۳ اردوگاه موقت اسکان در شهرستان دیر ایجاد می‌شود

فرماندار شهرستان دیر گفت:با توجه به افزایش زمین‌ لرزه در شهرستان دیر که سبب نگرانی مردم این شهرستان شده، ساخت سه اردوگاه موقت در شهرهای دیر و بردستان در دستور کار قرار گرفته است.

۳ اردوگاه موقت اسکان در شهرستان دیر ایجاد می‌شود

به گزارش خبر فوری به نقل از تسنیم از شهرستان دیر ، حمزه اعتماد ظهر امروز در نشست بررسی وضعیت زمین‌لرزه با بیان اینکه نبود ایستگاه لرزه نگاری در دیرسبب شده که زلزله‌های زیر 3 ریشتر ثبت نشود اظهار داشت: نزدیک‌ترین ایستگاه‌های لرزه نگاری به دیر ایستگاه‌ اهرم و خورموج است که بیش از 100 کیلومتر با این شهر فاصله دارند.

وی، از راه‌اندازی ایستگاه زلزله‌‌نگاری در شهرستان دیر خبرداد و افزود: در برنامه ششم توسعه برای ایجاد ایستگاه‌های زلزله‌نگاری در استان بوشهر برنامه‌ریزی شده که از این ایستگاه‌ها در دیر نصب می‌شود.

فرماندار شهرستان دیر با بیان اینکه زمین‌لرزه‌ها در این شهرستان سبب نگرانی مردم شده است گفت:با توجه به افزایش زمین‌ لرزه در شهرستان دیر که سبب نگرانی مردم این شهرستان شده تسریع در راه‌اندازی ایستگاه لرزه‌نگاری در دیر برای ثبت این زمین‌لرزه‌ها ضروری است.

اعتماد با تاکید بر سرعت در راه اندازی این ایستگاه، بیان کرد: هزینه ایجاد هر ایستگاه 2.5 میلیارد ریال است که برای تسریع در راه‌اندازی این ایستگاه از اعتبارات شهرستان اختصاص می‌یابد.

وی با اشاره به وقوع دو زمین لرزه در شهرستان دیر تصریح کرد: مرکز لرزه‌نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران دو زمین لرزه بامداد امروز به قدرت‌های 3.9 و 3 ریشتر ثبت کرده است که خوشبختانه این زلزله‌ها خسارتی در بر نداشته است اما به سبب تداوم زلزله در چند وقت اخیرسبب ترس مردم شده است.

فرماندار دیر با اشاره به ساخت سه اردگاه موقت در شهرستان دیر افزود: سه اردوگاه موقت در شهرهای دیر و بردستان طراحی شده که با ساخت آنها مردم در زملن وقوع زمین لرزه می‌توانند در این اردوگاه‌ها به‌سر ببرند.

منبع: تسنیم

58

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها