ایستگاه پایش کیفیت هوای زاهدان فعال شد

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: دستگاه جدید پایش غلظت ذرات معلق در هوای شرکت « تئودور فردریش» در ایستگاه پایش کیفیت هوای زاهدان نصب و فعال شد.

ایستگاه پایش کیفیت هوای زاهدان فعال شد

محسن حیدری اظهار کرد: دستگاه جدید قادر است به صورت همزمان و برخط غلظت ذرات معلق با اندازه های کمتر از ۱، ۲.۵ و ۱۰ میکرون را بدون ایجاد آلودگی صوتی پایش کند.

وی افزود: دستگاه جدید علاوه بر این میزان برخی گازهای آلاینده جو مانند o۳ و so۲ و co را نیز اندازه گیری می کند.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان در خصوص اعتبار هزینه شده برای تأمین این دستگاه گفت: این دستگاه از طریق سازمان هواشناسی کشور تامین شده که اکنون هزینه خرید آن بین ۴۵۰ تا ۵۵۰ میلیون تومان است.

حیدری اضافه کرد: در حال حاضر دو ایستگاه پایش گردوغبار در سیستان و بلوچستان وجود دارد که ایستگاه زابل به دلیل خرابی دستگاه همچنان غیر فعال است. البته پیگیری های لازم برای تعمیر و راه اندازی مجدد آن ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: سیستان و بلوچستان جزو بادخیزترین استان های کشور است که در بسیاری از روزهای سال از وجود آلاینده های جوی به ویژه ذرات گردوغبار رنج می برد.

عضو ستاد مدیریت بحران سیستان و بلوچستان ادامه داد: بر اساس برنامه های توسعه شبکه پایش هواشناسی استان لازم است حداقل ۱۲ ایستگاه جدید پایش غلظت ذرات معلق در شهرهای مختلف استان به ویژه ایرانشهر، زهک، نصرت آباد، سراوان، دلگان و... راه اندازی شود.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها