استاندار اردبیل:

۶۳۶ بیمار کرونایی با اجرای طرح شهید سلیمانی در استان اردبیل شناسایی شد

استاندار اردبیل از شناسایی ۶۳۶ فرد مبتلا به کرونا در اجرای طرح شهید سردار سپهبد قاسم سلیمانی در این استان خبر داد و گفت: اجرای این طرح در مهار شیوع کووید.۱۹ بسیار موثر بوده است.

۶۳۶ بیمار کرونایی با اجرای طرح شهید سلیمانی در استان اردبیل شناسایی شد

اکبر بهنامجو در جلسه قرارگاه کرونای استان و طرح شهید سلیمانی افزود: در مدت اجرای این طرح، ۲ هزار و ۶۸۵ آزمایش سریع تشخیص کرونا، یک هزار و ۱۴۰ آزمایش پی.سی.آر در سطح استان انجام شده است.

وی با اشاره به غربالگری ۳۴۱ هزار و ۶۱۵ خانوار با یک میلیون و ۱۹۴ هزار و ۲۹۶ نفر معادل ۹۴.۵ درصد از جمعیت استان اردبیل مدت اجرای طرح سپهبد سردار شهید قاسم سلیمانی بیان کرد: اجرای این طرح با همکاری بسیجیان و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی استان ادامه دارد.

استاندار اردبیل با تاکید بر مراقبت از موفقیت به دست آمده در اجرای طرح شهید سلیمانی و کاهش محسوس شیوع کرونا در استان اظهار کرد: در یک هفته اخیر نیز که میزان ابتلا کاهش یافته، با ادامه اجرای این طرح، تعداد ۲۱ هزار و ۷۶۹ نفر از جمعیت استان غربالگری شده‌اند که از این تعداد ۱۷۱ نفر مشکوک بودند.

وی همچنین از توزیع ۱۱ هزار و ۷۴۷ مورد بسته معیشتی و کمک مومنانه و بیش از ۲۳۰ هزار بسته بهداشتی از ابتدای شروع طرح شهید سلیمانی در سطح استان اردبیل خبر داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اردبیل نیز در این جلسه گفت: براساس بررسی انجام شده توسط وزارت بهداشت، استان اردبیل به عنوان استان برتر و پیشرو در اجرای طرح شهید سلیمانی شناخته شده است که این موفقیت، مرهون زحمات بسیجیان و همکاری مردم شریف استان است.

دکتر شهرام حبیب زاده افزود: در حال حاضر، رهگیری مبتلایان و افراد مشکوک به ابتلا باید به طور جدی پیگیری شود و به ازای هر فرد مثبت شناسایی شده، از ۱۰ نفر از افراد نزدیک و در تماس با او نیز جهت کنترل دقیق، شناسایی و اقدامات بعدی، تست گرفته شود.

وی اجرای عملیات ضربتی را در مناطقی که به صورت خوشه‌ای مبتلا هستند، بسیار مهم دانست و اضافه کرد: باید سیاست‌های محدودیتی در این مناطق به شکل منطقه‌ای و محلی اجرا شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل تاکید کرد: با تلاش بی‌وقفه و همت سایر دستگاه‌های اجرایی و مردم، باید مانع بروز پیک چهارم بیماری کرونا در استان شده و دستاورد بزرگ مهار کنونی شیوع این بیماری در اجرای طرح شهید سلیمانی را ارزشمند بدانیم.

شیوع کووید.۱۹ در استان اردبیل با ادامه روند نزولی در وضعیت امیدوار کننده مهار قرار گرفته به طوری که مجموع بیماران کرونای بستری شده همزمان در این استان پس از ۴.۵ ماه به زیر ۲۰۰ نفر کاهش یافته و به ۱۸۷ نفر رسیده است.

همچنین وضعیت شیوع کرونا در این استان از پنج روز پیش زرد شده ولی مسئولان بخش بهداشت و درمان استان هشدار داده‌اند که این وضعیت پایدار و سیر نزولی بیماری در استان در صورت بی‌توجهی شهروندان، تبعات خطرناکی را به دنبال خواهد داشت و مردم نباید گرفتار عادی انگاری بیماری شوند.

هم‌اکنون با ادامه روند کاهشی شیوع کرونا، هشت شهرستان پارس‌آباد، نمین، سرعین، انگوت، گرمی، خلخال، مشگین‌شهر و اردبیل در وضعیت زرد و چهار شهرستان بیله‌سوار، اصلاندوز، کوثر و نیر در وضعیت آبی(وضعیتی بین سفید و زرد) قرار دارند.

۶ هفته پیش، تعداد فوتی‌های کووید.۱۹ در استان اردبیل در رکودی کم‌سابقه به ۲۲ نفر فوتی در یک شبانه‌روز رسیده بود ولی طی ۱۱ روز گذشته ۲ بار فوتی‌های کرونا در این استان به صفر رسید.

بالاترین آمار مربوط به فوت بیماران مبتلا به کرونا در استان اردبیل در هشتم آذرماه با ۲۲ فوتی، بالاترین آمار بستری روزانه مبتلایان کرونا در ۲۵ آبان ماه با ۱۱۳ نفر و نیز بالاترین رکورد بستری همزمان بیماران کرونا با ۵۰۳ نفر در روز ۲ آذرماه به ثبت رسیده است.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها