برداشت غیرمجاز، مزاحمت اینترنتی و نشر اکاذیب در صدر جرائم اینترنتی در ایلام

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان ایلام از افزایش 110 درصدی جرایم سایبری در 9 ماهه سال 96 خبر داد.

برداشت غیرمجاز، مزاحمت اینترنتی و نشر اکاذیب در صدر جرائم اینترنتی در ایلام

به گزارش خبر فوری به نقل از ایسنا، سرهنگ «علی جمالی» اظهار کرد: با توجه به این‌که فضای سایبری و به خصوص اینترنت به سرعت در حال پیشرفت و گسترش است، متأسفانه به دلیل عدم آگاهی کاربران فضای مجازی شاهد افزایش جرایم در این حوزه هستیم .

وی از افزایش 110 درصدی جرائم در 9 ماهه سال 96 نسبت به مدت مشابه در سال 95 در استان ایلام خبر داد و تصریح کرد: کلاهبرداری اقتصادی و برداشت‌های اینترنتی غیرمجاز از حساب‌های بانکی بیشترین درصد جرایم را دارد و به ترتیب مزاحمت‌های اینترنتی و نشر اکاذیب در رتبه‌های دوم و سوم از لحاظ وقوع جرائم هستند.

رئیس پلیس فتای ایلام با اشاره به اینکه اکثر این جرایم به دلیل نداشتن آگاهی و دانش سایبری اتفاق می‌افتد ، تصریح کرد: کاربرانی که در این حوزه وارد می‌شوند، باید سواد رسانه‌های را در اولویت کاری خود قرار داده و با پیشرفت حوزه‌های مختلف سایبری، اطلاعات خود را به‌روز کنند .

رئیس پلیس فتا ایلام نظارت خانواده‌ها به خصوص والدین و کسب اطلاعات کافی قبل از ورود به فضای مجازی را از اصلی‌ترین روش‌های پیشگیری از جرایم دانست و یادآور شد: با نظارت قوی و مستمر می‌توان از بروز اتفاقات تلخ فضای سایبری جلوگیری کرد .

جمالی در پایان با بیان اینکه پلیس فتا آمادگی مقابله با جرایم رایانه‌ای را دارد و از عموم مردم خواست در صورت مشاهده جرایم رایانه‌ای مراتب را سریعاً از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش تماس‌های مردمی گزارش کنند .

منبع: ایسنا

58

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها