توسعه طرح آمایش در سلامت در کلان منطقه 3 آمایشی کشور

دبیر کلان منطقه 3 آمایشی کشور بر توسعه طرح آمایش در سلامت این منطقه خبر داد.

توسعه طرح آمایش در سلامت در کلان منطقه 3 آمایشی کشور

به گزارش خبر فوری به نقل از فارس از همدان، فرهاد فراهانی عصر امروز در شورای کلان منطقه آمایشی 3 با تشکر از دانشگاه‌های کلان منطقه و مسئولان EDC، با توجه به آخرین اطلاعات گردآوری شده از کلان منطقه 3 گزارشی از عملکرد حوزه معاونت آموزشی کلان منطقه آمایشی 3 در حیطه آموزش کلان منطقه 3 ارائه کرد.

وی با بیان اینکه منطقه آمایشی 3، 5 میلیون و 800 هزار نفر جمعیت دارد گفت: تازگی دانشکده علوم پزشکی اسدآباد هم به صورت مستقل به دانشگاه‌های قطب 3 کشور اضافه شده است و هم‌اکنون چهار دانشگاه و یک دانشکده در کلان منطقه 3 وجود دارد.

دبیر کلان منطقه 3 آمایشی کشور با بیان اینکه در سال گذشته که دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه متولی قطب کلان منطقه 3 آمایشی کشور بود و همچنین سال جاری که این مسئولیت بر عهده ماست گفت: کلان منطقه 3 تنها کلان منطقه‌ای است که به صورت چرخشی اداره می‌شود.

وی با اشاره به تعداد دانشجویان در حال تحصیل در منطقه آمایشی 3، اعضای هیات علمی، تعداد دانشکده‌ها، تعداد بیمارستانهای مستقر در کلان منطقه 3؛ تعداد اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی همدان را 443 نفر دانست.

فراهانی در مورد ماموریت‌های مشترک و ویژه در کلان منطقه توضیح داد و گفت: ماموریت اول مشارکت بخش خصوصی در توسعه آموزش علوم پزشکی بود که توسط دانشگاه علوم پزشکی همدان و دیگر دانشگاه‌های کلان منطقه سه در حال انجام است.

وی توسعه الگوهای خصوصی‌سازی در آموزش عالی را مهم خواند و به اقدامات انجام شده در این حوزه ازجمله برگزاری همایش کشوری مشارکت بخش خصوصی در همدان اشاره کرد.

دبیر کلان منطقه 3 آمایشی کشور توسعه دانش داروسازی سنتی توسط دانشگاه علوم پزشکی همدان را از جمله اقدامات انجام شده دانست و گفت: خرید باغ بدیع‌الحکما برای گسترش گیاهان دارویی در همدان انجام شد و به این ترتیب اولین سلامتکده طب سنتی در فضایی سنتی ایجاد شد.

وی گسترش دانش بیوتکنولوژی کاربردی را از جمله اهداف دانست و گفت: دانشکده فناوری‌های نوین در این راستا راه‌اندازی شده و دریافت چارت آن پیگیری می‌شود همچنین در این حوزه اولین سمینار بیوتروریسم غرب کشور انجام شد.

فراهانی همچنین مطالبی در مورد اعتباربخشی بیمارستان‌های آموزشی، اعتباربخشی موسسات آموزشی، اعتباربخشی مراکز آموزشی درمانی بیان کرد.

وی با تاکید بر اهمیت بین‌المللی‌سازی آموزش پزشکی توضیحاتی در مورد اهمیت تبادل دانشجو و همکاری‌های علمی برای پذیرش دانشجوی مشترک و همکاری در راه‌اندازی ژورنال بیان کرد.

توسعه آموزش مجازی در علوم پزشکی از دیگر موارد تاکید شده توسط دبیر کلان منطقه 3 آمایشی کشور بود.

وی در مورد فعالیت‌های کارگروه ارتقای نظام ارزیابی آزمون‌ها گفت: راه‌اندازی مرکز مدیریت آزمونها، برگزاری آزمون پیش کارورزی و علوم پایه در کلان منطقه آمایشی سه کشور انجام شده است.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی همدان به ساخت مرکز مهارت‌های بالینی در کرمانشاه و همدان اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد که با کمک مسئولان ساخت این مرکز در همدان به پایان برسد.

وی به فعالیت‌های توسعه و ارتقای زیرساخت های آموزش در علوم پزشکی اشاره کرد و گفت: باید زیرساخت‌های متناسب ایجاد شود.

دبیر کلان منطقه 3 آمایشی کشور خاطر‌نشان کرد که حرکت به سمت دانشگاه‌های نسل سوم انجام شده و امید می‌رود با برنامه عملیاتی ارسالی در این زمینه بهتر کار شود.

وی از راه‌اندازی بررسی عملکرد اعضای هیات علمی خبر داد و گفت: سامانه‌ای به نام سامانه ساعی ایجاد شد که برای عملکرد اعضای هیات علمی و ترفیع و دیگر موارد استفاده می‌شود همچنین برگزاری دوره‌های مهارتی در جهت دانش‌افزایی و توانمندسازی اعضای هیات علمی در دستور کار است.

منبع: فارس

58

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها