قائم مقام بانک مرکزی: در زمان تحریم ارتباط با بانک‌های خارجی بسیار سخت بود

قائم مقام بانک مرکزی گفت: در زمان تحریم ارتباط با بانک‌های خارجی بسیار سخت بود.

قائم مقام بانک مرکزی: در زمان تحریم ارتباط با بانک‌های خارجی بسیار سخت بود

به گزارش خبر فوری به نقل از تسنیم از یزد ، اکبر کمیجانی شب گذشته در ستاد راهبرد و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان یزد با بیان اینکه رشد اقتصادی کشور در سال 91 و 92 منفی بود، اظهار داشت: در آن زمان شرایط اقتصادی کشور با محدودیت‌های بسیاری مواجه بود.

قائم مقام بانک مرکزی با اشاره به اینکه سهم سرمایه در گردش در کل اقتصاد کشور در سال 91، 46 درصد بود، تصریح کرد: با هماهنگی بانک مرکزی و با نیت حمایت از تولید و اشتغال افزایش یافت.

وی خاطر نشان کرد: امروزه شاهدیم که آمار 46 درصد سال 91 به 64 یا 65 درصد رسیده که در شش‌ماهه اول سال 96 هم این آمار صدق می‌کند.

کمیجانی با بیان اینکه فعالیت در بخش ساختمانی در سه‌ماهه اول سال 96 منفی بود، اضافه کرد: این بخش در ابتدا جز کسادترین فعالیت‌ها به شمار می‌رفت و با سرمایه گذاری در بخش‌هایی مثل ساختمان که آمار آن‌ها منفی بود باعث شد تا خرید و فروش ساختمان در تابستان که در سطح کشور کند بود به شرایط ایده آل و خوب خود باز گردد.

قائم مقام بانک مرکزی با اشاره به کل تسهیلات سال 95 که 548 هزار میلیارد بوده است، خاطر نشان کرد: این آمار طبق ارزیابی‌ها، امسال به 670 هزار میلیارد تومان می‌رسد که 50 هزار میلیارد آن برای رونق تولید است.

وی به شرایط سخت ارتباط با بانک‌های بین‌المللی در زمان تحریم اشاره و عنوان کرد: در آن زمان با توجه به شرایط، کمتر بانک خارجی حاضر به سرمایه‌گذاری و ارتباط با بانک‌های ایرانی داشت که این مسئله روبه بهبود است.

منبع: تسنیم

58

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها