انجام طرح مطالعاتی 4 نیروگاه خورشیدی در کردستان

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت: طرح مطالعاتی 4 نیروگاه خورشیدی در استان پایان یافته و نیمه دوم دی یکی از این نیروگاه‌ها کلنگ‌زنی می‌شود.

انجام طرح مطالعاتی 4 نیروگاه خورشیدی در کردستان

به گزارش خبر فوری به نقل از فارس از سنندج، فرید مظهری امروز در سمینار آموزشی استفاده از سامانه‌های خورشیدی در ادارات استان، گفت: دو نقطه در قرو، یک نقطه در زرینه و یک نقطه در دهگلان برای این منظور در نظر گرفته شده است.

وی از کلنگ‌زنی یکی از این نیروگاه‌ها در نیمه دوم دی‌ماه در قروه خبر داد و افزود: توان این نیروگاه در فاز اول 10 مگاوات است که در فاز دوم به 60 مگاوات خواهد رسید.

به گفته مظهری در زمینه انرژی بادی هم مطالعات خوبی در استان انجام شده است.

وی برگزاری این سمینار آموزشی را در جهت عمل به مصوبه سال گذشته هیئت دولت مبنی بر تامین حداقل 20 درصد برق مورد نیاز ادارات از انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر اعلام کرد.

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق کردستان، به استقبال کمرنگ ادارات از این طرح به دلیل عدم تامین اعتبار مورد نیاز اشاره و اظهار داشت: شرکت گازرسانی، مدیریت بیمه سلامت، سازمان فنی و حرفه‌ای از جمله اداراتی هستند که این طرح را با مجموع 50 کیلو وات اجرایی کرده‌اند.

مظهری به اطلاع‌رسانی در زمینه احداث نیروگاه‌های خرد و کلان اشاره کرد و گفت: تا کنون 30 متقاضی در بخش خرد ثبت‌نام کرده‌اند که 2 مورد آن بهره‌برداری و رسما وارد مدار شده است برق تولیدی از آنان به قیمت هر کیلو وات 800 تومان خریداری می‌شود.

وی افزود: در بخش نیروگاه‌های کلان هم استقبال متقاضیان خوب بوده و در حال بررسی هستیم.

منبع: فارس

58

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها