قطب های برتر آی تی دنیا کدامند؟

آنچه در دنیای آی تی مشهور و معروف شده است، شهرهایی است که متخصصان علوم کامپیوتر، الکترونیک و آی تی را در قلب خود جای داده و مرکز نوآوری و خلاقیت شده است.

قطب های برتر آی تی دنیا کدامند؟

به گزارش خبر فوری و به نقل از خبرآنلاین، فقطب‌های برتر آی تی جهان به ترتیب زیر معرفی شدند:

سیلیکون ولی / Silicon Valley منطقه معروف به Bay Area در سان فرانسیسکو کالیفرنیا معروف‌ترین قطب آی‌تی جهان است که تقریبا الگوی سایر قطب سازی‌های بعدی در دنیا شده است. بزرگ‌ترین کمپانی‌های فناوری مانند اپل، گوگل، فیس‌بوک و ... در چند دهه اخیر از این منطقه برخاسته‌اند و نامی نیست که با سیلیکون ولی گره نخورده باشد. اغلب کمپانی‌های آی‌تی در دره سیلیکون دفتر دارند.در دهه 1930 دو دانشجور مهندسی دانشگاه استفورد یعنی دیوید هیولت و ویلیام پاکارد (همان اچ پی معروف) فعالیت خود را از گاراژی آغاز کردند که نماد دره سیلیکون شد.

سیلیکون اَلی / Silicon Allee در برلین، تِک سنتر اروپا محسوب می‌شود تا با جذب استارتاپ‌های بزرگ و کوچک، سیلیکون ولی اروپا باشد. در دهه 2000 میزبان 20 تا 30 استارتاپ فناورانه بود که امروز تعداد آن به 2500 رسیده است.

منطقه Zhongguancun در شمال پکن معروف به سیلیکون ولی چین است. بازارهای بزرگ آی تی و الکترونیک، مراکز علمی و تحقیقاتی در زمینه آی تی، حضور 12 هزار کمپانی های-تِک در 7 پارک فناوری منطقه و حضور 489 هزار مهندس و تکنسین؛ در کنار حضور غول‌های فناوری مانند گوگل، اینتل، ای ام دی، اوراکل،موتورولا، سونی و اریکسون و ... از نکات قابل توجه بزرگ‌ترین قطب آی‌تی چین است.

میدان سیلیکون در لندن / Silicon Roundabout از دیگر هاب‌های آی تی جهان است که نزدیک شوردیچ، اولد استریت در شرق پایتخت انگلیس واقع شده است. در سال 2014 بیش از 15 هزار استارتاپ و کمپانی آی تی در این منطقه وجود داشت که در سال 2016 به 3070 رسید.

سیلیکون ولی شمالی یا Silicon Valley North در ونکوور کانادا واقع شده است. شهر شیشه‌ای میزبان فیس بوک، مایکروسافت، آمازون و توئیتر بوده و معروف به ایستگاه نخبگان / BrainStation است.

حالا با وضع قوانین سخت‌گیرانه در امریکا علیه مهاجرت نخبگان آی‌تی به سیلیکون ولی، به زودی شاهد رونق هرچه بیشتر ونکوور به عنوان هاب بزرگ آی‌تی در منطقه آمریکای شمالی خواهیم بود.

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها