ضرورت تجاری‌سازی یافته‌های پژوهشی مرتبط با آب در سمنان

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان گفت: باید بسترسازی لازم برای تجاری‌سازی یافته‌های پژوهشی در کشور صورت گیرد تا تحقیقات و پژوهش‌های انجام شده منجر به نتیجه و حل مشکل و چالش‌های موجود به ویژه در حوزه آب شود.

ضرورت تجاری‌سازی یافته‌های پژوهشی مرتبط با آب در سمنان

به گزارش خبر فوری به نقل از ایسنا، ایرج حیدریان در همایش پژوهش و تجلیل از پژوهشگران برتر و فعالان عرصه پژوهش در شرکت آب منطقه‌ای سمنان افزود: تشویق و ترغیب پژوهشگران به تولید بیشتر علم و فناوری و شناسایی یافته‌های پژوهشی باید مورد پیگیری و تأکید ویژه قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان ادامه داد: وزارت نیرو و شرکت‌های آب منطقه‌ای، به دنبال اهداف عملیاتی در حوزه پژوهشی و تحقیقاتی است که یافته‌های پژوهشی بتواند ارائه و معرفی شوند.

حیدریان خاطرنشان کرد: در وزارت نیرو، سالانه یک ارزیابی از فعالیت‌های پژوهشی شرکت‌های آب منطقه‌ای در سطح کشور و استان‌ها صورت می‌گیرد که این در راستای پیشرفت و رشد شرکت‌های آب منطقه‌ای بسیار موثر است.

وی از در اولویت قرار گرفتن طرح های پژوهشی در آب منطقه ای خبر داد و افزود: توجه به پژوهش سبب می‌شود هم فضای رقابتی ایجاد می‌شود و هم حساسیت‌های زیادی در مدیران نسبت به موضوع تحقیق و پژوهش ایجاد می‌شود و از همین حیث، تحقیق و پژوهش در اولیت کاری شرکت آب منطقه‌ای سمنان قرار گرفته است.

در این همایش علاوه بر تجلیل از پژوهشگران حوزه آب و فعالان این بخش، چند تن از پژوهشگران برتر، به ارائه تحقیقات و پژوهش‌های انجام شده در حوزه بررسی هیدروژئولوژیکی و ساختاری سازندهای سخت و تعیین مسیرهای هدر رفت آب و همچنین بررسی و شناسایی منابع آب زیرزمینی و راه های کمک به حل مشکل آنها از طریق روش‌های ژئوفیزیکی و تحلیل شبکه پرداختند.

منبع: ایسنا

58

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها