مدیرکل پزشکی قانونی لرستان:

کمبود پزشک چالش اصلی مراکز پزشکی قانونی

مدیرکل پزشکی قانونی لرستان گفت: سالانه حدود ۵۰ هزار پرونده در بخش‌های تخصصی اداره‌کل پزشکی قانونی استان بررسی می‌شود.

کمبود پزشک چالش اصلی مراکز پزشکی قانونی

دکتر نظیفی در حاشیه جلسه شورای اسلامی شهرستان کوهدشت، اظهار کرد: کمبود پزشک همچنان به‌عنوان چالش اصلی برای مراکز پزشکی قانونی کشور به شمار می‌رود و این مشکل فقط مربوط به لرستان نیست فقط ممکن است در این استان حادتر باشد وی افزود به‌جز مرکز استان در ۹ شهرستان دیگر عمدتاً مراکز پزشکی قانونی توسط پزشکان معاضدتی که فقط چند ساعت در روز با ما همکاری می‌کنند اداره می‌شود و در این زمینه اقداماتی برای جذب پزشک تمام وقت انجام داده‌ایم.

وی تصریح کرد: برای مرکز کوهدشت حتی یک پزشک را بورسیه کردیم زمانی که تحصیل وی به اتمام رسید متأسفانه از حضور در شهرستان امتناع ورزید و ما نیز طبق مقررات با وی برخورد کردیم و این شخص جریمه خود را می‌پردازد.

مدیرکل پزشکی قانونی لرستان خاطرنشان کرد: بهترین کار در این زمان برای کوهدشت و شهرستان‌هایی از این قبیل این است که در کوتاه‌مدت پزشک شهرستان فعالیت‌های خود را بیشتر کنند، در میان‌مدت شبکه بهداشت و درمان با معرفی پزشک به ما کمک کند و در درازمدت نیز پزشک دائمی جذب خواهیم کرد.

نظیفی اضافه کرد: پزشکی قانونی استان در چهار حوزه تخصصی شامل معاینات بالینی، تشریح اجساد، آزمایشگاه و کمیسیون خدمات خود را ارائه می‌کنند و به‌طور متوسط در این چهار حوزه سالانه حدود ۵۰ هزار پرونده تشکیل، بررسی و کارشناسی می‌شود.

وی بیان کرد: دسترسی سهل‌الوصول به مراکز پزشکی قانونی حق مردم است لذا در سال‌های اخیر به حمدالله تعداد زیادی از شهرستان‌ها دارای ساختمان پزشکی قانونی اختصاصی شده‌اند و فقط شهرستان‌های الشتر و پلدختر فاقد ساختمان تملیکی برای پزشکی قانونی هستند و در تلاش هستیم در اسرع وقت این مشکل را نیز برطرف کنیم.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها