دادستانی اردبیل با دقت تخلفات فضای مجازی را رصد می‌کند

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل گفت: با توجه به فراگیری فضای مجازی و وجود انواع جرائم در این حوزه برخورد قانونی شدید با متخلفان فضای مجازی در استان اردبیل انجام می‌شود.

دادستانی اردبیل با دقت تخلفات فضای مجازی را رصد می‌کند

به گزارش خبر فوری به نقل از تسنیم از اردبیل ، ناصر عتباتی پیش از ظهر امروز در دیدار با رئیس سازمان بسیج رسانه استان اردبیل اظهار داشت: در عصر حاضر رسانه‌ها و وسایل ارتباط جمعی از اهمیت بسیار بالایی در نقل و انتقال اطلاعات بهره‌مند هستند و حساسیت این حوزه به حدی است که دشمنان برای تهاجم فرهنگی و جنگ نرم از تاثیرگذاری آن غافل نمی‌شوند.

وی گفت: جنگ نرم و تهاجم فرهنگی مهمترین تهدید علیه کشور است و سازمان‌هایی مانند بسیج رسانه می‌توانند با آموزش دقیق و فراگیر به فعالان عرصه رسانه در مقابل این تهاجم قد علم کنند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل بیان کرد:‌ خارج از بحث تهاجم فرهنگی و جنگ نرم نیز شاهد وجود جرائم مختلفی در فضای مجازی هستیم به طوری که انواع تهمت‌ها و تهدیدها در فضای مجازی وجود دارد و قسمت عمده آسیب‌های اجتماعی نیز به دلیل عدم آگاهی حقوقی مردم است.

عتباتی تصریح کرد: اگر مردم از حقوق خود آگاه باشند آسیب‌های اجتماعی کاهش می‌یابد که رسانه‌ها نقش بسزایی در آشنا کردن مردم با حقوق خود دارند و فضای مجازی با صدها شبکه و کانال‌های متفاوت در حوزه‌های مختلف هم به عنوان یک فرصت و هم تهدید حساب شود.

وی افزود: باید فرصت‌های مثبت استفاده از فضای مجازی برای مردم و خانواده‌ها تبیین شود تا بتوانیم از این فضا برای ترویج باورهای دینی و اخلاقی و مبارزه با بی‌بند و باری استفاده کنیم.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل اظهار کرد: برخی از جرائم در فضای مجازی و وجود کانال‌هایی با محتوای غیراسلامی سبب تهدید جامعه می‌شوند و دادستانی نیز با دقت جرائم و تخلفات فضای مجازی به ویژه در حوزه اخلاقی را رصد می‌کند و با متخلفان به شدت برخورد قانونی می‌شود.

عتباتی گفت: فعالان فضای مجازی و مدیران کانال‌ها و گروه‌ها در این فضاها باید در چارچوب قانون حرکت کرده و از تهمت‌زنی بر علیه یکدیگر خودداری کنند چرا که به طور قطع در صورت وجود بار حقوقی برخورد قانونی با آن ها انجام می‌شود.

منبع: تسنیم

58

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها