شاخص فضای کسب‌وکار در ایران در وضعیت مطلوبی قرار ندارد

رئیس کانون سردفتران و دفتر یاران تهران با بیان اینکه رتبه ایران در فضای کسب‌وکار جهانی از میان ۱۹۰ کشور سه رتبه تنزل داشته و در جایگاه ۱۲۰ قرارگرفته، گفت: شایسته جمهوری اسلامی ایران نیست که در چنین جایگاهی باشد.

شاخص فضای کسب‌وکار در ایران در وضعیت مطلوبی قرار ندارد

به گزارش خبر فوری به نقل از تسنیم از قم ، محمدرضا دشتی اردکانی در پنجمین همایش تکریم جایگاه نهاد سردفتری اسناد رسمی که در تالار مرکزی شهر مقدس قم برگزار شد، اظهار داشت: شاخص فضای کسب‌وکار در ایران در بین 190 کشور دنیا در سال 2017، در رتبه 120 قرار دارد.

وی با بیان اینکه ایران پیش‌ازاین در رتبه 117 قرار داشته و سه رتبه تنزل پیداکرده است، افزود: شایسته جمهوری اسلامی ایران نیست که در چنین جایگاهی باشد، این در حالی است که گرجستان هفتمین کشور در شاخص جهانی کسب‌وکار است.

رئیس کانون سردفتران و دفتر یاران تهران تأکید کرد: «ثبت» یکی از شاخص‌های یازده‌گانه کار است، تمامی کارها در ثبت کشور گرجستان از 5 تا 15 دقیقه طول می‌کشد و یک دقیقه بیشتر نمی‌شود، امور مربوط به ثبت هم در آرامش کامل انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در سال 84 کانون سردفتران در پژوهشی که داشت مشخص شد که گاهی برای ثبت یک سند ملکی باید سه ماه دنبال استعلام‌های آن باشند، گفت: سازمان ثبت‌اسناد راهکاری پیشنهاد داد تا ناکارآمدی وزارتخانه‌های مختلف را در یک لایحه کاری انجام دهد و فقط با یک استعلام نقل‌وانتقال املاک انجام شود، اما از همان سال 84 دوباره لوایح متعددی به آن افزوده شد و موازی کاری‌هایی زیادی در این زمینه وجود دارد.

دشتی اردکانی با تأکید بر اینکه نقل‌وانتقال املاک و اموال منقول وظیفه ثبت‌اسناد است نه سازمان‌های دیگر، بیان کرد: امیدواریم در آینده نزدیک فضای کسب‌وکار در ایران بهبود پیدا کند و رتبه ما در سطح جهان بهتر شود.

رئیس کانون سردفتران و دفتر یاران تهران ادامه داد: در برخی معاملات با وجود استعلام‌های متفاوتی که انجام می‌شود، در آخر این معاملات به مشکل برمی‌خورند چون استعلام‌ها از شرکت‌هایی انجام می‌شود که اصلاً وجود خارجی ندارند.

وی در پایان بر ثبت یک روز به نام سازمان ثبت‌اسناد و مدارک تأکید کرد و گفت: به دلیل اختلاف‌سلیقه‌هایی که وجود دارد، سازمان ثبت‌اسناد و مدارک در کشور مغفول واقع‌شده و باید 6دی در کشور به اسم سازمان ثبت‌اسناد باشد.

منبع: تسنیم

58

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها