۱۰ بازیکنی که به خاطر فوتبال جان باختند

در طول تاریخ برگزاری مسابقات فوتبال، بازیکنانی بودند که در حین بازی یا پس از مسابقه در اثر صدمات وارده جان باخته اند.

۱۰ بازیکنی که به خاطر فوتبال جان باختند

فوتبال ورزشی است که لحظات فراموش نشدنی از پیروزی‌ها و شادی‌ها را برای ما رقم می‌زند. با این حال، گاهی اوقات لحظات غم انگیز و تلخ مرگ بازیکنان را نیز به همراه دارد.

در این گزارش فهرستی از ۱۰ بازیکنی که در جریان بازی فوتبال یا پس از بازی در نتیجه جراحات وارده جان باخته اند، ارائه شده است.

آنتونیو پوئرتا

بازیکن سویا در ۲۸ آگوست ۲۰۰۷، سه روز پس از انجام بازی لالیگا بین تیم های سویا و ختافه درگذشت. در طول بازی او (در اثر حمله قلبی) غش کرد و به اجبار تعویض شد. با وجود این که او دوباره به هوش آمد و توانست با پای خود از زمین خارج شود، دوباره در رختکن هوشیاری خود را از دست داد و سرانجام در اثر شدت جراحات مغزی ناشی از حمله قلبی در بیمارستان درگذشت.

میکلوش فهر

"فهر" بازیکن مجارستانی، روز ۲۵ ژانویه ۲۰۰۴، در ۲۴ سالگی در حالی که برای بنفیکا مقابل ویتوریا د گیمارش بازی می‌کرد، درگذشت. در جریان مسابقه او که به سختی راه می‌رفت تلاش داشت به بازی ادامه دهد، اما به زمین افتاد. فهر در نتیجه آمبولی ریوی درگذشت.

۱۰ بازیکنی که به خاطر فوتبال جان باختند

مارک ویوین فو

فو روز ۲۶ ژوئن ۲۰۰۳، در حالی که عضو تیم ملی کامرون بود، در جریان بازی با کلمبیا در چارچوب مسابقات جام کنفدراسیون ها در لیون فرانسه درگذشت. او در اثر حمله قلبی، به دلیل التهاب بطن راست، ناگهان به زمین افتاد و جان باخت.

۱۰ بازیکنی که به خاطر فوتبال جان باختند

پیرماریو موروسینی

موروسینی بازیکن ایتالیایی روز ۱۴ آوریل ۲۰۱۲ در میانه بازی بین تیم های لیورنو و پسکارا دچار حمله قلبی شد. او در وضعیت بحرانی به بیمارستان منتقل شد، اما آن‌ها نتوانستند کاری برای نجات جان او انجام دهند.

۱۰ بازیکنی که به خاطر فوتبال جان باختند

خوزه آنتونیو گایاردو

گایاردو بازیکن اسپانیایی در جریان بازی بین تیم‌های سلتاویگو و مالاگا از ناحیه سر دچار مصدومیت شدیدی شد. این دروازه بان بدون هیچ مشکلی بهبود یافت، اما ۱۷ روز بعد در اثر این ضربه به کما رفت. یک هفته بعد ، روز ۸ ژانویه ۱۹۸۸ درگذشت.

مارسیو دو سانتوس

این مدافع برزیلی در تاریخ ۲۸ اکتبر سال ۲۰۰۲، اندکی پس از انجام بازی بین تیم های دپورتیوو وانکا و آلیانزا لیما درگذشت. در حقیقت، مارسیو گل پیروزی تیم خود را به ثمر رساند. قبل از بازی حال او خوب نبود و دکتر برای سر دردش قرص تجویز کرد. سرانجام دوسانتوس پس از سکته قلبی در هتل باشگاه‌ها درگذشت.

۱۰ بازیکنی که به خاطر فوتبال جان باختند

آلن پامیچ

پامیچ بازیکن کروات در حالی که روز ۲۲ ژوئن ۲۰۱۳ در جریان یک مسابقه دوستانه برای"ان کی ایسترا" در "مارونزی" بازی می کرد ، دچار حمله قلبی شد. او سابقه طولانی در مشکلات قلبی داشت و اولین بار نبود که در حین مسابقه به زمین می‌خورد، در نتیجه پزشکان به او اجازه دادند به کار خود ادامه دهد،اما این بار او نتوانست به بازی ادامه دهد و درگذشت.

۱۰ بازیکنی که به خاطر فوتبال جان باختند

پیتر بیاکسانگزوالا

هافبک ۲۳ ساله بتلحم ونگتلانگ هند، روز ۱۹ اکتبر ۲۰۱۴ پس از گلزنی سعی کرد با پشتک زدن و حرکات آکروباتیک شادی گل انجام دهد، اما آسیب جدی به ستون فقراتش وارد آمد و در اثر شدت این آسیب دیدگی درگذشت.

۱۰ بازیکنی که به خاطر فوتبال جان باختند

کریستین گومز

این فوتبالیست ۲۷ ساله آرژانتینی روز ۲۴ ماه مه ۲۰۱۵ در حالی که در اتلتیکو پارانا مقابل بوکا یونیدوس بازی می‌کرد، از حال رفت و فوت کرد.

۱۰ بازیکنی که به خاطر فوتبال جان باختند

سرهی پرخون

این بازیکن اوکراینی دروازه بان زسکا مسکو بود که در جریان بازی در لیگ روسیه با بازیکن حریف از ناحیه سر برخورد کرد و ضربه سنگینی به سرش وارد آمد و به کما رفت. او ۱۰ روز پس از ماندن در کما، در تاریخ ۲۹ آگوست ۲۰۰۱، در اثر شدت صدمات وارده درگذشت.

۱۰ بازیکنی که به خاطر فوتبال جان باختند

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ناشناس
    0

    روحشان شاد .

  • کریم احمدی
    0

    یادی کنیم از هادی نوروزی بازیکن تیم پرسپولیس خدا رحمتشون کنه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها