلایق را هرچه لایق. واگر هم بگوییم بدبختی را حق ملت دانستن توهین به ملت است پس یعنی به رییس جمهور اون ملت نباید توهین کرد هرچند عملکردش بد بوده باشد. از آموزه های پیامبر اسلام این است که د فحش ندهید و ناسزا نگویید حتی اگر به عملکرد کسی انتقاد داشته باشید

    • ن
      0

      این را باید به کسایی دیگه بگویی چرا به بقیه نمیگوید

    • اصلاح طلب نوعی
      0

      ن اینا رو باید بکی مثلاً بگیم: به ترامپ به مجلس به احمدی نژاد پراید100میلیونی ، رکود مسکن و بورس ، اطرافیان ومسولان دزد این دولت مثل پورحسینی و دختر نعمت زاده و دزدی آذری جهرمی و دامادشریعتمداری و...اقتصاد فشل امنیت غذایی فشل فرهنگ فشل. 27 بنداز قانون اساسی مسولیت رییس جمهوره که ازدولت دوم روحانی هماهنگی قوا هم بهش داده شده خدا اگه چوب اینقدر مسولیت داشت یه کاری میکرد. پس فرافکنی نکن....

  • سیامک
    0

    قیاس نابجا بنی صدر هم فردی بود که از سوی شورای نگهبان تایید، مردم با 11 میلیون رای او را انتخاب، بعد از آن نتیجه انتخابات توسط شورای نگهبان تایید و حکم وی نیز به وسیله رهبر معظم انقلاب ره، تنفیذ شده بودو انروز رئیس جمهور شد، چرا حرمت وی را انگونه شکستیم؟؟؟؟چرایش خیلی مهمه !

  • جابر
    0

    باسلام دورود به جامعه روحانیت که همان مکتب ال محمد صلی الله علیه وسلم درود انشالله خداوند حفظ کنه وجود مبارک حضرت ایت الله امام خامنه ای دامت برکاته رهبری فرزانه انقلاب سلام بر شهیدان وامام خمینی قدسی الله نفسی ذکیه

  • عبدالله...
    0

    آقای به اصطلاح فقیه! چطور وقتی خود رئیس جمهور به رهبر توهین می کند وبه مردم دروغ می گویید هارمونی گرفتی ! نکنه شما هم از جمله رانتخواران ارز جهانگیری هستی؟

  • ناشناس
    0

    مشکل بزرگ در ایران همین مقدس نمایی است وقتی توانایی ندارد باید استعفا دهد ؟یک سرباز اگر قصوری داشته باشد پدرش را در می آورند پس چرا ایشان را مقدس میکنید؟

  • حمید
    0

    چطور رئیس جمهور حرمت کسانیکه بدرست یا غلط به ایشان رای دادن را با واژه های سخیف مثل بی شناسنامه، بیسواد، برید به درک، مورد خطاب قرار میداد صدایی از شما درنیامد

  • ی ط
    0

    چند گروه هستند که به رئیس جمهور فحاشی میکنند یه گروه اصول گرا با حساب و کتاب و با برنامه ریزی باتوجه به مشکل مردم به اصطلاح از رگ خواب ملت استفاده میکنند یه گروه مردم تحت فشار گرانی یه گروه بی اطلاع(کم سواد)یه گروه ضدانقلاب(منافقین)یه گروه که کاندیدا آینده ........‌‌.ولی یه عده وجدا دارند و مطالعه میکنندو بی طرف هستند میخواهند واقعیت را بدانند باتوجه تحریم ها کمرشکن و پیشرفت ها قضاوت میکنند.

    نظرات شما -
    • مهدی
      0

      برو بابام تو دور احمدی نژاد بدترین تحریم ها بود ولی مدیریت کرد با مسکن مهر نذاشت مسکن گرون بشه.نذاشت دلار رانتی بالا بیاد .از اون ور ۴۲۰۰ بیارن ای ور ۲۵۰۰۰هزار بفروشن

  • احسان
    0

    خدمت فاطمه عرض کنم که روحانی اگه درد مردم رو میدونست این جوری کشور رو چپه نمیکرد خیانتی که روحانی کرد هاشمی خاتمی نکردند

  • فرهاد
    0

    چون دست از غارتگری بیت المال دوزدی فسادها اختلاس رانتخواری خیانت انجام نداده به کارنامه اش نگاه بکن ببین تو این مدت کدام کارخانه ای شرکتی پتروشیمی سی ان جی پالایشگاهی بهره‌برداری شده برادرش دوزد غارتگران بیت المال مهشور وزراش معاونین دوزد جایی هم مانده که پاک باش شما از کدام حرمتی حرف میزنین حرمتی که همه بدبخت شدن یکبارشده ملت طلبکار بشن

  • سعیدی
    0

    حماقت هم حدی دارد ، بنی صدر یک عنصر نفوذی بود که چهره واقعی او معلوم نبود ولی به محض رئیس جمهور شدن علنا در مقابل انقلاب ایستاد وبا منافقین تروریست ائتلاف کرد و تا اخرین لحظه هم حضرت امام سعی کردهدایتش کند ولی نشد واخرش هم با رجوی ملعون فرار کرد حالا واقعاروحانی مثل بنی صدر است؟ روحانی ازابتدای انقلاب درخدمت نظام بوده تاقبل از ریاست جمهور عمده مسئولیت هایش را نماینده مستقیم رهبری درپدافند هوایی ویا نماینده رهبری در شورای امنیت ملی بوده پس اگر انسان درستی نبوده در سی سال گذشته هم که نماینده رهبر بوده بایدگفت انتخاب رهبری اشتباه بوده است ای افراطی های دین به دنیا فروش بدانید که با این افراطی گری ها خود زنی می کنید وپشیمان خواهید شد .

  • متفاوت
    0

    فی نفسه توهین نه تنها درست نیست بلکه دور از شان اخلاقی هم هست .اما همه انسانها باید تاوان حرف خود راپس بدهند،چه با فحش وناسزا چه با کشته شدن ،چه با طعنه وکنایه و یا....این قانون کایناته که گاهی اجبارا انجام میشود.نتیجه اینکه باموعظه چیزی درست نمیشود ، بلکه عاقل کسی است که در حرف و عمل کاری بکند که مشمول موارد فوق نشود.

  • قاسم
    0

    روحانی که به قول و حرفاش عمل نکرد .حالا کاش مرد باشه و بگه چرا ...اما یک عده میخوان اینا سرکوب کنن که جناح اصولگرا مستبد و خودرای دوباره سرکار بیاد .که کشور را میخوان حصار بکشن و خود کاسب تحریم باشن

  • کاربر ناشناس
    0

    از قدیم گفتن سنگ جای خودش سنگینه ولی بایک پگ خرد میشه یعنی انسان حرمت خودش باید شخص خودش نگه داره کسی ایشون قبول نداره

  • ااا
    0

    اینها قیصریه را به آتش میشوند تا عین زمان احمدی نژاد ۷۰۰ میلیارد بخورند وملت گدا وگشنه چون اگر صلح کنند دیگر خاصیتی ندارند

  • مهدی
    0

    قیمت ها رو طوری بالا بردیم که متوجه نشدند: حضرت امام حجت‌الاسلام والمسلمین عزیز عزیزان؛ راستگوترین رییس جمهور جهان حسن روحانی ...

  • ودرر
    0

    کاربر ناشناس جیره خوار نترکی

  • .
    0

    یعنی تنفیذ نمی شد دیگه حرمت نداشت.پس اون ۲۴ میلیون رای حرمت ندارند؟

  • محمد
    0

    زمان احمدینژاد که به ارتباط با جنگیرها وساحره ها وهزار جور توهین دیگر خونده میشد از این نامه نگاریها خبری نبود ؟چطور شد به سوگولی شما هر حرفی زده میشه زود واویلتای شما بلند میشه ؟درضمن یادتونه خود رییس جمهور بعد از سخنان رهبری در مورد آتش زدن برجام حرف آتیش ومنقل رو زداون توهین به رهبری نبود؟یا این که ساحت ایشون اجل از رهبری هست ؟

  • hamid koshki
    0

    سلام.خود کرده را تدبیر نیست.ایشون یک فرد از جامعه بود که به دلیل در دسترس بودن رسانه نظرشون رو گفت .اگر شما ارزیابی کنید نمره قبولی حسن روحانی در تمام عرصه ها از جمله اقتصادی،سیاسی،اخلاقی ...صفر می باشد.فقط من موندم چرا مجلس از حق قانونی خودش استفاده نکردواستیضاح نشد.تا اینجا آبروی ....

  • ایرانی
    0

    من کاری ندارم گفته منقلی و پای منقل . حرف من اینست چرا یه عده فراتر از قانونند ؟ یعنی قانون برای آنها پشیزی ارزش ندارد و هیچ مرجعی هم حق برخورد با آنها را ندارند. اینها اینهمه قدرت را از کجا دارند؟ چرا برای یه معترض برای بیکاری را هزار انگ سیاسی بهش میزنند ولی برای اینها اینگار قانون یعنی مگس ؟ صدا و سیما میلی هم با ساز اینها میرقصه. اصلا صدا سیمای اینها بنویسم بهتره نه ملی.یعنی الان علی ما را می بیند که چطور یک کشور اسلامی عدالت را اجرا میکند؟باز صد رحمت به عدالت غربی ترامپ با اونهمه عظمتش در برابر قانون خم شد ولی کشور اسلامی ما یه عده عدالت را گاری تفریح خود کرده اند .

  • ح
    0

    درواکنش به اظهارات توهین آمیز کارشناس روحانی صداوسیما علیه رئیس جمهوری؛ آشنا: ای کاش در کنار ریش و عمامه، جهان تان را هم بزرگ تر می کردید / مردم خودشان اهل ملاقه و منقل را خوب می شناسند...

  • م
    0

    روحانی وجهانگیری وآخوندی وشریعتمداری ولاریجانی وظریف بایستی جواب وتقاص اعمال وفقر ملت را نزد خدا وملت بدهند روحانی که هر روز سفسطه گری وبه شعور همه توهین میکند آیا ملت ویا ازطرف ملت نبایستی کسانی که دسترسی به تریبون دارند نباید چوابش را بدهند؟ جواب سلام علیک است فقط بروید سخنان توهین آمیز وتفرقه افکنانه اش را دریکسال اخیر مرورکنیدکه دارد به نمایندگان ونخبه ها وهرکسی که نقدی دارد چگونه توهین میکند

  • اذری
    0

    آیت الله محترم دروغ گو دشمن خداست خداازماراضی باشد نه یک گروه

  • جفا
    0

    چون این آقا ریشهایش قشنگ است نباید بهش توهین بشه ریش قشنگه

  • علي
    0

    توهين به ريييس جمهور درست نيست. در مورد كارايي هم بگم دقت كنيد كدام رييس جمهوري تا بحال از اختياراتش راضي بوده؟مگه ميشه اختيارات جاي ديگري باشه و مسؤليت با رييس جمهور؟

  • مهران
    0

    رییس جمهور بدترین اهانت هارا به منتقدین داشته ، عرض میکنم آقای رییس جمهور شما برای مردم کار کن ،مردم خودشون جواب بی احترامی رو میدهند

  • وگور
    0

    هر چیزی که تاریخ انقضا یش رو به اتمام باشد دیگر مشتری پسند نمی شود.. حالا چه گواهی استاندارد یورو ۲۰۰۰را داشته باشد یا تحت لیسانس انگلیس باشد!!

  • محمد
    0

    من که شما را نمی شناسم شما اولا بگوئید عصو کدام جناح هستید ثانیا خود رئیس جمهور در صدا وسیما به همه توهین میکنه لازم نیست شما کاسه از آش داع تر بشیدبه احترام روحانیت چیز دیگری به شما نمیگویم ثالثاچرا نمیگید همین رئیس جمهور چه به روزگار مردم اورده وپدر خانواده ها را شرمنده زن وبچه کرده انصاف هم چیز خوبی است

  • علی
    0

    جناب روحانی بنده ۵۰ سال دارم با ۲۰ سال سابقه بیمه ۱۷ سال است بیمار اعصاب و روانم دارو میخورم ۵سالی هست توان کار کردنم را از دست داده ام ۱۷ سال است تحت نظر پزشک متخصص اعصاب و روانم تحت نظر بیمارستانم بستری شده ام تمام دکترها گفتن از کار افتاده ام تائید کردن دوسالی هست افتاده ام دنبال از کار افتادگیم تامین اجتماعی و کمیسیون پزشکی پدرم را درآورده اند آیا این رسم خدمت کردن به یک بیمار هست بابا من بیمارم چرا این دکترهای کمیسیون پزشکی دربه درم کردن پول ندارم داروهایم را بگیرم حتی خانمم از بی پولی منو تنها گذاشت و رفت طلاق گرفت دکترهای کمیسیون مثل حیوان با ما برخورد میکنند هیچ کسی هم به کار اینها نظارت نمیکند شما جناب رئیس جمهور محترم به این مدیر تامین اجتماعی بگوئید ما علف خوار نیستیم با ما مثل انسان رفتار کنند ، با تشکر فراوان از خبر فوری ،

  • ح ر
    0

    خود این بنده خدا با ذکر این جمله زیر از روزی که ایشان (سردار سلیمانی) به شهادت رسیدند کره زمین به واسطه بلاهای زیاد در حال لرزیدن است . توهین به آن شهید بزرگوار است .

  • پالایش یکم
    0

    خداوند می فرماید . من ازحق خودم می گذرم ولی از حق الناس خیر . من یک دست فروش ام . به هزار بدبختی . مادرم از نوس و خورد خوراک مبلغ ۵ میلیون تومان سهام پالایش یکم خریده ام گفتم شاید ۱ الی ۲ میلیون سود کنیم . اقا مسول مردم ایران فرهنگ اشان عالی است . قبول کنید که خودتان هم مقصیر ایت . من الان ۴۰ ساله ام به خدا مجردم . حتی نمی توانم یک دستگاه کارت خوان برای خودم تهیه کنم . برایت محنت این ان بکشم . به کیه بگیم . واقعا این درست نیست .

  • محد
    0

    حرمت صاحبخانه را خود صاحب خانه باید نگه دارد چرا ایشان به نمایندگان مجلس توهین کرد

  • Mohammad Reza Hamidi
    0

    روحانی بیشتر از خدا بندگی کدخدا را تبلیغ کرد و خودش را فدای کدخدا کرد و ملتی را به زحمت انداخت پس حرمتی بین ملت ندارد او مانده و کدخدای بدعهدش

    نظرات شما -
    • م
      0

      اگرجراتش یک انتخابات بین خودتان واقای روحانی برگزار کنید ببنید مردم کی را انتخاب می کنند .حتی جرات فکر کردن به آن را ندارید

    • مهدی
      0

      آقای روحانی هشت سال که جناح مخالف رو بیسواد و بی شناسنامه میدونه .ما از مجلس میخواهیم که ایشون رو استیضاح کنه تا اینقدر به خودش حق به جانب....

  • علی
    0

    از قدیم گفته اند که هر چیزی بریزی تو آشت میاد تو قاشقت روحانی خودش 8 سال هست که به همه توهین کرده وهیچ کس هم شکایت نکرده چون ملت معاون حقوقی ندارن که پیگیرکارهاشون باشه حالا یه بار یه بنده خدایی اومده حرف حق زده این به اون در

  • امیر
    0

    ۷سال و نیمه آقای رییس جمهور در سخنرانی هایش به مخالفینش توهین کرد و صدا و سیما هم پخش کرد و حالا یک نفر مخالف هم توهین کرده هنوز مونده تا برابر بشن ،تازه از قدیم گفتن هرچه که عوض داره گله نداره.

  • حمید
    0

    این رئیس جمهور اگر حرمت داشت با اینهمه گند های که به مملکت زد خودش استعفا میداد می‌رفت و مقامی که در شأن او نبود ول می کرد آقا این دولت پدر مردم را در آورده آقای رئیس جمهور تو می تونی با حقوق دومیلیون تومان گوشت برای خانواده ات بخری ؟من در انتخابات دیگه نه به اصلاح طلب رای میدم نه به اصولگرا

  • وطن
    0

    تازمانی که بین شان استعفا، برکناری ، دادگاهی واقعی وجود نداشته باشد وضع همینه هر کی بیاد همینه این همه برای انتخاب افراد این گونه شرایط دارن بعد اخرش این وضع ماشده

  • علی
    0

    این رییس جمهور محترم حرمت صداقت و اعتماد ملت رو شکست، کجا باید جواب پس بده؟ استخر فرح

  • رحیم
    0

    مجلس ما اگر انقلابی و تحول خواه است باید مانند کنگره آمریکا که ترامپ را استیضاح کرد روحانی را برکنار کند بابا ترا خدا اینقدر مماشات و مصلحت اندیشی بس است بهترین تیم های فوتبال وقتی می بینند مربی نمی تواند نتیجه بگیرد اورا عوض می کنند روحانی اقتصاد مملکت را نابود کرد مردم را به فقر کشاند و هنوز هم با لحن طلبکارانه می گوید نگذاشتند کار کنیم

  • کاربر ناشناس
    0

    باید جلوی این بی ادبی و هتاکی های برنامه ریزی شده ها را بگیرند

  • بنده خدا
    0

    نظام رفته زیر سوال همه مسئولین و روحانیون به همدیگر توهین می‌کنند و دروغگو و کافرو دزد و معتاد و بیسواد و... صدا میزنند ‌اگر این حرف‌ها ۵۰ درصد آن درست باشدچه حکومتی داریم و به چه راهی میرویم باید روش و راهمان چه از نظر مدیریت وسیاست داخلی و خارجی و دینداری و اقتصاد تغییر دهیم و این هم کار رهبر است که تغییرات را انجام دهد تا دیر نشده والسلام خدا همه ما راه به راه راست هدایت کند

  • ناشناس
    0

    این ریس جمهور اگه برای خود و مردم احترام می گذاشت باید با خروج ترامپ و آمریکا از برجام استعفا می داد

    نظرات شما -
    • من
      0

      که یک عده مفت کل مملکت را صاحب بشوند از این خبرا نیست

  • مح
    0

    ۷سال ملت مسخره کرده ودرهمان تریبون که میگه توهین شده خود ریس جمهور چند روز پیش از همان تریبون گفته اجناس گران کردیم هیچ کس نفهمیده نفهم خودشه که یک ملت مسخره کرده انتظاردارین همین هم نشنوه واقعا فکر میکنه مردم نمی فهمن ولی بخاطر حضرت اقا سکوت

  • مهدی
    0

    ممنون از خبر فوری آیا واقعا مسؤلین کشور به پیامهای ما ارزش قائل هستن وقت میکنند ی نگاهی بندازند از خبرفوری میخوام ی توضیحی دهن در چه حدی امکان داره به گوش مسؤلین برسه متشکرم من چندین بار پیام فرستادم خبر فوری پخش کرده ممنونم ولی مشکلم پابرجاست هیچکسی توجه نمیکند ممنون و تشکر،

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها