ترکیه مجددا آب آشامیدنی ساکنان حسکه را قطع کرد

پس از آنکه تصفیه‌خانه علوک واقع در حومه شهر راس العین تعطیل شد، ترکیه بار دیگر آب آشامیدنی دو میلیون شهروند سوری ساکن حسکه را قطع کرد.

ترکیه مجددا آب آشامیدنی ساکنان حسکه را قطع کرد

نیروهای ارتش ترکیه و شبه‌نظامیان وابسته به آن آب آشامیدنی دو میلیون سوری ساکن حسکه را قطع کردند.

این خبرگزاری اعلام کرد، ترکیه بار دیگر آب آشامیدنی شهر حسکه و حومه غربی آن را پس از تعطیلی تصفیه‌خانه علوک در حومه شهر اشغالی راس العین قطع کرد.

محمود العکله، رئیس شرکت آب استان حسکه اظهار کرد: ترکیه به کارکنان تصفیه‌خانه وابسته به شرکت اجازه راه‌اندازی آن را نداده و عمدا پمپاژ آب از آنجا را متوقف و ساکنان شهر حسکه و حومه عربی آن را از این منبع آب محروم کرد.

این خبرگزاری افزود، نیروهای ارتش تیرکیه از زمان حضور غیرقانونی خود در حومه حسکه در اواخر اکتبر ۲۰۱۹ بیش از ۱۸ بار پمپاژ آب از تصفیه‌خانه علوک را متوقف کردند، علاوه بر این، آنها همواره به زیرساخت‌ها، تصفیه‌خانه ها و شبکه‌های انتقال برق منطقه شمالی حسکه آسیب می‌زنند تا ساکنان آن را تحت فشار قرار داده و با محروم کردن آنها از امکانات زندگی، آنها را مجبور به مهاجرت از مناطقشان کنند.

این اولین بار نیست که ترکیه آب آشامیدنی شهر حسکه سوریه را قطع می‌کند، آخرین بار در اوت سال ۲۰۲۰ بود که مسکو مذاکراتی را میان ترکیه از یک سو و دولت سوریه و دولت خودگردان کرد از سوی دیگر مدیریت کرد تا دو طرف به راه‌حلی برای بازگرداندن آب به حسکه و حومه‌های آن بیابند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها