سخنگوی سازمان جهادکشاورزی استان هرمزگان:

۱۱۵۰ تن ماهیان پرورشی در منابع آبی کشاورزی ‌هرمزگان تولید شد‌

سخنگوی سازمان جهادکشاورزی استان هرمزگان از تولید یک هزار و ۱۵۰ تن انواع ماهیان پرورشی با استفاده از آب چاه‌های بخش کشاورزی، سدها و آب بندهای بازسازی شده از سال گذشته تاکنون خبر داد.

۱۱۵۰ تن ماهیان پرورشی در منابع آبی کشاورزی ‌هرمزگان تولید شد‌

علی اصغر خلیلی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: منابع آبی که در زمین‌های کشاورزی استان وجود دارد همواره بستر مناسبی برای تولید آبزیان، کسب درآمد و اشتغالزایی برای بهره‌برداران بخش کشاورزی است.

وی افزود: در حال حاضر از آب چاه‌های کشاورزی، سدها و آب‌بندهای بازسازی شده این استان در مناطقی از شهرستان‌های حاجی آباد، رودان، بندرعباس برای پرورش آبزیان استفاده می‌شود.

سخنگوی سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان گفت: یک هزار و 150 تنی انواع ماهیان پرورشی با استفاده از منابع آبی بخش کشاورزی این استان طی سال گذشته تاکنون تولید شده است.

وی تصریح کرد: آبزیان قابل پرورش در آب‌های داخلی در شرایط هرمزگان (آبهای شیرین و لب شور) شامل ماهیان گرمابی(خانواده کپور ماهیان)، ماهیان خاویاری و میگو(گونه وانامی) می‌باشد.

سخنگوی سازمان جهادکشاورزی استان هرمزگان در خصوص پرورش آبزیان ماهیان گرمابی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی و آب بندها ادامه داد: بدین منظور طی سال گذشته در 266 هکتار از مزارع دومنظوره خرد و آب‌بندهای بازسازی شده 605 تن انواع ماهیان گرمابی تولید شده است.

خلیلی همچنین تصریح کرد: در دی ماه سال‌جاری در 298 هکتار از مزارع دومنظوره خرد و آب‌بندهای بازسازی شده 520 تن انواع ماهیان گرمابی تولید شده است.

وی با اشاره به تولید ماهیان خاویاری با استفاده از منابع آبی بخش کشاورزی شامل چاه‌ها، سدها و آب بندهای بازسازی شده این استان افزود: طی سال گذشته در 15 استخر احداث شده 15 تن ماهی خاویاری تولید شده است.

سخنگوی سازمان جهادکشاورزی استان هرمزگان ادامه داد: همچنین در دی ماه سال‌جاری در 16 استخر احداث شده 10 تن ماهی خاویاری تولید شده است.

خلیلی تاکید کرد: در حال حاضر میگوی وانامی در آب‌های شور و لب شور داخلی این استان به‌صورت پراکنده پرورش داده می‌شود.

وی خاطرنشان ساخت: امید است تا در سال‌های آتی با اشاعه فرهنگ استفاده از آب چاه‌های بخش کشاورزی جهت پرورش آبزیان شاهد تولید بیشتر و مناسبی در این منابع آبی باشیم.

سخنگوی سازمان جهادکشاورزی استان هرمزگان در ادامه رسیدن به این هدف را نیازمند رعایت اصول و روش‌های پرورش ماهیان و عمل به دستورالعمل‌های مربوطه دانست و افزود: ارتقاء بهره‌وری از این منابع آبی نیاز به تعامل و همکاری بیشتر بین بخش خصوصی و دولتی را می‌طلبد.

خلیلی اظهار کرد: در تعریف منابع آبی می‌توان به دریاچه‌های پشت سد، بندهای کشاورزی در مسیر روان آب‌ها، به‌صورت طبیعی یا مصنوعی و رودخانه‌ها و... اشاره کرد که این مکان‌ها مستعد و مناسب برای پرورش انواع گونه‌های ماهیان متناسب با شرایط محیطی و اکولوژی خواهند بود و از این طریق می‌توان به رشد و تولید ماهیان کمک کرد.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها