دشمن‌شناسی مردم ۹ دی را تاریخ‌ساز کرد

امام جمعه ابهر با اشاره اینکه فتنه‌گران تلاش می‌کنند با نقشه‌های مختلف در دل‌های مردم دودلی و تردید ایجاد کنند گفت: دشمن‌شناسی و حضور مجاهدانه مردم ایران بود که سبب شد ۹ دی تاریخ ساز باشد.

دشمن‌شناسی مردم ۹ دی را تاریخ‌ساز کرد

به گزارش خبر فوری به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی در زنجان به هدف‌های شوم دشمنان در فتنه اشاره و اظهار داشت: فتنه در مرحله نخست اعتقاد افراد را نشانه می‌رود و با خود تردید و دودلی را به ارمغان می‌آورد.

وی افزود: فتنه‌گران تلاش می‌کنند با نقشه‌های مختلف در دل‌های مردم دودلی و تردید ایجاد کنند و فقط راه مقابله با فتنه ایمان محکم است.

امام جمعه ابهر به دیگر انحرافات فتنه اشاره کرد و گفت: یکی دیگر از آثار مخرب فتنه انحراف نیروهای انقلابی و اصیل است و دشمن در انحراف این نیروها سرمایه‌گذاری و به راحتی با ترفندهای مختلف نیروهای وفادار را منحرف می‌کند و سخت ترین ضربه‌ها را می‌زند.

وی گفت: فتنه توانست بنی‌صدرها، بازرگان‌ها، موسوی‌ها و کروبی‌ها را منحرف کرده است و آن‌ها را به بیراهه برده است.

رحیمی با تاکید بر اینکه باید همواره در مقابل فتنه‌های دشمنان بیدار باشیم، گفت: یکی دیگر از آثار مخرب فتنه تشخیص ندادن درست از نادرست است.

وی به دوران دولت اصلاحات اشاره و خاطرنشان کرد: در آن دوران با شعارهای پلورالیسم وارد شدند و این اندیشه‌های قرائت شناسی آنان باطل بود و سر از پلورالیسم درآورد.

امام جمعه ابهر با بیان اینکه فتنه سبب سردرگمی مردم می‌شود، گفت: ماهیت اصلی فتنه پنهان است و نقشه ترور و براندازی از آثار دیگر فتنه است.

وی با ابراز تاسف از اینکه هنوز هم نام 9 دی می‌آید، دست و پای برخی از مسئولان می‌لرزد، گفت: برخی می‌خواهند 9 دی را کمرنگ جلوه دهند.

رحیمی با بیان یکی از راه‌های توقف و تامل در شرایط فتنه، خاطرنشان کرد: خطبه 187 نهج‌البلاغه می‌گوید مردم مواظب باشید از اطراف پیشوای خود پراکنده نشوید و اگر کسی رهبر دینی خود را تنها بگذارد فتنه‌گران هجوم خواهند آورد.

وی با بیان اینکه حضور با شکوه مردم در 9 دی همراه با بصیرت بود، خاطرنشان کرد: حضور مردم نشان از دشمن‌شناسی، وقت‌شناسی و حضور مجاهدانه مردم ایران بود که سبب شد این روز تاریخ ساز باشد و به عنوان یکی از نقاط عطف در انقلاب باشد.

امام جمعه ابهر افزود: گستاخی عده‌ای به قرآن، مراسم حسینی، مساجد، به بازی گرفتن ‌مقدسات مردم و شعار دادن علیه اصل ولایت فقیه سبب خشمگین شدن ملت ایران شد و این خشم مقدس ملت ایران آغازی بر پایان فتنه بود.

وی در پایان به خطبه 151 نهج‌البلاغه اشاره و عنوان کرد: حضرت علی(ع) می‌فرماید فتنه همراه با دو دلی و تردید است و نخستین سنگری که مورد حمله قرار می‌گیرد اعتقاد افراد است.

منبع: تسنیم

58

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها