تجمع سهامداران معترض مقابل ساختمان سازمان بورس/ فیلم

جمعی از سهامداران مالباخته همزمان با افت ۳۷ هزار واحدی شاخص کل بازار سرمایه مقابل سازمان بورس اوراق بهادار تهران گرد هم آمدند تا صدای اعتراض خود را به گوش مدیران دولت، نمایندگان مجلس و مسئولان بورس برسانند.

تجمع سهامداران معترض مقابل ساختمان سازمان بورس/ فیلم

تصاویر گردهمایی اعتراضی سهامداران متضرر مقابل سازمان بورس در گروه‌های بورسی و شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود؛ اقدامی که در روزها و هفته‌های اخیر بارها تکرار شده اما نتیجه مشخص آن افت شاخص کل به کانال ۱.۱ میلیونی بوده است.

تجمع سهامداران معترض مقابل ساختمان سازمان بورس/ فیلم

با اینکه سهامداران معترض پیش‌تر تخم‌مرغ ۲۰۰۰ تومانی هم به ساختمان بورس زده بودند اما پیامد این کار آنها صعود قیمت تخم‌مرغ به قله ۲۲۰۰ تومانی و دورخیز شاخص کل برای سقوط از کانال یک میلیونی بود. با این حال، از بین رفتن سرمایه مردم عادی در بازار بورس و تیره و تار بودن چشم‌انداز آینده چنان عرصه را بر مردم تنگ کرده که جز حضور جلوی ساختمان بورس چاره‌ای دیگر نمی‌بینند.

نشست هم‌اندیشی مدیران ارشد دولت با سهامداران حقوقی، بازدید نمایندگان مجلس از سازمان بورس و انواع حمایت‌های زیرپوستی و آشکار از بازار سرمایه هم نتوانست مانع سقوط ویرانگر شاخص کل و پودر شدن دارایی مردم شود. پالایش یکم که به محدوده قیمتی پنج هزار تومان یا ۸۰ درصد ضرر رسید (۳۰ درصد تخفیف + ۴۹ درصد سقوط ارزش) و دارا یکم در محدوده قیمتی ۱۰ هزار تومان معامله شد.

تجمع سهامداران معترض مقابل ساختمان سازمان بورس/ فیلم قاب پایانی بازار سهام در روز دوشنبه ۲۹ دی

این وضع دو صندوق ETF دولتی است که قرار بود پول و ثروت را میان مردم تقسیم کنند. اوضاع در دیگر عرضه‌های اولیه هم بهتر نیست و بسیاری از آنها مدت‌هاست بسیار پایین‌تر از قیمت ابتدایی معامله می‌شوند.

جمع امروز در مقابل شرکت بورس در سعادت آباد تهران

سهامداران معترض پرچم بورس را پایین کشیدند!

حسینی کارشناس بازار سرمایه گفت: دولت روحانی بعد از اینکه دید قرار است بایدن روی کار بیاید و امکان مذاکره و توافق وجود دارد عملا بازار سرمایه را به حال خود رها کرد و این درحالیست که کمبود بودجه خود را تا پیش از این از این بازار تامین کرده بود و به اصطلاحه عام«خرش از پل گذشته!» است.
در حال حاضر بازار بورس فضای امنیتی بخود گرفته و در صورت تداوم ریزش‌ها می‌تواند مردم را به خیابان‌ها بکشاند و مقامات امنیتی باید فکر جدی برای این قضیه بکنند.

حضور علی صحرایی مدیرعامل شرکت بورس در میان سهامداران معترض

سقوط ادامه‌دار بازار سرمایه که با هیچ منطق اقتصادی همخوانی ندارد، سهامداران را بسیار عصبانی کرده است. نمادها طوری صف فروش شده‌اند که گویی تازه شروع ریزش در شاخص ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار واحد است.

منبع: همشهری آنلاین

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ترب
    0

    بورس عامل تورم بود اون موقع چرا اعتراض نمیکردند

  • کاربر ناشناس
    0

    چرا یخه روحانی را نمی گیرند چون ایشان این روزها را پیش بینی کرده بود تا مردم شورش کنند باید مثل ترامپ با روحانی برخورد کرد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها