عشایر نقش مؤثری در اقتصاد استان خراسان جنوبی دارند

استاندار خراسان جنوبی گفت: عشایر جمعیتی مولد هستند که اگر مورد توجه قرار گیرند می‌توانند در اقتصاد استان بسیار تأثیرگزار باشند.

عشایر نقش مؤثری در اقتصاد استان خراسان جنوبی دارند

حمید ملانوری اظهار داشت: خراسان جنوبی از نظر جمعیت عشایری در رتبه چهارم کشور قرار دارد که این میزان 13 درصد جمعیت استان را تشکیل می‌دهد.

وی گفت: تولید سالانه 11 تن شیر، 8 هزار و 400 تن گوشت و 800 تن کرک و پشم و صنایع دستی منحصر به فرد، نشانگر نقش و جایگاه این گروه مولد در اقتصاد استان است.

استاندار خراسان جنوبی، جامعه عشایری را یکی از محورهای توسعه خواند و گفت: در جریان تدوین سند توسعه خاوران به این حوزه بسیار مهم توجه ویژه‌ای شده و با تعریف برخی راهکارها برای استفاده هر چه بیشتر از این ظرفیت عظیم برنامه ریزی شده است.

ملانوری متذکر شد: با توجه به استعداد جامعه عشایری استان در تولید صنایع دستی خاص، حمایت‌های ویژه از قبیل پرداخت تسهیلات کم بهره یا بلاعوض می‌تواند، سهم تولیدات عشایر را در صنایع دستی خراسان جنوبی ارتقاء بخشد.

وی در همین راستا و با تأکید بر رفع نیازهای رفاهی جامعه عشایری، پرداخت تسهیلات ارزی به این حوزه را خواستار شد.

استاندار خراسان جنوبی، راه‌اندازی، افزایش و تقویت شرکت‌های فنی، مهندسی را بهترین راهکار برای ارتقاء سطح خدمات عمرانی، معیشتی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی عنوان کرد.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها