تنها کوهی در جهان که ایدز را درمان می کند در ایران است!

تنها کوهی در جهان که ایدز را درمان می کند در ایران است!

به گزارش خبر فوری ، هیچ می دانستید که عجیب ترین کوه دنیا در ایران قرار دارد؟ آن هم کوهی با خاصیت درمانی! شهرت این کوه حالا جهانی شده است و نام و آوازه ی آن در دنیا پیچیده است، نام این کوه پردیس است و ویژگی بسیار قوی مغناطیسی اش دلیل معروفیتش. کوهی که به کوه ضد ایدز در ایران معروف است و گفته می شود که می تواند بیماری ایدز را درمان کند! در ادامه با ما همراه شوید تا ببینیم چه اسراری برای این کوه وجود دارد.

پردیس نام کوهی باستانی در استان بوشهر و در نزدیکی شهر جم است و گفته می شود که قله ی این کوه نزدیک ترین نقطه ی زمین به خورشید است. یکی از اصلی ترین ویژگی های کوه ضد ایدز در ایران خاصیت مغناطیسی بالای آن است به طوری که اگر با ماشین به این منطقه بروید و در فاصله ی ۵۰ تا ۱۰۰ متری کوه توقف کنید و ترمز دستی ماشین را بخوابانید می بینید که خود ماشین خود به خود به سمت کوه حرکت می کند! نکته ای که باید بدانید این است که تا حالا این خاصیت باعث به وجود دردسرهای زیادی شده است چرا که راننده های زیادی با کوه تصادف کرده اند.

اما در این میان یکی از خواصی که این کوه دارد و بیش از اندازه باعث شهرت و بر سر زبان افتادن نام کوه پردیس شده است خاصیت ضد ایدز بودن آن است به طوری که به این کوه لقب کوه ضد ایدز در ایران را داده اند. در واقع گفته می شود که این کوه به خاطر نزدیکی ای که به خورشید دارد می تواند به درمان افرادی که ایدز دارند کمک کند چرا که امکان رشد ویروس های اچ آی وی که همان ویروس ایدز است در چنین شرایطی صفر است.

جالب است بدانید که حالا متخصصان بریتانیایی هم وارد عمل شده اند و در مقاله ای که در روزنامه ی مشهور تایمز چاپ شده است از سازمان ملل خواسته اند تا اسم این کوه را کوه ضد ایدز ANTI HIV MOUNTAIN بگذارد. فوق تخصص این تیم پزشکی که رییس موسسه ی گفته شده هم هست و Tim Hopkins نام دارد و مدرک فوق تخصص از رشته ی ایمونولوژی و ویروس شناسی دارد نظر جالب توجهی داده است. او درخواست کرده تا یک شهرک درمانی در این منطقه ساخته شود تا افرادی که مبتلا به ایدز هستند در آن جا اسکان داده بشوند تا بیماری شان ظرف مدت ۱۸ ماه کاملا خوب شود.

اما کوه ضد ایدز در ایران فقط این خاصیت را ندارد و یکی دیگر از خواصی که برای این کوه هست این است که به خاطر بالا بودن میدان مغناطیسی در آن به قدری است تا سلول های سرطانی را از بین ببرد و به همین خاطر هم پزشکان توصیه می کنند تا افرادی که دچار سرطان هستند در این کوه به کوهنوردی بپردازند.

علاوه بر این در این منطقه نوعی پوشش گیاهی می روید که در واقع خار گرمسیری منحصر بفردی است و این خار خواص بسیار زیاد دارویی دارد به طور مثال عسلی که دراین منطقه حاصل می شود توسط کارخانه ای بزرگ داروسازی در دنیا پیش خرید می شود.

جالب این که بدانید این عسل، یکی از ترکیبات دارویی به نام ادویل را در خود دارد که از آن برای ساخت قرص های ناراحتی اعصاب استفاده می شود به طوری که یکی از بهترین قرص هایی که برای دردهای میگرنی استفاده می شود از همین عسل تهیه می شود.

در این منطقه همچنین نوعی خرما تولید می شود که به آن خصه می گویند. این نوع خرما به اندازه ای شیره دارد که گفته می شود از یک کاسه ی آن می توان در ۳ ساعت یک ظرف شیره تهیه کرد. از این نوع خرما برای ساخت قندهای رژیمی بیماران استفاده می شود.

یکی دیگر از نکات جالبی که درباره ی منطقه ی کوه ضد ایدز در ایران وجود دارد رویش درخت زیتون آن است اما نه یک درخت زیتون معمولی. این درخت در بین شهرستان جم تا روستای چاهه می روید و نکته ی بسیار عجیب آن آب و هوایی است که این درخت در آن می روید که تقریبا در هر جای دیگری غیر ممکن است. گفته می شود که روستای چاهه قدمتی بسیار طولانی دارد به طوری که سندهایی به دست آمده که طبق آن ظاهرا غار نشینی در این منطقه به اثبات رسیده است.

از دیگر عجایبی که درباره ی کوه ضد ایدز در ایران باید به آن اشاره کرد وجود کوهی از آب خنک و سالم در آن است! شاید وجود چنین معدنی به تنهایی سوال برانگیز و تعجب آور نباشد ولی قطعا وقتی بشنویم چنین معدنی در عسلویه است، خیلی عجیب خواهد بود. وجود چنین علائم و نشانه هایی باعث شده تا این کوه در جم برای اهالی روستای چاهه و جم بسیار مهم و مقدس باشد و همیشه برایشان محترم باشد.

تا مدتی پیش اگر که می خواستید به این منطقه بروید چندان راحت نبود چرا که راه دسترسی و مسیر سختی داشت ولی امروزه جاده ای در این منطقه به نام جاده ی فیروز آباد به عسلویه افتتاح شده است که باعث شده تا مسیر دسترسی راحت تری داشته باشد. جالب است بدانید که امروزه جم که یک شهر کوچک است دارای فرودگاه هم هست و پروازها به طور منظم هفته ای یک بار به مقصد این شهر انجام می شود. این راحت بودن باعث می شود تا در صورتی که بخواهید از کوه ضد ایدز در ایران این اجاذبه ی اعجاب انگیز دیدن کنید بتوانید به راحتی این کار را انجام دهید.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • امیر
    0

    چرت و پرت ننویسید لطفا...میخوای عسلای پسر عموت اونجا فروش بره..همه فهمیدن

  • محمد
    0

    این مطلب یک شایعه قدیمی است و صحت ندارد. به عنوان پر مخاطب ترین کانال تلگرام لطفا مراقب مطالبی که در کانال وسیات خود قرار میدهید باشید. با تشکر

  • سبد سعید صمدی
    0

    با سلام بنده در شهر جم زندگی میکنم و بسیار زیاد این کوه رو دیدم. آنچه در حصوص این کوه گفته شد کاملا ساخته ذهن یک سری انسانهای گمراه است.اهالی این شهر بدلیل تیغ زدن مسافران و غیر بومی این چرندیات رو در آوردن. هیچ وقت ندیدم که ماشینی به این کوه برخورد کند یا به سمتش برود.در نزدیکی این کوه یک سربالایی با پیچ تند قرار دارد که به سختی میشود از آن بالا رفت اگر این کوه خاصیت مغناطیسی داشت پس به راحتی می شد از آن بالا رفت. خودتان باید از نزدیک ببینید که همش دروغ محض است و هیچ جنبه علمی ندارد

  • مجتهد ایران
    0

    10 کیلومتری گچساران هم همچنین پدید های وجود دارد

  • مجتبی حسینی
    0

    من خودم بچه جم هستم . همه این چیزا که راجع به این کوه زده شده دروغه . اولا این کوه اسمش پردیس نیستو پدری دوما تمام دروغا رو یه زن شارلاتان اومد ساختو رفت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها