مدیرکل امور عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد:

پنل‌های خورشیدی به عشایر کهگیلویه‌وبویراحمد با شرایط ویژه واگذار می‌شود

مدیرکل امور عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد، از واگذاری پنل‌های خورشیدی به جامعه عشایری استان با شرایط ویژه خبر داد.

پنل‌های خورشیدی به عشایر کهگیلویه‌وبویراحمد با شرایط ویژه واگذار می‌شود

جمعیت عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد بالغ بر 70 هزار نفر و به عبارتی قریب به 12 درصد از جمعیت کل این استان تشکیل می‌دهند.

عشایری که با تحمل رنج‌ها و سختی‌ها در تلاش برای گذران یک زندگی سالم و به‌دور از مشغله‌های زندگی شهری هستند و همواره در گذر زندگی سختی‌های فراوانی را تحمل می‌کنند.

عشایر به دلیل زندگی در مناطق کوهستانی از نبود امکاناتی نظیر جاده، آب، برق و سوخت مناسب رنج می‌برند و با دست و پنجه نرم کردن با مشکلات در اندیشه کمک به اقتصاد و اشتغال در کشور هستند.

بدون اغراق جامعه عشایری را می‌توان پیش قراول اقتصاد مقاومتی دانست، مردمان سخت‌کوش و شجاعی که زندگی خود را با اتکا به نتیجه زحمت و تلاش خود سپری می‌کنند.

مدیرکل امور عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: عشایر در قشر زحمت‌کش، تلاشگر و مولدی هستند که با کمترین هزینه بیشترین خدمات را به جامعه ارائه می‌دهند.

وی افزود: هر خانوار عشایری توانایی تامین گوشت قرمز 16 نفر را دارد و این مورد جدای از تولید دیگر محصولات دامی نظیر لبنیات، پشم و .... می‌باشد.

فضل الله آذرفر گفت: 17 درصد از باغ‌ها در استان کهگیلویه و بویراحمد متعلق به جامعه عشایری است و بیش از 27 درصد از محصولات زراعی توسط جامعه عشایری استان تولید می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه جامعه عشایری در استان کهگیلویه و بویراحمد از مشکلاتی نظیر آب، جاده دسترسی، سوخت رنج می‌برند، افزود: قریب به 20 میلیارد تومان اعتبار برای خدمات‌رسانی به جامعه عشایری کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافته‌است.

عشایر این روزها با مشکل اساسی برای سوخت زمستانی و همچنین مشکلات در زمینه تامین برق برای روشنایی و دیگر مصارف خود روبرو هستند.

مدیر کل امور عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه با همکاری دستگاه‌های مربوطه در تلاش هستیم که جامعه عشایری با دغدغه کمتری به حیات خود ادامه دهند، افزود: تمام تلاش خود را برای تامین سوخت جامعه عشایری به کار خواهیم بست و هم‌اکنون نیز کار توزیع سوخت در مناطق عشایری آغاز شده و همچنان ادامه خواهد داشت.

آذرفر در ادامه خاطرنشان کرد: سازمان امور عشایر استان آمادگی واگذاری پنل‌های خورشیدی به جامعه عشایری را دارد.

وی گفت: قیمت این پنل‌ها ده میلیون تومان است، و خانواده‌های عشایری با پرداخت یک میلیون تومان می‌توانند این پنل‌ها را دریافت کنند.

منبع: تسنیم

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها