بازدید سالانه 5 هزار گردشگر خارجی از سیستان و بلوچستان

‌معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان گفت: سالانه 5 هزار گردشگر خارجی از مناطق مختلف استان بازدید می‌کنند که اقامت در خانه‌های بوم گردی می‌تواند به عنوان محرک توسعه گردشگری ‌استان قرار گیرد.

بازدید سالانه 5 هزار گردشگر خارجی از سیستان و بلوچستان

‌به گزارش خبر فوری به نقل از ایسنا، ‌‌میرحسینی در شورای گردشگری استان افزود: ما همواره تلاش داشته‌ایم تا بهترین شرایط را برای گردشگران خارجی استان فراهم کنیم تا آنها بهترین خاطرات را از سفر به این استان پهناور و دیدینی با خود به همراه ببرند.

میرحسینی با اشاره به اینکه گردشگری مذهبی، تجاری و سلامت 3 رکن گردشگری در استان سیستان و بلوچستان است، افزود: افزایش حضور گردشگران خارجی در استان به علت جریان‌سازی 2 سال گذشته در برپایی نمایشگاه‌های گردشگری در کشورهای عمان، آلمان و روسیه محقق شده است.

وی همچنین گفت: 31 رویداد گردشگری متنوع، متناسب با ماهها و فصول سال در سیستان و بلوچستان تعریف شده است.

میرحسینی بیان کرد: شاهنامه خوانی در هامون، جشنواره‌های پالیز سیستان، انار سنگان خاش، میوه‌های گرمسیری سرباز و موج سواری در چابهار از جمله این رویدادهاست‌.

وی افزود: در 2 سال گذشته ایجاد اقامتگاه های بوم گردی در مناطق هدف گردشگری باعث رونق حضور گردشگران خارجی به استان شده است.

معاون گردشگری میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان گفت: با صنعت گردشگری می‌توانیم مهاجرت معکوس را به روستاهایی که بعضا خالی از سکنه شدند، به وجود آوریم و تولید را دوباره رونق داده و‌ اشتغال پایدار را با کمک مردم ایجاد کنیم.

منبع: ایسنا

58

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها