لیست تندترین غذاهای دنیا!

داستان تندترین غذاهای دنیا آن‌قدر جالب است که می‌تواند هوش و حواس دوستداران غذا را ببرد. جالب‌است بدانید یک سرآشپز انگلیسی به خاطر امتحان کردن یک غذای بسیار تند، برای دو دقیقه شنوایی خود را به‌طور کامل از دست داد!

لیست تندترین غذاهای دنیا!

شاید با خودتان فکر می‌کنید که آشپزی بیشتر نوعی کار هر روزه است اما برای کسانی که به این هنر علاقه‌مند هستند، پخت غذا چیزی بسیار فراتر از این است. داستان تندترین غذاهای دنیا آن‌قدر جالب است که می‌تواند هوش و حواس دوستداران غذا را ببرد. این داستان وقتی جالب‌تر می‌شود که بدانید یک سرآشپز انگلیسی به خاطر امتحان کردن یک غذای بسیار تند، برای دو دقیقه شنوایی خود را به‌طور کامل از دست داد!

تندترین فلفل دنیا

پس اگر علاقه دارید تا با تندترین غذاهای دنیا آشنا شوید و درمورد آن‌ها بیشتر بدانید، در این مطلب با ما همراه باشید.

چطور نودل مرگ، سرآشپز انگلیسی را ناشنوا کرد؟

تندترین نودل دنیا

بعضی غذاها، افسانه‌هایی را هم با خود به دنبال دارند. باور کردن این موضوع که غذایی بتواند باعث ناشنوایی فردی شود، کاملا غیر محتمل به نظر می‌رسد اما در حقیقت، جایی در آسیا، در خاور دور، نودل بسیار تندی سرو می‌شود که توانسته شنوایی یک سرآشپز انگلیسی را برای مدت دو دقیقه از بین ببرد!

طعم این نوع نودل بیشتر از خوشمزه بودن، جهنمی است اما برای آنان که دوست دارند یکی از تندترین غذاهای دنیا غذاهای جهان را بچشند، این غذای فیلیپینی، دقیقا همان چیزی است که لازم دارند!

بال سوخاری مخصوص، با تندی اضافه!

تندترین بال سوخاری دنیا

اگر به بال سوخاری به‌عنوان یک غذای لذیذ نگاه می‌کنید و درعین‌حال هم به غذاهای تند علاقه دارید، بال سوخاری تند می‌تواند یکی از غذاهایی باشد که شما را کاملا راضی نگه می‌دارد. با این وجود، یکی از بهترین‌ها و تندترین غذاهای دنیا بال مرغ آمریکایی است. این نوع بال مرغ تند که به‌عنوان پیش‌غذا مورد استفاده قرار می‌گیرد، در فلفل خرد شده، سس فلفل قرمز تند، فلفل سیاه و ادویه‌جات تند دیگر خوابانده می شود. البته این تنها سسی نیست که می‌توان بال مرغ را با آن طعم دار کرد؛ بلکه، افزودن انواع فلفل‌های کره‌ای، مکزیکی و چینی می‌تواند درجۀ تندی این غذا را حتی بیشتر کند تا بال سوخاری مخصوص آمریکایی جزو تندترین غذاهای دنیا باشد.

کائوکائوی پرویی، از تندترین غذاهای دنیا!

تندترین غذاهای دنیا

این غذای منحصر به فرد پروئی، با نوعی فلفل زرد محلی تهیه می‌شود که تندی زیادی دارد. این مورد از تندترین غذاهای دنیا در حقیقت نوعی خورشت است و مردم محلی آن را به همراه برنج مصرف می‌کنند. این غذا را در دو مرحله، با سیب‌زمینی، فلفل زرد تند، مقدار زیادی زنجفیل و سیر طبخ می‌کنند. در پخت این غذا نعنا و نوعی ادویه محلی هم مورد استفاده قرار می‌گیرد. گفتنی است که این غذا برای بیشتر افراد زیادی تند است؛ بنابراین، آن را با احتیاط مصرف کنید!

قابلمه سیچوآن چینی، برای فصل زمستان!

تندترین غذای دنیا

این نوع غذا را در چین، طی فصول سرد سال مصرف می‌کنند. دلیل آن هم تاثیری است که ادویه‌جات تند بر افزایش گردش خون و ایمنی بدن دارد. این مورد از تندترین غذاهای دنیا آن‌قدر قوی است که ممکن است تصور کنید همین حالا ظرف، از تندی غذا آب می‌شود!

این نوع غذای تند چینی، حاوی پیاز، سیر، زنجبیل، انواع‌ فلفل‌های سیچوآن، قارچ، سبزیجات و گوشت مرغ یا گوساله به همراه سس سویا پخته می‌شود. البته این غذا با فلفل و روغن فلفل پر می‌شود تا شما کاملا با احتیاط این غذای چینی را امتحان کنید.

خورشت کاری گوآ، ترکیبی از ادویه‌های گرم

خورشت کاری

گوآ یکی از شهرهای مهم توریستی در هند به شمار می‌آید. این جزیره که مدت‌ها تحت استعمار پرتقال قرار داشته است، از فرهنگ مردم این کشور تاثیرات فراوان پذیرفته است. جالب این جاست که نمونۀ هندی این غذا حتی از نسخۀ اصلی هم تندتر است!

این غذا که «بوهو جولوکیا» نامیده می‌شود، امروزه یکی از تندترین غذاهای دنیا به شمار می‌آید. در پخت این خورشت، زردچوبه، دارچین، گشنیز، سرکه و زیره به کار می‌رود. بهتر است قبل از امتحان کردن این غذا کمی آمادگی داشته باشید تا از تندی زیاد آن غافلگیر نشوید. معمولا برای این که کمی از تندی آن کم شود، خورشت کاری گوآ را با نوعی برنج تخمیر شده‌، سرو می‌کنند.

کیمچی‌جیگای از کشور کره

کیمچی

اگر تا به حال این غذا را امتحان نکرده‌اید اما دوست دارید چشایی خود را به چالش بکشید، می‌توانید کیمچی‌جیگای را امتحان کنید. جالب این جاست که این غذا در اروپا و آمریکا به شکل‌های متفاوتی طبخ می‌شود. مواد اولیۀ کیمچی‌جیگای را پیازچۀ فراوان، سیر، قارچ، توفو (نوعی مادۀ غذایی که از شیر سویا گرفته می‌شود)، فلفل قرمز و سرکه هستند که در مجموع به آن یک طعم خالص و منحصر به فرد می‌بخشند. نکتۀ مهم در پخت کیمچی‌جیگای (این مورد از تندترین غذاهای دنیا) این است که آن را با حرارت کم، برای مدت طولانی روی گاز بگذارید تا تندی فلفل به خوبی در سایر مواد داخل غذا نفوذ کند.

اوتاک اوتاک، تندترین غذای محبوب در خاور دور

تندترین غذاهای دنیا

اوتاک اوتاک، غذایی است که است که در زبان اندونزیایی و مالایی معنای «مغز» دارد. البته چنین عبارتی، به این معنی نیست که تندی آن به مغز آسیب می‌زند، بلکه انتخاب این نام به این دلیل بوده که اوتاک اوتاک به مغز شباهت دارد. این غذا که نوعی خوراک دریایی است، از ترکیباتی حاصل می‌شود که به با ذائقه ایرانی‌ها تفاوت زیادی دارد. نوع اندونزیایی آن رنگ سفیدی دارد و معمولا برخلاف دیگر کشورها، در آن از ادویه کاری استفاده نمی‌شود. این مورد از تندترین غذاهای دنیا را در برگ بخارپز یا سرخ می‌کنند. نسخه‌های مالایی و سنگاپوری این غذا ممکن است قرمز، نارنجی یا قهوه‌ای‌رنگ باشند.

سک سک وات، یکی از تندترین غذاهای دنیا از اتیوپی!

تندترین غذای دنیا

وات، نوعی خورشت تند است که خاستگاه آن را کشور اتیوپی می‌دانند. این نوع خورشت، از پاپریکا و نوعی فلفل محلی تهیه می‌شود و در پخت آن می‌توان از گوشت بره، مرغ یا گوساله و همچنین سبزیجات و کره استفاده کرد.

تندترین غذاهای دنیا

در این مطلب، از تندترین غذاهای دنیا گفتیم و آن‌ها را به شما معرفی کردیم؛ بنابراین، اگر از طعم تند غذاها لذت می‌برید، این نوع غذاها می‌تواند ذائقه شما را به خوبی به چالش بکشد. اگر هم کسی را می‌شناسید که غذاهای تند را دوست دارد، این مقاله را برای او بفرستید تا آن‌ها را در رژیم غذایی خود بگنجانند.

منبع: بانی مگ

44

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها