9 دی روز بصیرت و بیعت اُمت با امامت و ولایت است/ حماسه 9 دی یک فراز تاریخی از ولایت‌مداری مردم بود

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر گفت: 9 دی روز بصیرت و بیعت امت با امامت و ولایت است که باید آن را به عنوان روز معرفت، بصیرت و مجاهدت سیاسی در مقابل فتنه و فتنه‌گران گرامی بداریم.

9 دی روز بصیرت و بیعت اُمت با امامت و ولایت است/ حماسه 9 دی یک فراز تاریخی از ولایت‌مداری مردم بود

به گزارش خبر فوری به نقل از فارس و به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری اظهار داشت: 9 دی روز بصیرت و بیعت اُمت با امامت و ولایت است.

وی افزود: امیرالمؤمنین(ع) در زمان خود آرزوی تحقق حماسه‌ای مانند حماسه 9 دی را داشتند اما خواص بی‌بصیرت و عوامی که تابع این خواص بی‌بصیرت بودند مانع از تحقق همچنین برنامه‌هایی بودند.

نماینده ولی‌فقیه در بوشهر ادامه داد: اما در عصر حاضر، آن آموزه‌های علی‌بن‌ابی‌طالب(ع) و هدایت‌های ایشان در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، با راهنمایی‌های مقام معظم رهبری محقق شد و حماسه 9 دی به عنوان یک فراز تاریخی از ناحیه ولایت‌مداری مردم و حمایت از ولی فقیه در مقابل فتنه‌ها صورت گرفت.

صفایی‌بوشهری با بیان این که 9 دی یک شکوه معرفتی و جهادی در ایران در راستای حمایت از اسلام و ولایت است، افزود: این روز یک روز عادی نیست و باید آن را به عنوان روز معرفت، بصیرت و مجاهدت سیاسی در مقابل فتنه و فتنه گران گرامی بداریم.

وی با اشاره به حدیثی از امام علی(ع)، اظهار داشت: زمانی که فتنه‌ها سر بر می‌آورد خیلی سریع در منظومه امیر، ولی و امام‌تان قرار بگیرد تا مصون بمانید.

نماینده ولی‌فقیه در بوشهر تصریح کرد: الان هر کس در منظومه و مدار ولایت حرکت کند و نسبت به مقام معظم رهبری ارادت داشته و جهاد می‌کند، هم تکلیف شرعی خود را انجام داده، هم بصیرت سیاسی داشته و هم در دنیا و آخرت مصون می‌ماند.

صفایی‌بوشهری ادامه داد: هر کس در مسیر ولایتمداری دچار تخطی شود قطعاً سقوط می کند و این یک قاعده عمومی در فقه سیاسی اسلامی است.

وی در پایان ضمن دعوت از همگان جهت شرکت در مراسمات گرامیداشت این حماسه تاریخی، بیان داشت: سفارش می‌کنم که همه روحانیت و حوزه‌های علمیه استان ضمن شرکت در مراسم گرامیداشت روز 9 دی، مردم را نیز دعوت کرده و این روز مهم را در تاریخ اسلام و ایران تبیین کنند.

منبع: فارس

58

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها