محسن چاوشی فیک را رها کند و برود سراغ اصل

عبدالجبار کاکایی به تمجید از آثاری که چاوشی با اشعار مولانا اجرا کرده است پرداخت و به او توصیه کرد اشعار مشابه سروده‌های مولانا که

محسن چاوشی فیک را رها کند و برود سراغ اصل

عبدالجبار کاکایی ترانه‌سرای شناخته شده حوزه موسیقی به محسن چاوشی توصیه کرد که خارج از اشعار مولانا، کاری نکند.

این شاعر درباره کیفیت آثار چاوشی به روزنامه فرهیختگان گفت: استثنائا آنچه محسن چاووشی از مولانا خوانده را دوست دارم. سایر کارهای او را یا نشنیده‌ام یا یکبار شنیده‌ام و دیگر گوش نکردم. به نظرم کارهایی که از مولانا می‌خواند حس و حال و لحن و به‌خصوص ملودی‌هایی که انتخاب می‌کند با ریتم کارهای مولانا هماهنگ است.

ترانه‌سرای "کبوتر" فریدون و "سالهای مشروطه" سالار عقیلی ادامه داد: اگر بخواهم توصیه‌ای هم به محسن چاوشی داشته باشم این است که خارج از مولانا کار دیگری را نخواند. حتی شعرهایی که رنگ شعر مولانا را دارد نخواند. مستقیم به اصل برود و سراغ فیک نرود. برخی مواقع شعری شبیه مولاناست ولی حس و حال شعر مولانا را ندارد. درباره ایشان نظرم این است که بیشتر کارهای مولانا را بخواند.

کاکایی با اشاره به رواج مولاناخوانی گفت: چاووشی اولین کسی نیست که مولوی می‌خواند. خواننده‌های حق‌الزحمه‌ای و آزادی که سال‌هاست با سازمان صداوسیما همکاری می‌کنند، مولانا، حافظ و سعدی می‌خوانند. این که صدای چاوشی یه یکباره می‌گیرد و مورد اقبال است به نظر من به دلیل تاثیرگذاری موسیقی است و نوع انتخاب موسیقی‌اش مهم است. شکل اجرای ایشان با تلفیقی از رنگ صدای او تاثیرگذار است.

وی افزود: برخی خواننده‌های دیگر این استعداد را دارند حتی خواننده‌ای به نام شهرام شکوهی بود که گفتم اگر مولانا بخوانند با توجه به تن و رنگ صدایی که دارد مورد اقبال قرار می‌گیرد. آن صلابت را صدای آنها دارد.

منبع: سینما روزان

72

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها