اردبیل در ردیف استان‌های سبز سوادآموزی در کشور 

معاون نهضت سوادآموزی استان اردبیل گفت: با همت و تلاش ارگان‌ها و نهادهای مختلف در گسترش فعالیت سوادآموزی استان اردبیل جزو مناطق سبز سوادآموزی در کشور معرفی شد. 

اردبیل در ردیف استان‌های سبز سوادآموزی در کشور 

به گزارش خبر فوری به نقل از ایسنا، یوسف احمدی در مراسم گرامیداشت هفته سوادآموزی در اردبیل اظهار کرد: ما با کسب رتبه ممتاز 83 درصد تحقق برنامه‌های سوادآموزی جزو استان‌های سبز سوادآموزی کشور محسوب می‌شویم که این نتیجه تلاش‌ها و جدیت یک سال اخیر در تحقق سهمیه تعیین شده در باب سوادآموزی در استان اردبیل است.

وی درصد باسوادی را در مناطق شهری استان اردبیل87 درصد اعلام کرد و گفت: این رقم در مناطق روستایی حدود 74 درصد است به طوری که اختلاف باسوادی در مناطق شهری و روستایی به حدود 13 درصد رسیده است.

معاون نهضت سوادآموزی استان اردبیل خاطرنشان کرد: 77 درصد زنان استان اردبیل باسواد و در نقطع مقابل 88 درصد مردان نیز از نعمت سواد بهره‌مند هستند که تلاش بر این است به رغم پراکندگی مناطق روستایی جذب افراد بی‌سواد گروه سنی 10 تا 49 سال را در روستاها شاهد باشیم.

احمدی با بیان اینکه در حال حاضر فعالیت‌های سوادآموزی با واگذاری امور به بخش غیردولتی انجام می‌شود بیان کرد: ما با این کار به ازای هر فردی که در سه دوره تعیین شده سوادآموزی از شرایط قبولی بهره‌مند شوند از جوایز و مشوق‌های مناسبی برخوردار می‌کنیم.

وی سهمیه امسال را باسواد کردن حدود 9 هزار نفر اعلام کرد و تصریح کرد: ما تاکنون در همه شهرستان‌ها موفق شدیم به اندازه سهیمه تعیین شده افراد بی‌سواد را تحت پوشش برنامه‌های سوادآموزی ببریم.

معاون نهضت سوادآموزی استان اردبیل بیشترین بی‌سوادی استان را مربوط به مناطق شمالی استان اعلام کرد و اذعان داشت: از سه مقطع خواندن و نوشتن دوره تحکیم و دوره انتقال بیشترین حضور را در دوره تحکیم شاهد هستیم که سعی بر این است با تداوم برنامه‌های آموزشی از بازگشت بی‌سوادی جلوگیری کنیم.

منبع: ایسنا

58

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها