چگونه با وجود درونگرا بودن، یک رهبر خوب باشیم؟

اغلب افرادی که درونگرا هستند، معمولاً رهبر‌ان خوبی نمی‌شوند، امّا با برخی از روش‌ها می‌توان یک فرد درونگرا را به بهترین رهبر گروه تبدیل کرد.

چگونه با وجود درونگرا بودن، یک رهبر خوب باشیم؟

مدیریت یک شرکت در زمان یک بیماری همه گیر جهانی و سازماندهی یک تیم با وجود نزاع‌های اجتماعی کار بسیار دشواری است، در حالی که امیدوار هستیم سال ۲۰۲۱ سال بهتری در مقایسه با سال ۲۰۲۰ باشد و چالش‌ها همیشه برای رهبران وجود دارد، به همین دلیل است که افراد درونگرا می‌خواهند رهبران قدرتمندی در رأس هر شرکت یا گروهی باشند.

یک گروه خاص از رهبران به اندازه بقیه قدرت نمایی نمی‌کنند و افراد درونگرا، بسیاری از رهبران خارق العاده صنعت خود را به طور کامل می‌شناسند، امّا ترجیح می‌دهند که دانش خود را به جای ارائه دادن، در درون خود حفظ کنند.

در حالی که رهبران کاریزماتیک و پر سر و صدا هستند که غالبا نام آن‌ها روی صفحه نخست نشریات نقش می‌بندد، رهبران درونگرا می‌توانند به همان موفقیت و سپس برخی از موفقیت‌های بیشتر دست پیدا کنند.

هیچ فرمول مخفی برای کارکرد رهبری افراد درونگرا وجود ندارد، شما فقط باید آن چیزی را که ارائه می‌دهید با دقت بیشتری انتخاب کنید و این راهنما به افراد درونگرا کمک می‌کند تا بهترین خود را در راه تبدیل شدن به بهترین رهبر درونگرا ارائه کنید.

روی نقاط قوت خود تمرکز کنید

افراد درونگرا با مجموعه مهارت‌هایی دارند که معمولا برونگرا‌ها از آن‌ها محروم هستند و تمرکز بر روی این نقاط قوت، به اندازه دیگران فرصت موفقیت را به همراه خواهد داشت.

افراد درونگرا ممکن است دریابند که در برخی از ویژگی‌های زیر سرآمد هستند:

گوش کردن

از آن جا که افراد درونگرا در صحبت کردن تردید بیشتری دارند شنونده‌های بهتری هستند.

توانایی گوش دادن به حرف‌های کارمندان، مشتریان و سهامداران یک نقطه قوت بزرگ است.

مردم می‌خواهند دیده شوند و در دنیای شلوغ امروز، به افراد کمی این فرصت داده می‌شود.

با تمرکز بیشتر روی گوش دادن به تیم خود به عنوان یک رهبر درونگرا، بگذارید این قدرت بدرخشد و این تأثیرگذارترین قسمت در سبک رهبری درونگرایانه شما خواهد بود.

تفکر انتقادی

توانایی یک قدم به عقب با تفکر انتقادی و مهارت حل مسئله به درونگرا‌ها کمک می‌کند و عجله کردن در تصمیم گیری در یک شرایط حساس شبیه به ریختن بنزین بر روی آتش است.

رهبران اغلب، تصمیم گیری برای بزرگترین و دشوارترین تصمیم‌ها را بر عهده دارند.

از منطقه امن خود خارج شوید

تنها با تکیه بر نقاط قوت خود خیلی راحت نباشید. شما باید دائماً تلاش کنید تا از منطقه راحتی خود خارج شوید و بر نقاط ضعف خود تمرکز کنید. برای اکثر رهبران درونگرا، این بدان معنی است که تمایل بیشتری برای صحبت کردن در برخی سناریوها، مانند جلسات و سخنرانی‌ها دارند.

سخنرانی در جمع، تنها ضعفی نیست که افراد درونگرا باید از آن آگاه باشند. در واقع، برای بسیاری از افراد درونگرا، این اصلاً ضعف نیست. هر شخصی منحصر به فرد است، به این معنی که نقاط قوت و ضعف آن‌ها کاملاً متعلق به خودشان است.

برخی از رهبران درونگرا در ایجاد روابط با اعضای تیم خود مشکل خواهند داشت. دیگران با نظم و انضباط و تقابل مبارزه می‌کنند، در حالی که دیگران در تصمیم‌گیری سریع بدون اینکه بتوانند در مورد آن‌ها تصمیم‌گیری کنند، با مشکل روبه‌رو می‌شوند. هر کدام از این‌ها ممکن است روی شما تأثیر بگذارند، با بیرون آمدن از آن منطقه امن خود، به دنبال فرصت‌هایی برای کار بر روی آن‌ها باشید.

اصالت داشته باشید

در حالی که تلاش می‌کنید از طریق کمبود‌های خود قدرت را به دست آورید، فراموش نکنید که خود واقعی خود را در آغوش بگیرید. شما یک رهبر درونگرا هستید، بنابراین برای یافتن موفقیت به عنوان یک رهبر، مجبور نیستید تظاهر به برونگرایی کنید. در حقیقت، پایبندی به آنچه واقعاً هستید، بهترین فرمول برای موفقیت شخصی شماست.

گروه شما از اصالت شما قدردانی خواهد کرد. به عنوان یک فرد درونگرا، اگر فقط برای تحت تأثیر قرار دادن خودتان، لباس بپوشید، احتمالاً از طریق شما متوجه خواهند شد. رهبر نباید خودش را پنهان کند تا از او استقبال شود و بتواند خودش را آن گونه که هست نشان دهد.

قسمت مهمی از درونگرا بودن تعریف سطح درونگرایی شماست. بسیاری از افراد درونگرا خجالتی نیستند و همان طور که تصور می‌شود، به هیچ وجه از مردم اجتناب نمی‌کنند. در عوض، افراد درونگرا زمان تنهایی خود را در اولویت قرار می‌دهند، زیرا تعامل اجتماعی برای آن‌ها بیش از برونگرا‌ها خسته‌کننده است. اگر گروه شما این موضوع را درک کند، بیشتر از نیاز‌های شما پشتیبانی می‌کنند.

تیم بهینه بسازید

شما به راحتی بر نقاط ضعف خود غلبه نخواهید کرد و ممکن است مجبور باشید تمام زندگی خود را با خود حمل کنید. در این میان، با احاطه در استعداد مناسب می‌توانید بر چالش‌های شخصی خود غلبه کنید. ساختن تیمی که مهارت‌ها و ضعف‌های شما را تکمیل کند، از بالا به پایین به نفع سازمان است.

یک مطالعه توسط آکادمی مدیریت نشان می‌دهد که رهبران برونگرا هنگام هدایت تیمی از افراد منفعل، برتری دارند. برعکس، تیم‌های فعال با رهبران برونگرا همخوانی ندارند، اما با مدیریت درونگرا رشد می‌کنند.

سبک‌های متفاوت بین رهبری و گروه می‌توانند مکمل یکدیگر باشند. وقتی به جایگاه رهبری رسیدید، سعی کنید تیمی را تشکیل دهید که شما را سازنده کند. یک رهبر درونگرا بهتر است از ابتکار عمل و اعضای خلاق تیم خود بیشتر استفاده کند.

با گروه خود رابطه برقرار کنید

قبلاً چند بار ذکر شده است که اگر شما یک رهبر درونگرا باشید، پیوند با تیم شما ممکن است سخت باشد. با این حال، افراد درونگرا تمایل به ایجاد روابط نزدیک و شخصی دارند و هرچه در سطح شخصی به تیم خود نزدیکتر باشید، بهتر می‌توانید آن‌ها را با توجه به سبک شخصی خود راهنمایی کنید. شما می‌توانید نیاز‌های آن‌ها را درک کنید، زیرا آن‌ها نیاز‌های شما را تشخیص می‌دهند و می‌توانید روان‌تر با هم کار کنید.

ممکن است هنگام به تصویر کشیدن چالش‌هایی که باید از پس آن‌ها برآیید، به این فکر کرده‌اید، اما برای برقراری ارتباط با تیم خود چند هدف تعیین کنید. شاید این هدف این باشد که هر هفته سؤالات شخصی بیشتری بپرسید یا در فعالیت‌های بیشتری خارج از کار شرکت کنید. مزایای آن مطمئناً بیشتر از تلاشی است که با این کار متحمل خواهید شد.

از برونگرا‌ها راهنمایی بگیرید

گرچه نباید شما را مجبور به تغییر روش‌های درونگرایانه کرد، اما می‌توانید از مشاوره دوستان برونگرای خود بهره‌مند شوید. یک رهبر درونگرا می‌تواند از رهبران برونگرا نیز بیاموزد. استفاده از طرز فکر افراد برونگرا می‌تواند در کار شما تأثیرگذار باشد. با کمک آن‌ها، شما برای مقابله با تمام چالش‌های رهبری خود بهتر تجهیز خواهید شد.

به عنوان مثال، هم می‌توانید به یک سناریوی فرضی نگاه کنید و هم نحوه برخورد با آن را به اشتراک بگذارید. بگذارید بگوییم این سناریو درگیری بین دو همکار است که بر روی بهره‌وری کلی تیم تأثیر می‌گذارد. به عنوان یک فرد درونگرا، ممکن است سعی کنید اختلاف را به طور غیرمستقیم و از طریق تمرینات تیمی تغییر دهید.

دوست برونگرای شما چه می‌کند؟

شاید در عوض، آن‌ها هر دو طرف را به دفتر خود دعوت کنند تا در مورد مشکل با آن‌ها گفت‌وگو کنند. گرچه این کار برای شما ناراحت‌کننده به نظر می‌رسد، اما مهارت شنیداری شما مفید خواهد بود. پس از شنیدن توصیه‌های دوست برونگرایتان، سعی کنید آن را عملی کنید تا ببینید چطور به شما کمک می‌کند.

از فناوری بهره بگیرید

با تکیه بر فناوری می‌توانید کار‌های زیادی را انجام دهید، بدون اینکه از راه‌های درون گرایانه خود فاصله بگیرید. این بدان معنا نیست که شما باید از فناوری به عنوان راهی برای محافظت در منطقه امن خود استفاده کنید، بلکه فناوری می‌تواند به شما کمک کند تا میانه‌ای برای موثرترین سطح رهبری ایجاد کنید.

نرم افزار مدیریت پروژه به همان میزانی که می‌خواهید تیم و وظایف آن‌ها را کنترل کنید، به شما امکان می‌دهد. همچنین پیام‌رسانی آنلاین را فراهم می‌کند که ممکن است شما را قادر به برقراری ارتباط بهتر با ظرفیت فعلی شخصاً با تیم خود کنید.

در دنیایی با کووید-۱۹، پایین آوردن آداب کنفرانس ویدیویی در چندین سناریو مفید خواهد بود. ارتباط تصویری حتی برای برخی از افراد می‌تواند دشوارتر از ارتباط حضوری باشد.

با افزایش تیم‌های از راه دور و فاصله اجتماعی، زمان بهتری برای استفاده از این مهارت نسبت به اکنون وجود ندارد.

آماده بیرون آمدن از پوسته خود هستید؟

گروه شما به بهترین رهبر درونگرا نیاز دارد. به جای اینکه بخواهید شخصی باشید که نیستید، از این راهنما برای باز کردن درونگرایی خود به عنوان یک روش موفقیت استفاده کنید. شما شروع به یادآوری می‌کنید که گروه شما از رهبری اصیل شما چگونه سود می‌برد و چقدر از خود به عنوان رهبر خوشحال هستید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها