شهرک‌های اسکان اضطراری در زنجان ایجاد می‌شود

بیر ستاد مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شهرداری زنجان گفت: سه پارک برای ایجاد شهرک اسکان اضطراری در استان مطالعه شده است و هنوز با استانداردهای شهری فاصله داریم.

شهرک‌های اسکان اضطراری در زنجان ایجاد می‌شود

به گزارش خبر فوری به نقل از تسنیم، جواد اسدی شامگاه سه‌شنبه در حاشیه نشست تخصصی تحلیلی زلزله‌های اخیر کشور با اشاره به مطالعه اسکان در زمان بحران در استان اظهار داشت: مطالعه به پایان رسیده و سه پارک برای این مهم در نظرگرفته شده است.

وی با بیان اینکه مردم استان کرمانشاه بعد از زلزله از کمپ‌ها و چادرها استفاده نکردند، گفت: موفقیت این طرح و اقدامات انجام شده مشروط به اعتماد و استقبال مردم از این کمپ‌های اسکان است چرا که پس از زلزله کرمانشاه شاهد آن بودیم که مردم برای اسکان در این کمپ‌ها و چادرها استقبال نکردند.

دبیر ستاد مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شهرداری زنجان با بیان اینکه در حال حاضر سه پارک برای اسکان در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: پارک ملت یکی از این پارک‌ها است و به زودی با اعتبارات استانی و یا داخلی در نظر داریم این پارک را همانند پارک چیتگر در رابطه با ایجاد سکو‌ها، تعیین محل درمانگاه، مدرسه، تامین آب شرب بهسازی کنیم.

وی با اشاره به ضرورت ایجاد شهرک اسکان اضطراری در مواقع اضطراری خاطرنشان کرد: در حال حاضر در زنجان دو سوله مدیریت بحران و شش ایستگاه آتش‌نشانی وجود دارد و تا استاندارد شدن شهر فاصله‌های زیادی داریم.

اسدی به لزوم فرهنگ‌سازی در نزد مردم تاکید و عنوان کرد: در صورت بروز بحران و نبود آموزش‌ها و فرهنگ‌سازی برای جامعه هدف، مشکلات بسیاری به وجود خواهد آمد و باید باورپذیری خطر را در مسئولان ایجاد کنیم.

منبع: تسنیم

58

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها