کیهان: اصلاح طلبان می دانند سیدحسن خمینی تایید صلاحیت نمی شود/ او را مطرح می کنند تا نامزد اصلی شان را رو کنند

کیهان نوشت:بازی رسانه‌ای نشریات اصلاح‌طلب با نام سید حسن خمینی به عنوان نامزد اصلاح‌طلبان در حالی است که وی فاقد کمترین سابقه اجرایی به عنوان شرط ضروری برای نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری است.

کیهان: اصلاح طلبان می دانند سیدحسن خمینی تایید صلاحیت نمی شود/ او را مطرح می کنند تا نامزد اصلی شان را رو کنند

روزنامه‌های شرق و اعتماد در یک فضاسازی هماهنگ، تیترهایی مانند «سید حسن خمینی می‌تواند نامزد اجماعی باشد؟» و «تا 1408 با یادگار امام؟»(!) را برای گزارش‌های خود انتخاب کردند.
شرق در این‌باره نوشت: خبر دیگر انتخاباتی در جبهه اصلاحات بالارفتن احتمال نامزدی سیدحسن خمینی است؛ به نحوی که غلامعلی دهقان، از اعضای حزب اعتدال و توسعه (حزب نزدیک به حسن روحانی) در گفت وگو با «نامه نیوز» گفته است: «تنها کسی که می‌تواند اجماع را شکل دهد آقای سیدحسن خمینی است.او مورد تایید اصلاح طلبان سنتی و پیش رو، اعتدالیون و اصولگرایان معتدل است. به نظر می‌رسد اگر آقای سیدحسن خمینی ورود کند،باعث تعالی نظام سیاسی کشور می‌شود؛ چون او یک مجتهد آگاه به دو مقوله مکان و زمان است و می‌تواند راهی را که امام خمینی، رهبر فقید انقلاب، در فقه سیاسی شیعه ایجاد کردند، استمرار ببخشد و بسیاری از چالش‌های فکری، فرهنگی و فلسفی را حل کند. باعث امیدواری بخشی از جامعه ایرانی می شود که ما به آنها نواندیشان دینی می‌گوییم.

روزنامه اعتماد هم نوشته است: بنا بر برخی شنیده‌ها برخی چهره‌های شاخص از جمله اسحاق جهانگیری که در انتخابات ریاست‌جمهوری 92، حضوری موثر داشت و به همین دلیل بسیاری از او به عنوان گزینه قطعی اصلاح‌طلبان در انتخابات 1400 می‌گفتند، حال چندان تمایلی به حضور در صحنه انتخابات ندارد و ظاهرا تحرکات نصفه و نیمه این مدت را نیز متوقف کرده است. در نتیجه حالا با نبود چهره‌هایی چون جهانگیری، احزاب در حال رایزنی برای دعوت از دیگر شخصیت‌های برجسته برای ورود به این مهم‌ترین رقابت سیاسی 1400 هستند و حالا بار دیگر نام سیدحسن خمینی، تولیت آستان امام خمینی(ره) لابه‌لای این گمانه‌زنی‌ها به گوش می‌رسد.

جریان اصلاحات و سیدحسن خمینی رابطه خوبی دارند. هر چند یادگار امام رسما عضو هیچ گروه و حزبی نیست، اما روابط نزدیکش با شخصیت‌های برجسته جریان اصلاحات به‌ویژه سیدمحمد خاتمی باعث شده تا بسیاری او را از جمله اصلاح‌طلبان بشناسند. نام سیدحسن خمینی اما حالا در شرایطی مطرح می‌شود که به نظر می‌رسد احزاب اصلاح‌طلب برای رسیدن به کاندیدای واحد چالش‌هایی جدی پیش‌رو دارند.
اعتماد از قول اسماعیل گرامی مقدم عضو حزب اعتماد نوشت: اصلاح‌طلبان و خط امامی‌ها و اصولگرایان میانه‌رو از سید حسن خمینی حمایت می‌کنند.

این فضاسازی در حالی انجام می‌شود که بنا بر برخی اخبار موثق، ترغیب افراد مشابه برای نامزدی- با احتمال رد صلاحیت شدن- مورد تأکید پدرخوانده‌های طیف مدعی اصلاح‌طلبی قرار گرفته تا با قربانی شدن آنها، بتوان برای نامزد نهایی این طیف فضاسازی کرد و به جای پاسخگویی به کارنامه بسیار منفی اصلاح‌طلبان در دولت یازدهم و دوازدهم، مجلس دهم و همچنین شورای شهر تهران، به مظلوم‌نمایی درباره رد صلاحیت‌ها پرداخت.

یادآور می‌شود طبق اصل 115 قانون اساسی، «رئیس‌جمهور باید از میان رجال مذهبی و سیاسی که واجد شرایط زیر باشند، انتخاب گردد: ایرانی‌الاصل، تابع ایران، مدیر و مدبر، دارای حسن سابقه و امانت و تقوا، مؤمن و معتقد به مبانی جمهوری اسلامی ایران و مذهب رسمی کشور».
صرف‌نظر از میزان انطباق یا عدم انطباق سیدحسن خمینی با بخش عمده‌ای از این شرایط، محرز است که وی فاقد کمترین سابقه اجرایی (حتی در حد اداره یک شهر و اداره کوچک) برای احراز شرط مدیر و مدبر بودن است. تنها فعالیت او تولیت آستان امام خمینی(ره) و مؤسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام(ره) می‌باشد. سید حسن خمینی پیش از این با وجود ثبت‌نام برای انتخابات مجلس خبرگان، از حضور در آزمون علمی نامزدهای این انتخابات منصرف شد.

منبع: خبرآنلاین

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 46
  • خان
    0

    حنا شما برای مردم دیگه رنگی نداره جز سیاهی

  • سید رضا
    0

    اگر بیاید رای اکثریت را با خود خواهد داشت

  • محسن
    0

    شما هم سال 84 قالیباف رو علم کردید که احمدی نژاد از اون طرف دور بزنه بره. من نمیگم. آقای طائب میگه

  • علی
    0

    پدر سوخته تر بی وجدانتر بی ناموستر خائن تر از این اصلاح طلبان خود شان هستند

    نظرات شما -
    • انسانم آرزوست
      0

      به به به این همه ادب!

    • م
      0

      اگر این هستند که شما می گویید چرابین مردم اینقدر محبوبیت دارند.انتخابات قبلی را فاکتور بگیرید که به هر دلیلی مردم رای ندادند. ولی اصلاح طلبا یک پایگاه رای شصت درصدی دارند که هر زمان بخواهند به صحنه می اوررند

    • ب علی
      0

      هرچه گفتی مطمئنم خودت هستی از ترس ر.ی.د.ی.بی ادب بیسواد خبیث خبر فوری جواب این گندیده مخ را بزار

  • کاربر ناشناس
    0

    یعنی میخواهید بگوئید نوه امام صلاحیت ندارنند پس لطف کنید بگوئید چه رجالی دارنند !!!!!

    نظرات شما -
    • چی بگم والا
      0

      بنده مدیر مسئول کیهان رو پیشنهاد دادم *

    • ت ت
      0

      صلاحیت داشتن چه ربطی به نوه امام بودن دارد؟؟؟

    • مختار منم
      0

      فعلا که هیچکس بپای ایشان نمیرسه چه از خون جدش در رگهایش چه نجابتش چه سواد و اجتهادش چه اینکه هیچوقت حاشیه نداشته.و لابد متحجرین احمق اقلیت تندرو انتظار داشتن به جای این سید جلیل القدر وارثان خمینی کبیر باشند خجالتی داره سر سفره خمینی نشینان میخواهند ایشان را حزو کنند

  • کاربر ناشناس
    0

    وقتی کیهان همه را متهم و زیر سوال میبرد باید دید خودش چرا اینطور صحبت میکند .و از کجا روزی میگیرد و حتما منافع خود و صاحبانش در خطر میافتد. وقتی نوه امام را کاندید نمیداند.

  • محمد
    0

    سلام ایشون خیلی محترم هستن ولی سابقه اجرایی ندارن بنظرم خودشون نبایستی کاندیدبشن ونذارن ازشون سواستفاده بشه حیفه

  • چی بگم والا
    0

    مدیر مسئول کیهان چرا تابحال نخواسته خود را درهیچ انتخاباتی محک بزند*

    نظرات شما -
    • به چی بگم والله
      0

      شریعتمداری حتی به اندازه تیراژ روزی نامه اش رای نمی اره جز جوک گویی کارکردی نخواهد داشت نه به متحجرین

  • رامین محمدی
    0

    این آقا با حسن روحانی هیچ تفاوتی نداره هردوتاشون ازبه روح وبادوجسم متفاوت هستند ... باید یه نفر از اصول گرابان بباد صحنه چون مجلس نیز دست اصول گراباهاست اینطور بااتحادهم مشکلات برطرف میشه اونوقت هیچ بهانه ام نمیتونن بیارن

    نظرات شما -
    • نوید
      0

      ببین تبلیغ الکی نکن مردم به هیچ اصولگرای چه نظامی چه غیر نظامی رای نمیدهند

    • استاد اسناد ب ر محمدی
      0

      تو کوچولو هم شدی کارشناسی ارشد علوم سیاسی بتملگ خاموش باش.

  • رسول
    0

    چه فرقی میکنه که کی رییس جمهور باشه؟وقتی که هیچکدومشان کاری برا مردم نمی کنن

  • بهروزجعفری
    0

    خوش به حال اینا هر شغلی رو بخوان تجربه میکنن میخوان شهردار بشن میخوان میرن مجلس میخوان رییس جمهور بشن از این شاخه به اون شاخه ماهم دست به دعا

  • ریزه میزه
    0

    مگه مردم کاه درسردارندبه فردی که حتی 1ماه تجربه کارعملی نداردوعادت به زندگی لاکچری هم دارد رای بدهند! ایکاش شورای نگهبان تاییدش میکردتا سیه روی شود آنکه درو غش باشد

    نظرات شما -
    • به ریزه میزه
      0

      مردم که درستکارن اما ریزه میزه صدرصد کاه تو سرت به جای مغز هست متحجر اقلیت طالبانی

  • ناشناس
    0

    لعنت برانتخاباتتان که اقتصاد کشور را فدای سیاست کاری کردید خاک بر کشوری که اقتصادش بر پول دیگران می چرخد مردم را بیچلره کردید هزار دزد ودلال توکشور بیت المال را دزدی می کنند وخودشان دلار وهمه چیز را دستکاری می کنند لعنت خدا برشما مردم یک روز اسایش ندارند از کالا گرفته تا بی ثباتی قیمت

  • ریزه میزه
    0

    حسن آقا اگه عاقل باشد فریب لنگ اندازان اطراف خود که جز به منفعت مالی خود وخانواده وگروهشان فکرنمیکنند، نخواهد خورد. اوخودش هم میداند برای رئیس جمهوری ساخته نشده وگرنه تاحالاپست ومقامی بعنوان پیش زمینه برای خودش دست وپا کرده بود.بانام وشخصیت افرادبرای رسیده به عنوانها وپستها سوءاستفاده کردن دورازانسانیت وتقواست.خدایا!چراما ازوجود توورضایت وخشم تودرحرف وعمل هایمان اینقدرغافل شده ایم!

    نظرات شما -
    • ب ریزه میزه
      0

      بهتر است ریزه جون به زیر میز برود و در کار بزرگان دخالت نکند.

  • محمدمحمدی
    0

    بهترین گزینست چرایایدتایید صلاحیت نشود

  • رضا
    0

    بهتر است این همه هزینه برای انتخابات نکنند یکی را بگذارند که کیهان و اربابانش قبول دارند

  • ناشناس
    0

    هر کسی که مردم قبول دارند را رعد صلاحیت می کنند

  • حسن
    0

    سلام.درشرایط فعلی که اصول گرایان گزینه مناسبی ندارند واز اقبال کمی برخوردار هستند،اصلاح طلبان هم هرچند بواسطه عملکرد بسیار ضعیف وافتضاح روحانی نیز از نظر اکثریت جامعه از موقعیت مناسبی برخوردار نیستند ولی تجربه نشان داده است که آنها در شرایط خاص با فریب مردم وبا رو کردن مهره های ظاهراً مقبول ومنتسب به حضرت امام ویا افراد متنفذ در نظام وحمایت طبقه اشراف ولاکچری وحتی روحانیت اشرافی وبا سیاه نمایی و هزاران ترفند دیگر می‌توانند نقش خود را بخوبی ایفا نموده و برای چند سال دیگر بر گرده محرومان سوار شوند .درحال حاضر هم اصلاح طلبان مخصوصا دولت روحانی شرایط را بگونه ای مدیریت می‌کند که با سخت تر کردن شرایط اقتصادی وگروکشی از معیشت مردم وبا روی کار آمدن بایدن وضع موجود را به مذاکرات با آمریکا گره بزند و زمینه پیروزی کاندیدای مورد نظر خود را فراهم نماید.لذا از ناحیه اصولگرایان هیچ گزینه‌ای که بتواند فضا را بنفع آنان تغییر دهد وجود ندارد.فقط مرد بهاری تنها حریف قدر آنهاست وبس.

    نظرات شما -
    • ب حسن
      0

      ببندی بهترین کار مفید را کردی با این نظر زپرتی.

    • بیجانی کرج
      0

      با سلام و ارادت، کاملا حسن اقا صحیح می‌فرماید ،برای کشتی طوفان زده ای مثل ایران عزیز ،هیچ کسی جزء مرد بهاری و مردمی نژاد، نمیتواند کشتی را با درایت و با کمترین هزینه، به ساحل امن برساند، و اولا زپرتی خودتان هستید و در ثانی کسی که باید ببندد فعلا شمایید که بد جور ریدید به مملکت،پس فعلا ای نادان، خموش بهترین گزینه برای شما هست ،افتاد؟

  • علیرضا
    0

    سید حسن بالاترین رأی را دارد البته کاندید نمی شود احتمالا لاریجانی کاندید نهایی اصلاح طلبان باشد

  • RainbowRhino
    0

    خدا بخیر کند از جنگ قدرت .ایشان به بلوغ سیاسی نرسیدند

  • محمد،عاشق امام
    0

    بعد از پیامبر،چه بلاهائی بر سر خاندانش آوردن،الان هم باید همون بلاها رو سر فرزندان و خانواده امام بیارن،چون امام،بحق فرزند پیامبر بود پس باید بهش شباهت داشته باشه

  • استاد اسناد
    0

    وای بر ما و مردمی که به نوه امام هم کینه جویی میکنند لعنت خدا به کیهان شریعتمداری منافق فرومایه جاسوس اسرائیل خبیث ساندیس خور دلواپس ننگین بیان آخر تو ریاکار چه کاره ای که واسه شورای نگهبان و مردم نسخه میپیچی خدا ازت نگذرد که در منفی طبقه هزار جهنم جایگاه خواهی داشت .

  • محمدتقی
    0

    رای بی رای ففط رفراندوم .. اگه قرار بود با رای ما چیزی درست بشه تا حالا درست شده بود

  • حاج کاطم
    0

    ما اخر نفهمیدیم نماز باکیفیت را در وی آی پی میخوانند یا پشت خاکریز یا در کانادا

    نظرات شما -
    • عمه حاج کاظم
      0

      برادر زاده عزیزم چکار داری اقا سید و من کی و کجا نمازمان را میخوانیم؟ مهم اینه که با همیم در ضمن حتما باید به همه میگفتی این راز را .

  • مهدی
    0

    جریان پسر نوح رو که میدونین؟! این آقا از پسر نوح هم بد تره،جاهل تره. هم قطار رفسنجانی و روحانی و... همه اونایی که وطن فروش خائن هستن قرار داره

    نظرات شما -
    • ب مهدی
      0

      اگر ایشان از پسر نوح بدتره وای به حال پسران دیگرآن!مهدی بی بصیرت ریا کار ملعون چقدر پول واسه این اراجیف گویی گرفتی پسر شمر ملعون مهدی نادان

  • کاظم
    0

    البته کیهان پیش بینی های متوهمانه زیاد میکنه

  • قلندر
    0

    رای ما فقط سید حسن خمینی یادگاری از بت شکن زمان.این بت شکن مانده با زخم تنهایی.

  • قلندر
    0

    لعنت خدا بر اصلاح طلبان که از نوه امام هم میخواهند سود جویی کنند .عصر ما عصر جفنگ عصر نیرنگ و تفنگ

  • مهرداد سربندی
    0

    کیهان خدا کند حضرت آیت الله سید حسن خمینی کاندید نشود. زیر او را برای روزهای سخت تری باید حفظ نمود. انداختن ایشان در چاله امور اجرایی کم لطفی در حق ایشان است. از طرفی وحشت از آرا چند ده میلیونی ایشان قطعا باعث می شود رد صلاحیتش کنند. شورای نگهبان امثال کریمی قدوسی و ذوالنوری و عنابستانی و پایداری ها و اصولگرایان را تایید صلاحیت می کند. نه نوه بسیار گرامی و عزیز حضرت امام راحل(ره)را.

  • پریسا
    0

    آخه این لنپن مگه تا حالا کار اجرایی داشته!!!!!! به نظر من بی کفایت ترین نوه امام خمینی هست....تمام

  • مهدی
    0

    این دسته بندیهای حزبی به اسم اصلاح طلب و اصولگرا مسخره ترین جوک تاریخ بعد از انقلابه. چه اصلاح طلبی؟چه اصولگرایی؟با اینجور فرافکنی ها میخوان القا کنن که تو کشور دمکراسی حاکمه. نه کسی به فکر اصلاحه و نه کسی پایبند به اصول.اونچه که مهمه پر کردن جیب مبارکشونه از بیت المال

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها