رئیس سازمان صنعت٬ معدن و تجارت خراسان شمالی:

پرونده تخلف برای ۲۵ نانوایی خراسان شمالی تشکیل شد

رئیس سازمان صنعت٬ معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: تا کنون ۲۵۰ مورد نانوایی متخلف در استان در بحث توزیع خارج از شبکه آردشناسایی و برای این خبازان تشکیل پرونده شده است.

پرونده تخلف برای ۲۵ نانوایی خراسان شمالی تشکیل شد

علی اصغر رضا زاده اظهار داشت: برگزاری گشت‌های مشترک، رصد روزانه و بازدید تخصصی از فروشگاه‌های بزرگ و اصناف مختلف و اصنافی که دارای تخلف باشند از برنامه‌های ثابت سازمان صمت است و روزانه پرونده های مختلفی برای متخلفین تشکیل می‌شود.

وی افزود: تا کنون 1493 مورد گشت انجام شده و 1193 پرونده تشکیل شده است. از فروشگاه های بزرگ و خوار و بار فروشی برای روغن اقدامات خوبی انجام شده است و اکیپ‌ها در فروشگاه‌ها مستقر هستند. تخفیفات اعمال شده باید واقعی باشند و در غیر این صورت جریمه می‌شوند. در 2 هفته اخیر 8 واحد فروشگاه بزرگ برای تبلیغات غیر واقع متخلف شناخته شده و به تعزیرات معرفی شدند.

رئیس سازمان خراسان شمالی درباره برخی از تخلفات نانوایی‌های استان نیز گفت: فروش پلاستیک همراه با نان در خبازی‌ها تخلف است و علاوه بر آن اگر پلاستیک‌ها هم با قیمتی بالاتر از 200 تومان عرضه شود یک تخلف دیگر انجام شده و باید موارد با سامانه 124 درمیان گذاشته شود تا با نانوایی متخلف برخورد شود.

رضازاده با اشاره به مخدوش شدن قیمت روی کالاها٬ تصریح کرد: ملاک تعیین قیمت کالا٬ قیمت درج شده روی کالا است و اگر در غیر این صورت انجام شود حتما با فروشنده برخورد خواهد شد.

وی از شناسایی 25 مورد نانوایی متخلف خبر داد و گفت: با 35 مورد تخلف به ارزش 57 میلیون ریال برخورد شده و پرونده این نانوایان به مراجع تعزیراتی خراسان شمالی ارجاع شده است. سازمان صمت با هر نوع تخلف در نانوایی‌های استان برخورد قاطع خواهد داشت.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها