روحانی همان روحانی پیشین است

نائب رئیس شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی گفت: فسادی که در کشور ما به وجود آمده ناشی از حضور سازمان‌های غیر پاسخگوست.

روحانی همان روحانی پیشین است

به گزارش خبر فوری به نقل از ایسنا، یدالله طاهرنژاد در دومین کنگره سالانه حزب کارگزاران سازندگی استان البرز که در پردیس کشاورزی دانشگاه تهران در کرج برگزار شد، گفت: تشکیل حزب کارگزاران سازندگی در دی‌ماه ۱۳۷۴ و یک‌سال مانده به پایان دور دوم ریاست‌جمهوری مرحوم هاشمی رفسنجانی و در فضای سرد و ساکن پس از رد صلاحیت‌های گسترده مجلس چهارم و کناره‌گیری سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی و مجمع روحانیون مبارز، یک سرزندگی در جامعه ایجاد کرد.

طاهرنژاد افزود: این تشکیلات در کمتر از یک ماه لیستی واحد برای انتخابات مجلس چهارم تهیه کرد و فراکسیون ما در مجلس چهارم زمینه ریاست‌جمهوری خاتمی را نیز فراهم کرد.

وی به سرنوشت حزب در فضای پس از انتخابات ۸۸ و پلمب دفتر کارگزاران پس از حوادث آن سال اشاره و خاطرنشان کرد: پیروزی روحانی بعد از دو دوره سخت دولت مهرورز، یک فضای بهاری برای فعالیت احزاب ایجاد کرد. حزب کارگزاران هم مجددا فعالیت خود را از آن دوره آغاز کرد.

نائب رئیس شورای مرکز حزب کارگزاران سازندگی برخی از ویژگی ‌ ‌ های این حزب را بر شمرد و گفت: کارگزاران سازندگی حزبی آزادی‌خواه، معتدل، متدین، شهروندمحور، توسعه‌گرا، اصلاح‌طلب، عدالت‌ورز و صلح‌طلب است.

وی افزود: این حزب در ۳۱ استان کشور دفاتر فعال دارد. در البرز نیز این دفتر فعال است و امیدواریم دفتر کارگزاران محور تحولات سیاسی در البرز باشد.

طاهرنژاد از وزن سنگین کارگزاران در کشور گفت و تاکید کرد: در همه اتفاقات کشور اولین فلش به سمت کارگزاران است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به همگرایی موجود در میان احزاب اصلاح‌طلب اعلام کرد: ما در کوتاه‌مدت که هیچ در میان‌مدت هم قادر نیستیم به تنهایی جایگاهی در صحنه سیاسی کشور داشته باشیم؛ بنابراین چاره‌ای جز ائتلاف نداریم. به همین دلیل همچنان در قالب ائتلاف اصلاح طلبان کار را ادامه می‌دهیم و در صورت بروز مشکلات نقش میانجیگری و برادر بزرگتری خود را ایفا می‌کنیم تا این جمع همچنان بانفوذ بماند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه ما در سیاست خارجی معتقد به تعامل با دنیا هستیم، خاطرنشان کرد: معتقدیم با تعامل می‌توانیم اعتماد دنیا را جلب کنیم تا سرمایه‌های سرگردان جهان که به دنبال بستر می‌گردند را وارد کشور کنیم تا فرصت شغلی ایجاد کنیم.

وی با اشاره به وجود ۶ میلیون فارغ‌التحصیل بیکار در کشور گفت: اگر بخواهیم برای این تعداد بیکار شغل ایجاد کنیم به ۶۰۰ میلیارد دلار سرمایه نیاز داریم. چگونه می‌توانیم با فروش نفت چنین سرمایه‌ای را فراهم کنیم؟

وی با بیان اینکه در سیاست خارجی هیچ راهی جز اعتمادسازی در عرصه بین المللی نداریم، افزود: بقیه نسخه‌ها یا از سر ناچاری است یا نادانی.

طاهرنژاد از لزوم ایجاد فرصت برابر برای همه نیروهای مستعد در حوزه اقتصادی گفت و تاکید کرد: دولت، نیروهای مسلح و نهادهای عمومی غیردولتی باید از اقتصاد بیرون بروند.

وی افزود: فسادی که در کشور ما به وجود آمده ناشی از حضور سازمان‌های غیر پاسخگوست. خیلی از مفاسد به دلیل عدم نظارت و عدم توجه به مقررات موجود و وجود قدرت‌هایی که نظارت بر آنها غیر ممکن است، ایجاد می‌گردد.

این فعال سیاسی ادامه داد: ما زمانی می‌توانیم فساد را از کشور ریشه‌کن کنیم که خصولتی‌ها از اقتصاد خارج شوند و بخش خصوصی واقعی اقتصاد را در دست بگیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ما در انتخابات سال جاری از حسن روحانی حمایت کردیم، گفت: همچنان معتقدیم که روحانی بهترین انتخاب بود. ما پشیمان نیستیم و پشیمان‌ها را غافل می‌دانیم؛ کسانی که تحت تاثیر احساسات خفیه دست به فشار وارد کردن به دولت می‌زنند.

طاهرنژاد اضافه کرد: البته دولت در حوزه‌هایی می‌توانست بهتر عمل کند اما این باز هم معنی ندارد که در فضای کشور داد و بیداد راه بیندازیم که پشیمانیم.

وی خاطرنشان کرد: در انتخابات سال جاری چه کسی بهتر از روحانی بود؟ عدم تحقق انتظارات از دولت را باید در جای دیگری جست‌وجو کنیم چون بستر تحقق این انتظارات ناهموار است.

نائب رئیس شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی گفت: روحانی جوان ۳۰ ساله نیست که تغییر کرده باشد، روحانی تغییر نکرده و همان روحانی پیشین است.

منبع: ایسنا

58

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها