اطلاعاتی جالب درباره خوراکی‌ها که احتمالا نمی‌دانستید

بسیاری از ما درباره خواص برخی خوراکی‌ها می‌دانیم و سعی می‌کنیم این خوراکی‌هارا بیشتر مصرف کنیم،اما گاهی نیز برخی خواص خوراکی‌ها یا ترکیباتشان وجود دارد که اطلاعاتی از آن‌ها نداریم ودرعین حال بسیار جالب و کاربردی می شوند.

اطلاعاتی جالب درباره خوراکی‌ها که احتمالا نمی‌دانستید

اطلاعات مفید درباره خوراکی‌ها می‌تواند به سلامت عمومی افراد کمک کرده و حتی روند کاهش وزن و سلامت عمومی را بهبود بخشد، در ادامه به برخی از اطلاعاتی که کمتر شنیده شده اند می‌پردازیم:

سیب زمینی

سرکه در کنار سیب زمینی سرخ کرده به سلامتی کمک می‌کند

سیب زمینی انبوهی از کربوهیدرات‌ها را به بدن شما تحمیل می‌کند که به سرعت سطح قند خون و انسولین را به روشی ناسالم افزایش می‌دهد و می‌تواند خطر دیابت شما را افزایش دهد. اما سرکه باعث کاهش شاخص گلیسمی (GI) سیب زمینی سرخ شده می‌شود، به این معنی که این کربوهیدرات‌ها برای مدت طولانی‌تر آزاد می‌شوند و باعث می‌شوند که کمی سالم‌تر باشند.

آب پرتقال

یک لیوان آب پرتقال تقریباً به اندازه یک لیوان نوشابه شیرین است

نوشابه و آبمیوه هر دو حاوی قند هستند و جالب است بدانید که نوشیدن هر دو این نوشیدنی‌ها مقادیر زیادی قند وارد بدن شما می‌کند. بدیهی است که آب میوه بسیار سالم‌تر است، زیرا منبع خوبی از ویتامین C است که برای سلامت لثه‌ها، پوست و سیستم ایمنی بدن شما مهم است، به علاوه فولات، که به ساخت سلول‌های قرمز خون کمک می‌کند و می‌تواند با خستگی و بی حالی مبارزه کند در آب پرتقال نهفته است.

بادم

کلسیم بادام دو برابر شیر است

۱۰۰ گرم بادام ۲۴۰ میلی گرم کلسیم برای استخوان سازی دارد، در حالی که همین میزان شیر ۱۲۰ میلی گرم کلسیم دارد. اگر به شیر آلرژی دارید یا شیر را دوست ندارید، بادام گزینه مناسبی برای شما است.

ویتامین C

ویتامین C فلفل قرمز تقریباً ۲.۵ برابر پرتقال است

مرکبات منبع خوبی از ویتامین C هستند، اما میوه‌ها و سبزیجات دیگری نیز هستند که باعث تقویت این ماده مغذی می‌شوند. فقط نیمی از فلفل قرمز، به صورت خام، بیش از نیاز روزانه شما به ویتامین C را تأمین می‌کند.

منبع: انتخاب

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها