شناسایی ۳ مورد مثبت کرونا از اتباع پاکستانی در مرز میرجاوه

مدیر شبکه بهداشت و درمان میرجاوه سیستان وبلوچستان گفت: در طی ۳ هفته اخیر ۵۵۰ نفر از اتباع پاکستانی در مرز میرجاوه مورد غربالگری سلامت قرار گرفتند که در مجموع ۳ بیمار کووید ۱۹ شناسایی شدند.

شناسایی ۳ مورد مثبت کرونا از اتباع پاکستانی در مرز میرجاوه

مصطفی احمدی مقدم اظهار کرد: در طی ۳ هفته اخیر ۵۵۰ نفر از اتباع پاکستانی در مرز میرجاوه مورد غربالگری سلامت قرار گرفتند که در مجموع ۳ بیمار کووید ۱۹ شناسایی شدند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان میرجاوه افزود: تیم های مراقبتی در پایگاههای سلامت و مراقبت مرزی میرجاوه بصورت شبانه روزی از سلامت شهروندان صیانت می کنند، خاطرنشان کرد: در طی ۳ هفته اخیر با باز شدن مرزها بیش از ۵۵۰ نفر از اتباع پاکستانی که قصد ورود به کشور را داشته اند در مرز میرجاوه مورد غربالگری قرار گرفته اند و آموزش های لازم به آنان ارائه شده است.

وی ادامه داد: از ابتدای بحران کرونا تا کنون در سطح شهرستان میرجاوه ۷۹ مورد مثبت آزمایشگاهی شناسایی شده اند و خدمات درمانی در بیمارستان به آنان ارائه شده است و از این تعداد علی رغم ارائه خدمات در بیمارستان تعداد ۹ نفر جان خود را از دست داده اند.

احمدی مقدم نقش ریش سفیدان و بزرگان طوایف را در پیشبرد برنامه های پیشگیرانه کرونا بسیار ارزشمند عنوان کرد و افزود: در بحران کرونا مسئولین شهرستان، بسیجیان، و ریش سفیدان با تعامل خوبی در کنار ما بودند و بزرگان طوایف و ریش سفیدان ۴ نقاهتگاه روستایی جون آباد، تمین، لادیز و ریگ ملک را در اختیار ما گذاشته اند.

وی با بیان این نکته که مراقبت در منزل از بیماران مشکوک و مبتلا به کرونا در شهرستان میرجاوه همچنان استمرار دارد اظهارکرد: ۳۰ درصد از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در شهرستان دارای بیماری زمینه ای بوده اند.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها