معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی:

کولاک راه ارتباطی ۴۰ روستای آذربایجان‌شرقی را مسدود کرد

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: در پی بارش برف و بروز کولاک، راه ارتباطی ۴۰ روستای استان بسته شد.

کولاک راه ارتباطی ۴۰ روستای آذربایجان‌شرقی را مسدود کرد

غلامرضا رسول زاده افزود: این روستاها در شهرستان‌های اهر، هوراند، چاراویماق، هشترود و بستان آباد واقع شده و تلاش نیروهای راهداری برای بازگشایی راه ارتباطی این روستاها ادامه دارد.

وی با بیان اینکه هم اکنون راه‌های اصلی و فرعی و آزادراه تبریز - زنجان باز بوده و تردد در آنها در جریان است، اظهار داشت: به دنبال بروز کولاک در جاده‌های استان، نیروهای راهداری شب گذشته سه هزار و ۵۵۰ کیلومتر باند از جاده‌ها را برف روبی کردند.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: همچنین نیروهای راهداری برای جلوگیری از لغزندگی راه‌های ارتباطی استان ۷۳۰ تن مخلوط نمک و ماسه بر روی جاده‌ها پاشیدند.

رسول زاده، ادامه داد: به دنبال بارش برف و بروز کولاک شب گذشته در جاده‌های استان نیروهای راهداری به ۱۴۲ خودرو گرفتار در کولاک امدادرسانی کرده و آنها را به مسیر خود هدایت کردند.

وی یادآوری کرد: ۲ هزار و ۷۵۴ روستا در سطح استان وجود دارد که از این تعداد حدود یک هزار روستا فاقد راه دسترسی مناسب است و در ساعات اولیه بارش برف راه بیشتر آنها مسدود می‌شود.

رسول زاده، افزود: ۳۷۶ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین شامل بلدوزر، لودر، گریدر، کامیون، برف خور، نمک پاش و تراکتور و یک هزار و ۱۶۹ نفر از نیروهای راهداری در عملیات راهداری زمستانی فعال هستند.

وی طول راه‌های تحت پوشش برف روبی استان را بیش از ۱۴ هزار کیلومتر اعلام کرد و اظهار داشت: مردم می‌توانند از طریق تلفن گویای ۱۴۱ که به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوست از وضعیت راه‌ها و شرایط آب و هوایی اطلاع کسب کنند.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها