سرپرست بندر شادگان تصریح کرد:

جذب سرمایه گذار هم و غم بندر شادگان/ لزوم بهره گیری از ظرفیت بالقوه بندر شادگان

سرپرست بندر شادگان گفت: بسترهای لازم به منظور جذب سرمایه گذار فراهم شده و توسعه ی فضای بندر در این راستا در دستور کار قرار گرفته است.

جذب سرمایه گذار هم و غم بندر شادگان/ لزوم بهره گیری از ظرفیت بالقوه بندر شادگان

هیثم عامریان سرپرست بندر شادگان در نشست خبری امروز ۲۴ دیماه با موضوع بررسی ظرفیت و پتانسیل های این بندر، اظهار کرد: بندر شادگان در مساحتی بیش از ۳ هکتار با برخورداری از ساختمان های اداری، انبار و امکانات جانبی در مهرماه سال ۱۳۹۳ به بهره برداری رسید.

به گزارش خبر فوری ، وی افزود: ظرفیت تخلیه و بارگیری بندر شادگان حدود100 هزار تن در سال است و در سالهای 94 و 95 حدود هزار و 400 تردد شناور داشته است.

سرپرست بندر شادگان این بندر را به لحاظ موقعیت جغرافیایی مطلوب و ویژه برشمرد و گفت: بندر شادگان به لحاظ موقعیت جغرافیایی بین دو منطقه مهم همچون منطقه آزاد تجاری و منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) قرار گرفته است.

عامریان ادامه داد: بندر شادگان در خارج از شهرستان قرار دارد و کاملا از محدوده ترافیکی دور است و این مهم باعث شده تا عملیات حمل و نقل کالاهای اساسی به آسانی صورت بگیرد.

وی از توسعه بندر شادگان خبر داد و بیان کرد: بندر شادگان ظرفیت توسعه بسیار دارد و محدودیتی در این راستا نداریم. همچنین در حال حاضر به دنبال آن هستیم تا فضای دپوی کالاها را افزایش دهیم که در فاز اول حدود 10 هزار متر مربع در این خصوص در نظر گرفته ایم.

سرپرست بندر شادگان با بیان اینکه برای افزایش ظرفیت و ایمنی شادگان اقدامات اساسی انجام شده است، عنوان کرد: تعمیرات اساسی اسکله، اسفالت محوطه های بندر، استقرار تاسیسات ایمنی و آتش نشان ی به صورت اتوماتیک و هر آنچه که نیاز گمرک بود نیز تا کنون انجام شده است.

عامریان ادامه داد: بندر شادگان فاصله کمی با دریا دارد که بر ظرفیت این بندر تاثیر گذار بوده است ، همچنین عمق آب در زمان جذر 3 الی 5 متر و در زمان مد 7 الی 10 متر است.

وی اظهار کرد: بندر شادگان منطقه حائز اهمیتی برای سرمایه گذاران در زمینه صادرات و واردات است. بنا است به زودی فضای بندر با هدف جذب سرمایه گذار توسعه یابد.

سرپرست بندرشادگان از صادرات خرما برای اولین به کشور ترکیه خبر داد و گفت: برای اولین بار خرمای شادگان به کشور ترکیه صادر شد که در توسعه بندر و جذب سرمیه گذار تاثیر مثبتی خواهد داشت.

عامریان بیان داشت: مردم شادگان از شرایط و ظرفیت ایجاد شده در بندرتجاری این شهرستان با توجه به فرهنگ سازی های انجام شده بهره مند شده اند و ماندگاری بندر به رونق و تردد شناورها در آن بستگی دارد.

وی در پایان با بیان اینکه تمام هم و غم ما ورود سرمایه گذار است، گفت: با توسعه بندر و جذب سرمایه گذار می توان به رونق اقتصادی و اشتغال برای جوانان امیدوار بود تا بتوانیم از ظرفیت های گردشگری و بالقوه این بندر آنگونه که باید بهرمند شویم.

منبع: خبر فوری

74

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها